Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:37:55 GMT

چشم انداز روشن توسعه مدارس در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۸۱۹

چشم انداز روشن توسعه مدارس در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایرنا،قرار داشتن افزون بر نیمی از دانش آموزان و مدارس کهگیلویه و  بویراحمد در مناطق روستایی و دوردست و کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق این استان اهمیت تلاش مضاعف برای توسعه مدارس استان را بیشتر کرده به همین دلیل دولت با آگاهی از این کمبودها نسبت به توسعه و تجهیز مدارس در حال تلاش های  گسترده ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که کمبود مدارس در شهرهای بزرگ چون یاسوج مرکز استان، پراکندگی روستاها و ضرورت سرمایه گذاری بیشتر جهت ساخت فضاهای آموزشی  و بازسازی مدارس خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۸ در شهرستان دنا نیاز به سرمایه گذاری های کلان به منظور افزایش زیرساخت های علم آموزی آینده سازان در کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر کرده دولت در تلاش است تا با استفاده از همه ظرفیت ها زمینه بهبود فضاهای مدارس این خطه را فراهم کند.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با برنامه ریزی حساب شده در صدد است تا با جذب اعتبارات ملی،استانی و مشارکت های مردمی برای تحقق استانداردسازی و تجهیز فضاهای آموزشی استان گام های اثربخشی بردارد.

فراهم کردن شرایط عادلانه تعلیم و تربیت همه کودکان و نوجوانان به ویژه مناطق دور دست و حاشیه شهرها از مطالبات جدی شهروندان و وظایف دولت است که توسعه و استانداردسازی فضاهای آموزشی زمینه را برای تحقق این مهم فراهم می کند.

هم اکنون ۱۷۱ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۰۲مدرسه و بیش از هشت هزار کلاس درس کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل هستند که تعداد زیادی از فضاهای آموزشی استان نیازمند سرمایه گذاری برای نوسازی هستند.

اختصاص اعتبارات دولتی

هرچند  دولت به تنهایی نمی تواند همه سرمایه گذاری های مورد نیاز مدارس را به عهده بگیرد اما استفاده از اعتبارات دولتی یکی از مرسوم ترین راهکارهای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد است که مسوولان تلاش کرده اند تا با جذب منابع مالی ملی و استانی گام های اثرگذاری به منظور ایجاد زیرساخت های آموزشی ایمن و استاندارد در این خطه بردارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال یکهزار و۱۴۰ میلیارد ریال از محل  اعتبارات ملی برای توسعه و تجهیز مدارس استان پیش بینی شده که ۱۰۰درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

پیروز کرمی اضافه کرد: ۷۰۰میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای بازسازی مدارس خسارت دیده از زلزله شهرستان دنا اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: امسال همچنین یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی برای توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده بود که تاکنون ۳۰ تا ۴۰درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.

مشارکت خیران در مدرسه سازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه ساز استان که امسال برگزار شد میزان مشارکت خیران استان ۳۵۵درصد نسبت به جشنواره پارسال افزایش یافت تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد کمک خیران را افراد حقیقی و ۷۰ درصد دیگر را شرکت ها و بنیاد ها تقبل کرده اند.

پیروز کرمی اضافه کرد: امسال در جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۰ میلیارد تومان در قالب ۵۵ پروژه تفاهم نامه منعقد شده است.

معاون برنامه‌ ریزی و مشارکت ‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک ماه پیش تاکنون همچنین پنج تفاهم نامه همکاری مشارکت خیران برای توسعه، تجهیز و تعمیر مدارس استان به مبلغ بیش۳۳ میلیارد ریال منعقد شده است.

علی رستخیز اظهار داشت: بیشترین مبلغ تقبل شده از سوی خیر نیکوکار کهگیلویه و بویراحمدی  به نام اسماعیل آذری نژاد به میزان ۲۱ میلیارد ریال برای احداث چهار کلاس در قالب ۲ مدرسه صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه مشارکت ‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این مدارس در روستاهای شهرستان کهگیلویه احداث می شود.

رستخیز عنوان کرد: این خیر همچنین هزینه احداث مدرسه سه کلاسه در روستای شهید آبدار دهبردی به مساحت ۱۴۵ متر مربع و یک مدرسه یک کلاسه در فضایی به مساحت ۹۰ متر مربع در روستای امیرالمومنین را پذیرفته است.

وی گفت : این فرد نیکوکار پارسال هم ۱۲ میلیارد ریال برای ساخت ۲ مدرسه دیگر در شهرستان کهگیلویه  پرداخت کرده بود.

به گفته رستخیز، نهاد جامعه یاوری فرهنگی نیز هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای تکمیل  احداث مدرسه ۹ کلاسه محله سادات گچساران را تقبل کرده است.

رستخیز ابراز داشت: این مدرسه که در فضایی به مساحت پنج هزار مربع در حال احداث است ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی  تاکید کرد:پیش بینی پرداخت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به منظور خرید تجهیزات و تعمیر مدارس روستایی، خرید ۲ مدرسه کانکسی با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال و احداث یک مدرسه با مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال از دیگر تفاهم نامه های امضاء شده با خیران استان از یک ماه پیش تاکنون  بوده است.

از بازسازی مدارس خسارت دیده از زلزله دنا چه خبر؟

زلزله  ۶.۷ ریشتری بیست و نهم بهمن سال ۱۳۹۸ منجر به آسیب های جدی  به مدارس این شهرستان شد به طوری که بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان هشت فضای آموزشی نیازمند تخریب و احداث، چهار مدرسه محتاج مقاوم سازی و ۲۶ مدرسه باید تعمیرات اساسی در آن انجام می گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل قدمت  بیش از چهار دهه مدارس و شدت زلزله شهرستان دنا ۳۸ فضای آموزشی و خوابگاهی این شهرستان دچار خسارت شد.

کرمی تاکید کرد: ۸۰ میلیارد ریال برای تعمیر ۲۶ مدرسه و ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز جهت مقاوم سازی چهار مدرسه خسارت دیده از زلزله شهرستان دنا هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت هشت مدرسه تخریبی شهرستان دنا از  محل اعتبارات استانی اختصاص یافته ابراز داشت: کار احداث این فضاهای آموزشی هم اکنون در حال انجام است.

اختصاص اعتبار برای ایزوگام و آسفالت مدارس

آسفالت محوطه و ایزوگام بام های محیط های آموزشی از نیازهای استانداردسازی مدارس است که دولت با افزایش چهار برابری سرمایه گذاری های امسال نسبت به پارسال برای تحقق این مهم اقدام کرده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت:۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام عملیات آسفالت و ایزوگام مدارس استان در سال جاری اختصاص یافته است.

پیروز کرمی با اشاره به اینکه انجام طرح های ایزوگام و آسفالت مدارس کهگیلویه و بویراحمد در مرحله مناقصه است اظهار داشت: با این میزان اعتبار قرار است مدارسی که آموزش و پرورش استان اعلام نیاز کرده ایزوگام و آسفالت شود.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود با این میزان اعتبار امسال ۱۰۰هزار متر مربع آسفالت و ایزوگام برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد در سه مرحله انجام شود.

آغاز طرح برچیده شدن مدارس کانکسی

احداث ساختمان های زیبا و ایمن به جای مدارس کانکسی پرجمعیت یکی از راهبردهای دولت به منظور افزایش رفاه دانش آموزان و بهبود شاخص های استاندارد است که در نخستین گام با تاکید رییس جمهور در سفر به استان مصوب و عملیات اجرایی آن در کمتر از یک ماه آغاز شد.

معاون برنامه‌ ریزی و مشارکت ‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ مدرسه کانکسی با جمعیت هر کدام بیش از ۱۵ دانش‌آموز در این استان برچیده می شود.

علی رستخیز اظهار داشت: در راستای پیگیری مصوبه سفر رئیس جمهوری و دستور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاون عمرانی نوسازی مدارس کشور تعداد ۳۶ مدرسه کانکسی برچیده و ۷۴ کلاس درس استاندارد جایگزین آنان می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها هم اکنون در حال انجام مراحل مناقصه است و به زودی عملیات اجرایی ساخت مدارس مذکور آغاز می شود بیان کرد: برای تحقق این امر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه مشارکت ‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده نیمی از هزینه مورد نیاز ساخت این مدارس از سوی بنیاد برکت تامین می شود.

رستخیز عنوان کرد: ۳۱۳ مدرسه کانکسی در مناطق دور دست و روستایی استان وجود دارد که بررسی های انجام شده نشان می دهد که ۳۶ مورد از این کانکس ها پذیرای کار تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ دانش آموز هستند.

طرح  های در دست ساخت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمان حاضر ۸۵ طرح نوسازی مدارس شامل ۴۴۲ کلاس درس استان در حال اجراست که با تکمیل این پروژه ها ۱۰۵هزار متر مربع به فضای فیزیکی مدارس افزوده می شود.

کرمی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرای مدارس استان را ۶۰ تا ۷۰درصد اعلام کرد.

در مجموع به نظر می رسد توسعه مدارس با وجود شبکه ای از طرح های مختلف شامل برنامه های دولتی مدرسه سازی، کمک های نیکوکاران و نهادهای خیریه آینده روشنی در پیش دارد و با گذر زمان، کاستی های گذشته برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور کهگیلویه و بویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور کهگیلویه و بویراحمد گچساران سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور کهگیلویه و بویراحمد گچساران خسارت دیده از زلزله اداره کل نوسازی میلیارد ریال مدیرکل نوسازی فضاهای آموزشی مدرسه کانکسی سرمایه گذاری اختصاص یافته معاون برنامه میلیون ریال مدارس استان شهرستان دنا برای توسعه برای تحقق پیش بینی متر مربع طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار بخش کشاورزی موجب تحول و جهش تولید در این بخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده عصر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعال‌تر شوند، افزود: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۶۱ تعاونی و تشکل بخش کشاورزی، گفت: در راستای مردمی‌سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان، زمین‌های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند.

کد خبر 747964

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • زنگ «سپاس معلم» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته می‌شود
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد