Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی پوراحمد ظهر شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ایلام با اشاره به خشکسالی های سنوات اخیر و کاهش شدید منابع آب استان، اظهار کرد: مسئله آب به مهمترین مباحث روز کشور تبدیل شده و ضرورت دارد همه دستگاه های ذیربط به وظایف خود در قبال این مبحث فوق العاده مهم عمل کنند.

وی افزود: جلسات مستمری در خصوص حفاظت از منابع آب استان در سطوح مختلف برگزار شده است و ضروری است همه مسئولان به مصوبات جلسات پایبند باشند و گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود را به دبیرخانه شورا منعکس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوراحند اضافه کرد: از جمله این مصوبات جداسازی آب فضای سبز از شرب، جایگزین کردن پساب تصفیه خانه فاضلاب به آب شرب و همچنین بازچرخانی آب در مصارف صنعتی است که تاکنون اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته است.

مدیرعامل آب منطقه ای افزود: مقرر شده بود که شهرداری ایلام از آب قنوات سطح شهر ایلام برای آبیاری فضای سبز استفاده کند و این منبع آبی جایگزین آب شرب مصرفی شود که تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده و ضروری است در این خصوص تسریع شود.

مراقبت کمی و کیفی از سدهای استان ایلام

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم آبیاری نوین در فضای سبز توسط شهرداری ایلام اقدامیضروری است، تصریح کرد: با توجه به هدر رفت آب شرب در بعضی از نقاط شهر ایلام، ضروری است شهرداری ایلام از تجهیزات مدرن و نوین آبیاری در سطح شهر استفاده کند.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام با اشاره به اینکه مراقبت کمی و کیفی از سدهای استان بخصوص سد ایلام که اصلی ترین منبع تامین آب شرب مرکز استان است، افزود: پایش مستمر حوضه سد ایلام و جلوگیری از ورود آلاینده ها به رودخانه های منتهی به سد از ضروریات است و بخشداری و دهداری ها باید بیش از پیش به موضوع که با سلامت جامعه مستقیما در ارتباط است حساسیت بیشتری نشان دهند.

فرماندار ایلام نیز از اقدامات مدیریت شرکت آب منطقه ای استان ایلام قدردانی کرد و افزود: انتظار می رود با اقدامات جهادی سایر دستگاه های عضو شورای حفاظت، منابع آب شهرستان را بهتر و شایسته تر مدیریت کنیم.

جوهر نادری با بیان اینکه نباید کمبود آب در شهرستان ایلام برای همشهریان مخاطراتی ایجاد کند، تاکید کرد: در این زمینه شرکت آب منطقه ای استان در مدیریت مخازن سدها و منابع آبی استان اقدامات قابل تحسینی انجام داده که شایسته تقدیر است.

کد خبر 5378484

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای ایلام آبرسانی خشکسالی ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها سانحه تصادف شب یلدا بارش باران ایام فاطمیه آب منطقه ای منابع آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ وزش باد شدید که از شب گذشته شروع به وزیدن کرده، خسارت‌هایی را در برخی از شهرستان‌ها به جای گذاشته است، بطوریکه در شهرستان‌های چوار، ملکشاهی و ایلام باعث شکسته شدن درختان سطح شهر شده است.

در پی شدت وزش باد برق تاسیسات سد ایلام نیز آسیب دید و موجب قطع دو ساعته آب برخی از مناطق شهر ایلام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام