Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قطعی و افت فشار مکرر آب شرب برخی از مناطق استان گلستان باعث گلایه‌مندی و نارضایتی مردم شده است و شهروندان گلستانی خواهان برطرف شدن این مشکل در اسرع وقت هستند.

در راستای مشکل کمبود و قطعی مکرر آب در برخی نقاط استان گلستان گفت و گویی با «داوود احمدی‌نصرآبادی» معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*بحران کم‌آبی در گلستان به دلیل مجوز صدور چاه آب است

یکی از اهالی آلوچه‌باغ شهرستان گرگان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: از ساعت ۱۰ شب الی پنج صبح آب منزل ما قطع می‌شود.

وی تصریح کرد: پول ندارم که ۵ میلیون تومان منبع آب بخرم و در منزل نگهداری کنم بچه کوچک در خانه داریم که برای نظافت و کارهای دیگر نیاز به آب داریم لطفا مسوولان رسیدگی کنند.

کوه‌نشین یکی دیگر از اهالی روستای «قورچای» شهرستان رامیان در خصوص کم‌آبی و قطعی آب در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: اگر امروز شاهد بحران کم‌آبی هستیم به دلیل آن است که مسوولان متولی مجوز صدور هزاران چاه آب عمیق را به کشاورزان می‌دهند.

وی افزود: این موضوع همانند کسی است که یک دیگ سوراخ دارد و می‌خواهد آب در دیگ را پر کند ولی نمی‌تواند امیدوارم روزی برسد مسوولان پاسخگوی مصیبتی که به محیط زیست وارد شده است باشند. 

* کمبود آب تولیدی کفاف جمعیت مردم شهر گرگان را نمی‌دهد/ برنامه‌های زمان‌بندی آب در گرگان اجرایی می‌شود

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با توجه به اختلاف ارتفاع در شهر گرگان و کمبود آب تولیدی متاسفانه کفاف جمعیت مردم این شهرستان را نمی‌دهد مجبور به برنامه زمان‌بندی هستیم در حال حاضر برنامه زمان‌بندی ما از ساعت ۲۲ شب آغاز و لغایت ساعت سه صبح ادامه دارد.

داوود احمدی‌نصرآبادی اظهار کرد: معمولا در این روزها برنامه‌ زمان‌بندی به مدت پنج الی ۶ ساعت طول می‌کشد مردم در جریان باشند که ما تمام آب را ذخیره نمی‌کنیم بلکه ۶۰ الی ۶۵ درصد از آب را در مخازن ذخیره‌سازی می‌کنیم که طی روز با مشکلی روبه رو نباشیم.

وی ابراز کرد: گرگان به ۱۰ پهنه فشاری تقسیم‌بندی شده است و برنامه‌های زمان‌بندی آب برای همه پهنه‌ها انجام می‌شود و پهنه‌هایی که در جنوب شهر گرگان قرار گرفتند برنامه زمان‌بندی زودتر از نقاط دیگر آغاز می‌شود چون آب کمتری در این قسمت وجود دارد.

*یکی از عوامل کمبود آب در گلستان، حفر چاه غیرمجاز است

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: در محله «آلوچه‌باغ» و محدوده کاخ به سمت چهارراه فلسفی متاسفانه با قطعی چند ساعته آب مواجه می‌شود که امیدوارم روزی برسد که دیگر شاهد زمان‌بندی آب نباشیم و مردم با کمبود و قطعی آب روبه‌رو نشوند.

احمدی‌نصرآبادی در خصوص قطعی آب در روستای «قورچای» شهرستان رامیان افزود: در روستای «قورچای» نیز به دلیل حفر چاه غیرمجاز شاهد کمبود و بحران آب هستیم متاسفانه استان گلستان دارای چاه‌های غیرمجاز بسیاری است.

وی تصریح کرد: بیلان آب و ورودی و خروجی آب مشخص است مدیران، مسوولان و همچنین کشاورزان در راستای حفر چاه آب باید دقت کنند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه مسوولیتی شرکت آب و فاضلاب نیست اما طی برنامه‌‌ای با عنوان «۶ ماه سازگاری با کم‌آبی استان گلستان» که هم به کشور ارائه شد و هم این برنامه‌ در کمیته سازگاری با کم‌آبی از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان با جدیت دنبال می‌شود، انسداد چاه‌های آب غیرمجاز است.

* فرسودگی ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر لوله‌های آب در گرگان

احمدی‌نصرآبادی تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداران، بخشداران و دادگستری به این موضوع رسیدگی می‌شود و چاه‌های غیرمجاز مسدود شود تا این مشکل تا حدی برطرف شود.

وی در خصوص لوله‌های فرسوده آب در استان گلستان ابراز کرد: از ۸ هزار کیلومتر شبکه لوله آب که در استان گلستان وجود دارد نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از لوله‌های آب شهرستان گرگان فرسوده است که نیاز به تعویض است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گلستان اظهار کرد: در سال جاری مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار در زمینه رفع فرسودگی لوله‌های آب در گلستان مصوب شد ولی رقمی که به این موضوع تخصیص داده شد شاید یک پنجم آن باشد که این رقم به طور میانگین فقط یک کیلومتر از لوله‌های فرسوده آب در شهرهای استان گلستان اصلاح شدند.

احمدی‌نصرآبادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعتباری که برای فرسودگی لوله‌های آب در روستاهای استان گلستان در نظر گرفته شد بسیار خوب بود و سال گذشته بالغ بر ۱۵۰ کیلومتر در روستاهای گلستان این شبکه‌ها را اصلاح کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تمام منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه آب شرب است که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آبی که در عرصه کشاورزی از آن استفاده می‌کند با روشن شدن چاه‌های آب کشاورزی، سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به صورت طبیعی ما در تامین آب شرب در استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

مسوولان متولی برای جلوگیری از بحران کم‌آبی باید چاه‌های غیرمجاز در سطح استان گلستان را مسدود کنند همچنین نسبت به اصلاح لوله‌های فرسوده آب که منجر به هدررفت آب می‌شود اقدام کنند. 

انتهای پیام/83019/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: قطعی آب فرسودگی هزار و 400 کیلومتر لوله آب گلستان تمام منابع آبی استان شرکت آب و فاضلاب گلستان لوله های آب در گرگان استان گلستان لوله های آب زمان بندی چاه آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی