Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد عابدی روز شنبه در جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید بوکان افزود: به منظور ایجاد انضباط مالی و مدیریت کارآمد در بودجه، شوراهای اسلامی باید صرفه جویی خردمندانه و منطقی و استفاده بهینه از منابع را مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر به مطالب حاشیه ای در سطح شهر توجه نداشته باشند و برای تحقق برنامه های خود باید بین شوراهای اسلامی و دیگر مسوولان اجرایی باید اتحاد و همبستگی وجود داشته باشد تا بتوانند به اهداف وبرنامه های خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی بر هماهنگی میان اعضای شورا و شهردار تاکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر به همراه شهردار در هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی با حفظ وحدت و همدلی برای آبادانی و توسعه شهر کار کنند تا شاهد شهری با نشاط بیشتر از گذشته باشیم.

وی گفت: برای اداره شهر علاوه بر داشتن نیروی انسانی و سرمایه مسوولان شورای شهر و شهردار باید خلاقیت و نو آوری را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

عابدی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشوری در شهرها زندگی می کنند، اضافه کرد: مسوولان مدیریت شهری باید قوانین مربوط به شوراهای اسلامی را در امور شهری را رعایت کنند.

شهردار بوکان بر عملکرد نیروهای خود نظارت بیشتری داشته باشد

فرماندار بوکان هم در این مراسم گفت: شهردار جدید باید نظارت بیشتری بر نحوه رفتار و عملکرد کارکنان این حوزه داشته باشد.

محمد امین‌زاده افزود: کارهای عمرانی و زیربنایی خوبی در سطح شهرستان بوکان انجام شده ولی با این اوصاف بوکان دارای مشکلات مختلفی در مناطق شهری و رورستایی است که این امر با همکاری و هماهنگی مسوولان شهرستانی می تواند مرتفع شود.

وی از شهر بوکان به عنوان شهر نخبگان و استعدادهای برتر یاد کرد و گفت: لازم است برای مردمان این دیار، همه مسوولان تلاش های خود را به کار گرفته و برای رفع مشکلاتی از جمله کمبود فضای آموزشی، نبود اینترنت در مناطق روستایی، تمام تلاش خود را با همکاری نماینده بوکان به کار بگیرند.

فرماندار بوکان از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی جدید بوکان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی و زیرسازی این مکان درمانی آغاز شده و برای ادامه عملیات آن اعتبار در لایحه بودجه کل کشور در نظر گرفته شده است.

شوراهای اسلامی نقش مهمی در نظم اجتماعی دارند

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها به عنوان یکی از منابع مهم سرمایه اجتماعی بستر حضور مردمی است که در تعمیم حقوق شهروندی و فرهنگ نظم و احترام به قانون سهم عمده ای در تحقق توسعه ملی به خود اختصاص می دهند.

انور حبیب زاده بوکانی ادامه داد: شورا و شهرداری ها به عنوان یک نهاد تصمیم گیر و اجرایی نه تنها قادر به ارائه و هماهنگی در زمینه تسهیلات و نیز سازماندهی امکانات در این زمینه می باشند بلکه قادرند حلقه اتصال بین مردم و مسوولان باشند.

وی افزود: شهرداری یک نهاد عمومی و غیر دولتی است که برای اداره آن باید همه مردم مشارکت داشته باشند و شوراهای اسلامی نیز به عنوان رابط بیم مردم و مسوولان عملکرد و اداره شهر با همکاری شهرداری انجام می دهند.

از سال ۱۳۸۴ تاکنون محدوده جدید به مناطق شهری بوکان الحاق نشده است

رییس شورای شهر بوکان گفت: با توجه به اینکه شهریوکان دومین شهر مهاجر پذیر کشور است از سال ۸۴ تاکنون محدوده جدید به مناطق مختلف شهری شهر بوکان الحاق نشده و این امر باعث گسترش ساخت وساز غیر مجاز در این شهر شده است. 

احمد رحمانی با بیان اینکه تاکنون سه هزار واحد ساختمان غیر مجاز در بوکان احداث شده است، افزود: در دوره گذشته شوراهای اسلامی شهر بوکان سه هزار واحد ساختمان غیر مجاز احداث شده که این امر برای شهر بوکان به مشکل اساسی تبدیل شده است.

وی در خصوص بدهی شهرداری بوکان ادامه داد: تاکنون ۳۰ میلیارد بدهی املاک در شهرداری بوکان داریم که این امر بر دیگر مشکلات اداره شهری افزوده شده است.

در این مراسم با اهدا لوحی از زحمات محمدمجدی  به عنوان سرپرست سابق شهرداری بوکان تقدیر و رشید میرحسامی به عنوان شهردار جدید بوکان مهرفی شد.

بوکان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سومین شهر پر جمعیت استان به شمار میرود.

برچسب‌ها شورای شهر آذربایجان غربی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بوکان استانداری آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر آذربایجان غربی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی شورای شهر آذربایجان غربی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بوکان استانداری آذربایجان غربی شوراهای اسلامی آذربایجان غربی شهر بوکان شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه