Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان،  یحیی ابراهیمی در سمینار بررسی توانمندی گردشگری سلامت در خرم آباد گفت : لرستان سرشار از استعدادهای خدادادی است و پتانسیل مهم استان بحث کشاورزی است که توجهی به آن نشده است .

نماینده مردم سلسله و دلفان با بیان اینکه لرستان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اظهار داشت : از این مقدار تنها ۲۰۰ هزار هکتار آبی و مابقی دیم هستند و ۳۳۰ هزار هکتار دارای شیب کمتر از ۱۲ درصد هستند که قابلیت تبدیل به آبی را دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی اضافه کرد : در دلفان جاذبه آب گرمه وجود دارد که ۷۰ درجه دما و ۷۰ درصد گوگل را داراست اما متاسفانه علی رغم اینکه در کشور بی نظیر است تابحال نتوانستیم راه دسترسی برای آن ایجاد نماییم .

وی ادامه داد : در کوه گرین ۷۰۰ گونه گیاهان دارویی وجود دارد که می توان در حوزه گردشگری سلامت مباحث درمانی گسترده ای را از آن بهره برداری کرد . 

این نماینده مجلس صنعت گردشگری را در دنیا صنعت پیشرو دانست و افزود : این صنعت هر روز درحال پیشرفت است و کشورهای دنیا به این سمت در حال برنامه ریزی و حرکت هستند .

نایب رییس فراکسیون زیرساختهای فرهنگی و گردشگری مجلس در ادامه با بیان اینکه گردشگری سلامت به تنهایی نمی تواند اتفاقی رخ دهد افزود : در لرستان زیرساختها آماده نیستند و تا زمانیکه زیرساخت ها مهیا نشوند نبایستی انتظار ورود گردشگر خارجی به استان داشت . 

دکتر یحیی ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان تصریح کرد: در استان ۱۰۰۰ چشمه و ۵۰۰۰ آثار باستانی و جاذبه های دیگر طبیعی وجود دارد و صدها جاذبه های بالقوه دیگری که بایستی با برنامه ریزی بالفعل شوند .

وی در پایان اضافه کرد : در مجلس در راستای تقویت گردشگری سلامت اگر نیاز به تصویب قانون باشد و یا نیاز به هر پیگیری دیگری که باشد قطعا در اولویت خواهد بود و پیگیری خواهیم نمود .

48

کد خبر 1583957

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان گردشگری گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز میگوید: این جشنواره با نمایش 47 اسب اصیل کردی همراه بود.
مصطفی حق پرست افزود: در این رویداد سوارکارانی از استان های کردستان ، کرمانشاه ، کرمان ، آذربایجانهای شرقی و غربی ، اصفهان و اقلیم کردستان عراق شرکت داشتند.
رئیس هیات سوارکاری شهرستان سقز هم گفت: اسب کُرد به دلیل داشتن برخی خصوصیات بارز از جمله قد متوسط ۱۵۰ - ۱۴۰ سانتیمتر، بدن کوتاه و در مجموع عضلانی با زیر بند محکم، بسیار باهوش، مطیع، صبور و مقاوم در مسافت‌های طولانی، دارای سینه فراخ و به حد قابل قبولی عضلانی، پرنفس شناخته شده است.
لقمان حسنی با بیان اینکه اسب کُرد شامل سه تیره جاف، افشاری و سنجابی است افزود: این جشنواره نه تنها موجب توسعه ورزش سوارکاری و معرفی آن می‌شود بلکه در توسعه صنعت اسب بویژه اسب کُرد و توسعه صنعت گردشگری نیز تاثیرگذار است.
در استان کردستان حدود یک هزار و ۲۰۰ راس اسب وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ مورد آن ثبت و حدود ۲۰۰ راس نیز در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود