Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ هادیانفر افزود: ۳۶ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد که ۷ میلیون مربوط به ناوگان بار و مسافر است.
وی گفت: میزان ترددها در سال ۱۴۰۰ هفت درصد افزایش داشته یعنی حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تردد در کشور اتفاق می‌افتد که ۶۱۶ میلیون تردد آن مربوط به ناوگان بار و مسافر بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه دوره قبل از ان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار هادیانفر افزود: بنابر آمار پزشکی قانونی ۱۰ هزار فوتی در سال جاری بوده که نتیجه ۳۶ هزار تصادف است.
وی گفت: از این میزان تصادف ۲ هزار و ۱۰۵ فوتی مربوط به ناوگان بار و مسافر است و ۹۸ نفر از این فوتی‌ها مربوط به ناوگان اتوبوس می‌باشد.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بیشتر تصادفات در حوزه بار است که در این بخش کامیون‌ها معمولا با خودروهای سواری و عابران تصادف می‌کنند.
سردار هادیانفر درخصوص علل تصادف گفت: عامل بیش از ۸۵ درصد تصادفات، انسانی و بیشتر آن مربوط به عجله و شتاب، درآمدزایی رانندگان و کسب درآمد بیشتر است.
وی افزود: در ۲۰ درصد تصادفات ما شاهد واژگونی ناوگان عمومی هستیم، زیرا بیشتر از ظرفیت موجود این رانندگان مشغول فعالیت هستند.
سردار هادیانفر گفت: برای کنترل ۳۸۰ هزار خودرو ناوگان بار سیستم و دستورالعملی نداریم و نمی‌توان آن‌ها را در جلوی پاسگاه‌ها کنترل کرد.
وی افزود: بیشتر عامل تصادف‌ها در بخش اتوبوس ها، خستگی و خواب آلودگی است و در برخی موارد شاهدیم رانندگان اتوبوس‌ها از راننده کمکی استفاده نمی‌کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در کنار اینگونه مشکلات بحث قطعات نامرغوب و گرانی قطعات و وجود نقاط حادثه خیز و خرابی راه هم بر آمار تصادف می‌افزاید.
سردار هادیانفر افزود: لاستیک‌های نامرغوب نیز منجر به افزایش تصادفات شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: دولت و به ویژه وزارت راه باید درخصوص نوسازی ناوگان و همچنین کارکرد رانندگان رسیدگی ویژه و تلاش مضاعف کند.
سردار هادیانفر در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که هنوز فکری برای رفع اشکال آن نشده است و می‌توان با هزینه کمی این مشکلات را حل کرد.
وی گفت: وزارت راه باید کمک هزینه‌هایی را نیز برای خرید قطعات مرغوب به رانندگان اختصاص دهد.
سردار هادیانفر افزود: ۶۴ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری جاده‌ها و شهرها اتفاق می‌افتد و بایستی رانندگان بیشتر دقت کنند.
وی گفت: اخیرا راننده‌ای در فضای مجازی تصویری منتشر کرده بود که هر پنجاه شصت ثانیه فقط یکبار به جاده نگاه می‌کرد و بیشتر حواسش در فضای مجازی بود.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: این موضوع را پیگیر شدیم و راننده خاطی را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردیم.
سردار هادیانفر گفت: بحث ماده ۱۰۸ تکلیف دولت را مشخص کرده است و بایستی در بحث ایمنی وارد کار شود و تکالیف خود را در این زمینه انجام دهد.
وی افزود: سیستم سامانه کنترل سپهتن که در اتوبوس‌ها فعال است به صورت آفلاین است و هر موقع که مشکلی پیش بیاید پلیس می‌تواند آن را کنترل کند و این کار به صورت دستی و غیرهوشمند است، اما امیدواریم با سامانه جدیدی که در صاایران با تلاش وزارت دفاع و وزارت راه در حال راه اندازی است، ناوگان عمومی را هوشمندانه کنترل کنیم.

۴۷۲۳۲۱

کد خبر 1583910

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تصادفات رانندگی جرایم رانندگی پلیس راهور رئیس پلیس راهور ناجا مربوط به ناوگان سردار هادیانفر درصد تصادفات ناوگان بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!