Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد وضعیت جوی استان تهران تا ۲۴ ساعت آینده آسمانی ابری همراه با بارش باران و احتمال بارش برف و در ارتفاعات بارش برف همراه با کولاک برف و در برخی ساعات مه آلود خواهد بود.

وی گفت: برای روز یکشنبه انتظار آسمانی نیمه ابری به تدریج کاهش ابر همراه با غبار محلی و در نوار جنوبی استان گاهی وزش باد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: از اواخر روز دوشنبه تا عصر سه شنبه با توجه به ورود سامانه بارشی دیگر به استان، آسمانی ابری همراه با بارش باران و در برخی ساعات بارش باران و برف و برای ارتفاعات بارش برف، کولاک برف و در برخی ساعات مه آلود، همراه با وزش باد و گاهی اوقات وزش نسبتا شدید پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت سه شنبه تا پایان روز چهارشنبه آسمان نیمه ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود، در ادامه گفت: با توجه به تناوب بارش و وزش باد در روزهای یاد شده، توقف انباشت آلاینده ها و نیز از سه شنبه شب کاهش دما مورد انتظار است.

جلالی تصریح کرد: بیشینه و کمینه دمای امروز تهران ۸ و ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و در روزهای آینده کمینه دمای شهر تهران به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی استان تهران مجتبی جلالی سامانه بارشی دیگری در راه است وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در استان کرمانشاه هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بر اساس آخرین تحلیل از خروجی مدل‌های هواشناسی، سامانه‌ بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا شنبه هفته آینده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

بارش که غالباً طی ساعاتی از ظهر تا اواخر وقت هر روز و در نیمه شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ به ویژه در روز جمعه و در مناطق یاد شده، با رگبار تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌شود.

در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق، به ویژه در نیمه شرقی استان خواهیم بود. همچنین؛ دمای روزانه‏ هوا که تا پایان هفته بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد؛ در روزهای شنبه و یکشنبه روندی افزایشی خواهد یافت.

پیرو صدور هشدار سطح نارنجی شماره سه و بارش‌های 24 ساعت گذشته و هشدار هواشناسی مبنی بر تشدید و تقویت سامانه قبلی از امروز پنجشنبه تاریخ 13 اردیبهشت تا شنبه 15 اردیبهشت ماه اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به منظور رعایت حال شهروندان توصیه‌های لازم را صادر کرد.

لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

در این راستا به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • بارش باران و هوای مطبوع بهاری در بندرعباس + فیلم
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در البرز در روزهای پایانی هفته
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی