Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:16:02 GMT

توقف ساخت یک هتل در ییلاقات ماسال با حکم قضایی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۴۴۴

توقف ساخت یک هتل در ییلاقات ماسال با حکم قضایی

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعلی بهدادی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه توقف ساخت یک هتل در ییلاق «الله برکان» شهرستان ماسال، اظهار کرد: این اقدام برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه با حکم دستگاه قضائی انجام شد.

بهدادی با بیان اینکه بر اساس موافقت نامه محیط زیست برای ساخت بنا در مناطق ییلاقی، مالک تنها در ۵۰ درصد زمین می‌تواند ساخت و ساز انجام دهد، افزود: این در حالی است که مالک این هتل برای ساخت بنا حدود ۸۶ درصد زمین را اشغال کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مقرر بود این هتل یک طبقه و روی پارکینگ ساخته شود، ادامه داد: باز مالک علاوه بر اینکه پارکینگ را حذف و تبدیل به یک واحد کرده بود یک طبقه دیگر نیز روی طبقه اول ساخته و به جای هتل یک طبقه در حال ساخت هتل سه طبقه بود.

دادستان ماسال با بیان اینکه زمین‌های این منطقه رانشی است و توان نگهداری این ساختمان را ندارد، گفت: به مالک یک هفته فرصت داده شد تا بنا را تخریب کند در غیر این صورت این هتل با دستور قوه قضائیه تخریب می‌شود.

وی افزود: حق تعقیب تمامی عواملی که در صدور مجوز غیرقانونی مداخله کرده‌اند و آن دسته از ادارت و سازمان‌ها که ترک فعل کرده‌اند برای این دادستانی محفوظ است.

کد خبر 5378183

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسال ساخت و سازهای غیرمجاز دادگستری گیلان بوشهر ویروس کرونا گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها آلودگی هوا سانحه تصادف شب یلدا ایام فاطمیه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی در خصوص وضعیت ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف باغ گیاه‌شناسی گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا آسیبی به باغ وارد نشود. البته این وضعیت به این معنا نیست که تعاونی‌ها واحدهای آپارتمانی خود را نسازند؛ بلکه تعاونی‌ها می‌توانند واحدها را براساس تعهدات خود و مطابق با پروانه صادره انجام بدهند.

او ادامه داد: زمین در آن محدوده زیاد است؛ هم تعاونی زمین زیادی در اختیار دارد و هم دستگاه‌های دیگر زمین دارند و باید ساخت و ساز در جانمایی درست صورت بگیرد. اینکه در مجاورت باغ گیاه شناسی ساخت و ساز انجام شود، خلاف قانون است و امکان پذیر نیست.

عباسی به این موضوع هم اشاره کرد که قرار بر این شده تا برای ساخت و سازهایی که از این به بعد صورت می گیرد، محدودیت ارتفاع لحاظ شود و بیش از چهار یا پنج طبقه مجوز ساخت صادر نشود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دستگاه‌ها با یکدیگر توافق کردند که اگر در زمین‌های تعاونی قابلیت جانمایی باقی مانده پروژه نباشد، در زمین‌های مجاور ساخت و ساز صورت بگیرد.

کد خبر 847359 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۲۲ برج گیاه‌ شناسی دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد