Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته منابع آگاه، کاردینال پیتر تورکسون که یکی از گزینه‌های جانشینی پاپ فرانسیس و امید اولین رهبری آفریقایی کلیسای کاتولیک در ۱۵۰۰ سال گذشته بود، در اقدامی غیرمنتظره از ریاست یکی از دپارتمان‌های کلیدی واتیکان استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیتر تورکسون، کاردینال ۷۳ ساله، یکی از مشاوران کلیدی پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک در حوزه‌هایی مانند تغییرات اقلیمی و عدالت اجتماعی بوده و تنها کاردینال آفریقایی است که تصدی ریاست یکی از دپارتمان‌های واتیکان را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابعی در واتیکان، پاپ هنوز در مورد پذیرش استعفای تورکسون تصمیم نگرفته است.

تورکسون ریاست یکی از دپارتمان‌های بزرگ واتیکان به نام "دپارتمان توسعه منسجم انسانی" را برعهده دارد که در سال ۲۰۱۶ و با ادغام چهار دفتر "صلح، عدالت، مهاجرت و خیریه‌ها"، تاسیس شد.

به گفته یکی از منابع، تورکسون که هنوز دو سال تا بازنشستگی اجباری اسقف‌ها در ۷۵ سالگی فاصله دارد، دیگر از اختلافات داخلی "خسته شده است. "

منبعی دیگر گفت که تورکسون پس از آنکه پاپ نظرش را در این زمینه اعلام کند، بیشتر در این باره صحبت خواهد کرد.

کاردینال رابرت سارا از گینه نیز در سال میلادی جاری بازنشسته شد و حال با استعفای تورکسون، دیگر هیچ یک از دپارتمان‌های واتیکان در تصدی یک شخص آفریقایی نخواهد بود.

در سال جاری، کاردینال بلیس کوپیچ از شیکاگو، بررسی‌هایی را به دستور پاپ، در دپارتمان تورکسون انجام داد.

درخواست استعفای تورکسون پس از جدایی دو مقام ارشد دیگر از این دپارتمان اتفاق می‌افتد؛ یکی از آن دو بازنشسته شد و مقام دیگر، ناگهانی و بدون توضیح رفت.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس نوشت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب «نسل نو» با نگارش نامه‌ای از حضور در این حزب استعفا دادند.

تاکنون آلما فرامرزی، نوید خاصه باف و امیدعلی پورحسن سه تن از اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو هستند که از عضویت در این حزب کناره‌گیری کردند.

«عدم برگزاری جلسه شورای مرکزی در یک سال گذشته» و «موضع‌گیری‌های ناصواب دبیرکل حزب» عمده دلایلی است که در نامه استعفای این اعضا دیده می‌شود.

دبیرکلی حزب نسل نو را مهدی اقراریان برعهده دارد. اقراریان از سوی اطرافیانش به اختلاف افکنی بین شورای شهر و شهردار تهران متهم شده است. 

منتقدان اقراریان می‌گویند وی با پوشش انقلابی وارد لیست شورا شد، اما مواضع وی در راستای اختلاف افکنی است به نحوی که غالبا مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد. 

برخی دیگر با استناد به سامانه پیامکی حزب نسل نو، مدعی هستند که وی پس از انتخابات مجلس، این سامانه را جهت اختلاف بین رئیس مجلس و شهردار تهران فعال کرده است.

البته یک عضو شورای شهر به خبرنگار فارس گفت علت تغییر موضع آقای اقراریان ربطی به موضوعات سیاسی ندارد و تحلیل‌های در این زمینه اشتباه است.

وی افزود اختلافات پیش آمده عمدتا مربوط به مسائل شهری و سلایق مدیریتی است. مثلا آقای اقراریان با توجه به سکونتشان در منطقه ۸ شهرداری توقع داشتند که شهردار این منطقه با نظر وی انتخاب شود که عدم موافقت شهرداری با این موضوع آغازگر این اختلافات بوده است. در سایر موارد نیز اختلافات از همین تفاوت سلیقه هاست و بی جهت نباید آن‌ها را با عینک سیاسی تحلیل کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • یک عملکرد غیرمنتظره در مخچه کشف شد
  • حضور غیرمنتظره کاپیتان استقلال در تمرین تیم نکونام
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • تغییر نام دوباره و غیرمنتظره استقلال
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره