Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیل یزدانی دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی انرژی و ماشین‌های ریلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان بزرگترین نهاد دانشجویی کشور فعالیت‌های گسترده‌ای را از بدو تاسیس در بیست و دو سال گذشته در عرصه‌های ملی و بین‌المللی رقم زده‌اند و بطور سالانه با برگزاری بیش از 50 رویداد ملی و بیش از 5 رویداد بین المللی پرکارترین نهاد فعال دانشجویی کشور محسوب می‌شوند که همواره در سطوح دانشجویی مورد استقبال اقشار مختلف دانشجویان قرار داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور افزود: این نهاد دانشجویی حوزه‌های فعالیتی گسترده‌ای را تعمیم می‌دهد که از آن جمله می توان به انجام فعالیت‌های پژوهشی، علمی و تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مهارتی و کاربردی، برگزاری دوره‌های آموزشی نرم افزارهای تخصصی، برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌های علمی و جشنواره‌ها، بازدیدهای علمی و سفرهای تحقیقاتی، نشست‌های تخصصی، انتشار نشریات کاغذی و الکترونیکی چند زبانه، برگزاری مسابقات علمی ملی و بین‌المللی، ارائه مقاله‌های علمی و پژوهشی درکنفرانس‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها، بزرگداشت و تقدیر از مفاخر علوم و دانشجویان برگزیده، تالیف و ترجمه کتاب، فعالیت‌های حوزه IT، چاپ مقالات علمی در مجلات علمی داخل و خارج از کشور و فعالیت در حوزه کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد.

عضو سابق شورای سیاستگذاری بر انجمن‌های علمی وزارت علوم تاکید کرد: هر یک از حوزه‌های فعالیتی بیان شده در جشنواره بین المللی حرکت وزارت علوم تحقیقات و فناوری که محلی برای ارائه دستاوردهای اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و فعالین علمی دانشجویی و بزرگترین جشنواره دانشجویی کشور است، دارای حوزه رقابتی جداگانه‌ای‌ست که هر ساله مجموعه فعالین علمی دانشجویی در آن به رقابت می‌پردازند.

 دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: علی رغم این حجم از دامنه اثرگذاری اتحادیه‌های علمی دانشجویی در سطح کشور و فعالیت‌های گسترده‌ای که در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی انجام می‌دهند، کمترین توجهی به آن‌ها از سوی نهادهای مختلف کشور در جهت استفاده از ظرفیت این فعالین دانشجویی، به خصوص در دوران پس از مسئولیتشان نمی‌گردد و این جای بسی تاسف دارد.

وی افزود: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم توجه به اجتماع و گعده‌های علمی دانشجویی تاکید داشته‌اند تا آنجا که فرمودند "در دفاع از حرکت علمی کشور، تا نفَس دارم کوتاه نخواهم آمد". این مهم آنقدر از نظر ایشان حائز اهمیت است که حتی در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به عنوان اولین سرفصل در توصیه‌های خود به موضوع علم و پژوهش، حتی بالاتر از موضوع معنویت و اخلاق یا اقتصاد پرداخته‌اند. در بخشی دیگر از فرمایشات ایشان در بیانیه گام دوم نیز جوانان نخبه متعهد انقلابی به عنوان مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور در تحقق نظام پیشرفته اسلامی قلمداد شده‌اند.

یزدانی تصریح کرد: حال آنکه علی‌رغم منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات موکد ایشان در دیدارهای مختلف در خصوص این مسئله هنوز هم شاهد نادیده انگاری فعالین علمی دانشجویی در نشست‌ها و دیدارهای مختلف و مرسوم دانشجویی و نخبگانی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌های ما این است که اتحادیه‌های علمی دانشجویی به عنوان بزرگترین نهاد‌ دانشجویی کشور، در دیدار با رهبر انقلاب که همواره صحبت‌ها و رهنمودهای ایشان مرهمی بر تمامی دردها و آلام و سختی‌های راه پر فراز و نشیب‌مان بوده، بتوانند یک نماینده برای بیان مسائل داشته باشند

این فعال علمی دانشجویی اضافه کرد: واقعیت این است که حتی می‌توان گفت بسیاری از مسئولین در سطح وزارت علوم نیز از وجود چنین اتحادیه‌هایی بی‌خبرند و این یک فاجعه است.

وی گفت: بخشی از این مسئله نیز ناشی از کم کاری رسانه‌هاست. عدم پوشش رسانه‌ای از فعالیت‌های گسترده تشکل‌های علمی دانشجویی، عدم وجود خبرنگاران مرتبط در حوزه علمی دانشجویی و حوزه دانشگاه، عدم ارتباط با اتحادیه‌های علمی دانشجویی بعنوان بزرگترین نهاد دانشجویی کشور و ضعف در شناساندن این ظرفیت بزرگ علمی و نخبگانی به عموم مردم باعث شده تا تمامی توجهات معطوف و متمرکز بر تشکل‌های سیاسی و اسلامی گردد و این خلاف رویه علم محوری در امور است و صرفا باعث گسترده شدن جبهه گرایی و طیف گرایی و در اصطلاح سیاسی بازی بدور از علم گرایی و منطق می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب دانشجویان وزارت علوم علمی علمی دانشجویی دانشجویی کشور اتحادیه ها بین المللی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی شامگاه جمعه در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مدتی کاهش یافته بود که با دستورات وزیر شاهد سرعت گرفتن این طرح هستیم.

وی با تشریح وضعیت اجرای این طرح در استان، افزود: بر اساس برش استانی، سهمیه آذربایجان شرقی در اجرای این طرح ۲۰۸ هزار واحد و در بخش شهری تعداد ۸۹ هزار واحد بود که ۳۹ هزار واحد تعریف و ۳۷ هزار واحد قرارداد بسته شده و ۲۶ هزار واحد تحویل داده شده است.

وی با اعلام اینکه در بخش خودمالکی شهری تعداد ۴۰ هزار واحد سهمیه داریم که همگی به بانک معرفی شده ولی ۱۰ هزار واحد تا به امروز عملیاتی شده است، افزود: در خودمالکی روستایی نیز سهمیه ۴۸ هزار واحدی داشتیم که ۲۳ هزار واحد به بانک معرفی و ۱۴ هزار واحد عملیاتی شده است.

رحمتی ادامه داد: تعداد ۲۹ هزار واحد در طرح بازآفرینی شهری داریم که ۱۶ هزار واحد پروانه گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که ۷۵۰ هکتار زمین روستایی برای این طرح به تازگی تأمین شده است، گفت: ۱۵ الی ۱۰ هزار واحد نیز در این قالب ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به تأمین زمین ۵۰۰ هکتاری در روستای شاداباد تبریز، افزود: در مجموع نزدیک به یکهزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای واحدهای نهصت ملی مسکن تأمین می‌شود که در این صورت در ۲ سال پیش رو شاهد رشد اجرای این طرح در استان خواهیم بود.

کد خبر 6089367

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟