Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:04:35 GMT

قریشی: به نفع جهان است که اوضاع افغانستان بدتر نشود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۸۱۳

قریشی: به نفع جهان است که اوضاع افغانستان بدتر نشود

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: افغانستان با وضعیت بحرانی مواجه است و در صورت عدم رسیدگی، بحران انسانی آن ممکن است تشدید شود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط افغانستان رو به وخامت است، گفت: به نفع همه دنیا است که اوضاع افغانستان بدتر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی با اشاره به برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد افزود: این کنفرانس برای جلب توجه جهان به افغانستان است. به نفع جهان است که وضعیت در افغانستان بدتر نشود.

به گفته وی، اگر به وضعیت بحرانی افغانستان رسیدگی نشود، بحران انسانی ممکن است تشدید شود.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه یادآور شد: جهان باید از واقعیت‌های میدانی افغانستان آگاه شود. در حال حاضر در افغانستان جنگ نیست ولی مشکل گرسنگی و قحطی وجود دارد. نیاز فوری به احیای سیستم بانکی در این کشور وجود دارد.

به گفته وی، پاکستان خواهان بازگشت آبرومندانه پناهجویان افغان به کشورشان است.

قریشی تصریح کرد: وجود یک محیط مساعد برای بازگشت پناهندگان مهم است. بحران پناهجویان تنها به پاکستان و ایران محدود نخواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر امور خارجه قریشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری گفت: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد و گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل کرده و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

 حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است. اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • بالوتلی: چالهان اوعلو و هواداران میلان؟ اگر من بودم هزار برابر بدتر رفتار می‌کردم!
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل