Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین نشست خبری خود اظهار داشت: سال گذشته شورای عالی فضای مجازی تکالیفی را برای تحقق شبکه ملی اطلاعات وضع کرده است، سازوکار ما برای انجام این تکالیف تشکیل شورای راهبردی شبکه ملی اطلاعات ایران است. ریاست این شورا به عهده وزیر ارتباطات و دبیر آن معاون وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسات این شورا دوشنبه‌ها صبح برگزار می‌شود و بیش از 100 پروژه ریز و درشت برای تحقق شبکه ملی اطلاعات تعریف کرده‌ایم.

به گفته وی، بحث دیگری که به طور جدی آن را دنبال می‌کنیم اقتصاد دیجیتال است که می‌تواند مشکلات بسیاری از اقتصاد کشور حل کند.

زارع‌پور تصریح کرد: از این رو در دولت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با اختیارات ویژه و با حضور 4 وزیر و 2 معاون رئیس جمهور تشکیل شده که بتواند هر مانعی را که برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است برطرف کند. این موضوع طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی است که باید سهم اقتصاد دیجیتال به 10 درصد از تولید ناخالص ملی برسد.

وی گفت: از این رو تشکیل این کارگروه را در دولت به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات شبکه ملی اطلاعات اطلاعات شبکه ملی اطلاعات اقتصاد دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است

استاندار سمنان گفت: بحث تنظیم بازار و جلوگیری از تورم و گران‌فروشی در تحقق ابر پروژه دولت مردمی سیزدهم در راستای امیدآفرینی در بین آحاد اقشار جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی، تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان، اظهار کرد: نظارت ها بر بازار به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و یا گرانفروشی و افزایش رضایتمندی در بین آحاد اقشار جامعه، بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: گران‌فروشی در استان سمنان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است تا در این راستا به عنوان یک مطالبه مردمی دقت شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های فصلی در سطح استان امری مطلوب است، اما ضرورت دارد تا در اجرای نمایشگاه ها از ظرفیت بازاریان، اصناف و کسبه هر شهرستان استفاده شود.

هاشمی با اشاره به نظارت بر نحوه فعالیت خبازی‌ها در سطح استان در راستای افزایش کیفیت نان، تصریح کرد: بر اساس مصوبه سازمان پدافند غیرعامل کشور، ۳۰ درصد نانوایی های سطح استان به منظور مدیریت امور در مواقع بحران و اضطرار نسبت به دوگانه سوز نمودن واحدهای خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: بحث تنظیم بازار و جلوگیری از تورم و گران‌فروشی در تحقق ابر پروژه دولت مردمی سیزدهم در راستای امیدآفرینی در بین آحاد اقشار جامعه و افزایش رضایتمندی عمومی، تاثیر بسزایی دارد.

استاندار سمنان گفت: تامین کالا و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در بازار یکی از وظایف اصلی ستاد تنظیم بازار است و به هیچ عنوان نباید در خصوص کالایی در استان با کمبود مواجه شویم.

کد خبر 751524

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • حمایت سازمان فناوری اطلاعات از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود