Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که طی یک هفته گذشته ۱۱ فقره آتش سوزی در شهرستان‌های بهشهر،  گلوگاه، نکا، آمل، ساری و سوادکوه رخ داد که باعث از بین رفتن بخشی از عرصه‌های جنگلی این مناطق شد.

مجید ذکریایی افزود : بیشترین میزان عرصه های جنگلی که در جریان این آتش سوزی‌ها از بین رفت با هشت هکتار مربوط به شهرستان گلوگاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این که آتش سوزی روزهای پایانی فصل پاییز در مازندران همچنان ادامه دارد ، از شروع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی "چکل" شهرستان بهشهر از دقایقی قبل خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری توضیح داد : آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این منطقه از صبح امروز به وقوع پیوسته بود که پس از چند ساعت تلاش حوالی ظهر به طور کامل مهار شد ، ولی دوباره به علت وزش باد شدید شعله ور شد و صخره‌ای بودن منطقه نیز کار اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود : آتش سوزی در جنگل‌های سوادکوه و گلوگاه که هم از جمعه شب آغاز شده بود، پس از هفت ساعت تلاش اکنون مهار شده است ولی احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در این مناطق وجود دارد.

 ذکریایی از آمادگی ستاد مقابله با مدیریت بحران مازندران برای اعزام بالگرد در صورت حریق در عرصه‌های جنگلی این استان خبر داد و گفت : با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و احتمال پیش‌بینی وزش باد شدید در ارتفاعات طی امروز، احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در عرصه‌های جنگلی شرق مازندران وجود دارد.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه حریق در عرصه‌های جلگی، تجاوز به عرصه‌های ملی و همچنین مشاهده قاچاق چوب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ این نهاد اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

آذر پر آتش 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران با اعلام این که از ابتدای پاییز امسال تاکنون در عرصه‌های جنگلی مازندران ۲۶ فقره آتش سوزی رخ داد  ، گفت که در جریان این آتش سوزی‌ها در مجموع ۳۹ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان از بین رفت.

وی بیشترین تعداد آتش سوزی از ابتدای پاییز امسال تاکنون در عرصه‌های جنگلی مازندران را با ۱۱ فقره مربوط به شهرستان بهشهر اعلام کرد و افزود که در این آتش سوزی ها ۱۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی این شهرستان شرقی مازندران تبدیل به خاکستر شد.

ذکریایی با بیان این که آبان ماه امسال به علت بارندگی مناسب، هیچ گونه آتش سوزی در جنگل های مازندران رخ نداده بود ، گفت : از مجموع آتش سوزهایی که از ابتدای پاییز امسال در عرصه‌های جنگلی مازندران به وقوع پیوست، بالاترین میزان آن نیز با ۲۲ فقره مربوط به آذر ماه است که نابودی ۲۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی را به همراه داشت. 

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.
برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران، ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران است.

برچسب‌ها آتش سوزی ساری ایرنا مازندران منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی ساری ایرنا آتش سوزی ساری ایرنا مازندران منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی عرصه های جنگلی عرصه های جنگلی عرصه های جنگلی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد

هونگچی H ۵ لوکس‌ترین خودروی چینی است که تا کنون به ایران آمده است.

این خودرو با قیمت ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه شد، اما حال در بازار آزاد قیمت عجیب و غریبی پیدا کرده است.

هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد از حدود ۴.۷ میلیارد تومان شروع و تا ۱۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری خودرو در تمام بخش‌ها لوکس و متفاوت از اکثر خودرو‌هایی است که تا کنون در بازار دیده‌اید. در نمای جلو چراغ‌های ال‌ای دی و خط قرمز رنگی که از روی کاپوت کشیده نظرتان را جلب می‌کند. در نمای عقب چراغ‌های به هم پیوسته و جذابی را داریم. در نمای کناری هم از رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی استفاده شده است.

شخصات فنی هونگچی H ۵

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد. توان این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. این خودروی ۱.۶ تنی می‌تواند در مدت زمان ۷.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. در عین مصرف سوخت پایین و زیر ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در این خودرو داریم.

امکانات رفاهی هونگچی H ۵

از جمله امکانات رفاهی مهم هونگچی می‌توان به ۹ کیسه هوا، مانیتور لمسی بزرگ ۱۲.۶ اینچی، کلاستر دیجیتالی، رادار حرکت بین خطوط، سقف پانوراما دو تکه، کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه ساب ووفر، صندلی‌های راننده و شاگرد به همراه سردکن و گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله و... اشاره کرد.

قیمت هونگچی H ۵

این خودرو در حقیقت لوکس‌ترین خودروی چینی در بازار ایران محسوب می‌شود. قیمت هونگچی اچ ۵ با احتساب هزینه‌های شماره گذاری ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد تا بیش از ۱۰ میلیارد تومان هم رسیده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد