Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت فولاد اکسین خوزستان با سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید ورق های فولادی جهت مصارف گوناگون در صنایع استراتژیک مختلف مانند لوله سازی ، مخزن سازی، کشتی سازی و ساختمانی کاربرد فراوان دارد به ویژه در راستای کنترل کیفیت ورق‌های فولادی ، تجهیزات و قابلیت‌های متعدد و متنوعی را در اختیار دارد. این شرکت با راه‌اندازی یکی از مدرن‌ترین مجتمع‌های آزمایشگاهی در سطح کشور، توانسته است با کمک شرکت های دانش بنیان ،آزمایشگاه خوردگی گاز H2S را بومی‌سازی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، این مجتمع آزمایشگاهی با داشتن استاندارد مدیریت کیفیت آزمایشگاهها ایزو 17025 به عنوان یک آزمایشگاه مرجع بین المللی در زمینه انجام تست‌های آزمایشگاهی ورق‌های فولادی در داخل و خارج کشور شناخته می‎شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مجتمع تولیدی فولاد اکسین چند سالی است که با جدیت تمام وارد حوزه تولید ورق های فولادی آلیاژی استراتژیک ومحصولات API شده است و بسیاری از نیازهای کشور در حوزه فولاد را بر طرف کرده است؛ مجتمعی که تولیداتش از لحاظ کیفیت در سطح استانداردهای ملی و بین المللی قرار دارد و هم اکنون سهم قابل توجهی از بازارهای داخلی و صادراتی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش «تابناک»، یکی از پرسش های جدی که پس از هر خبر مربوط به بومی سازی یک محصول استراتژیک به ذهن مخاطبان خطور می کند، موضوع کیفیت است که به صورت مشخص با سوال بومی سازی با چه کیفیتی مطرح می شود.
شرکت فولاد اکسین نیز که بسیاری از ورق های فولادی استراتژیک کشور به ویژه ورقهای API مورد استفاده در خطوط انتقال نفت و گاز را تولید می کند، محصولات خود را مطابق با الزامات استانداردهای ملی و بین المللی API ,IPS,IGS و با کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی ارائه مینماید.
ابوالفضل حیدریان مدیر کنترل کیفیت و آزمایشگاه فولاد اکسین خوزستان در خصوص این مسئله و نکات مرتبط با آن به «تابناک»، گفت: در شرکت فولاد اکسین خوزستان کیفیت محصولات نکته اساسی و بسیار جدی است که تحت هیچ شرایطی از آن عدول نمی کنیم و اکنون نیز با هدف افزایش دامنه محصولات تولیدی با کیفیت خود از تولید ورق های تولیدیAPI X70 به سمت تولید ورق هایAPI X80 که به مراتب درای استحکام و کیفیت بالاتری هستند، حرکت کرده ایم. بنابراین در شرکت فولاد اکسین یک نوع مزیت جدید ایجاد شده است تا از این قابلیت برای مشتری ها (شرکتهای نفتی ، گازی ولوله سازها) استفاده کرده و کشور را از واردات اینگونه محصولات استراتژیک در این حوزه ها بی نیاز کند.
وی در مورد فرایند تولید محصولات فولاد اکسین نیز گفت: طراحی محصولات در فولاد اکسین براساس تولید ورقهای API تا درجه فولادیX80 است که تا به حال باکمک شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محصولاتAPI را بومی سازی می کنیم یعنی فولاد مبارکه اسلب مربوطه را تولید می کنند و ما ورق با کیفیت مد نظر مشتریان را از آن اسلب تولید می کنیم.
مدیر کنترل کیفیت فولاد اکسین در مورد محصولاتی که تا کنون در این شرکت تولید شده است، تصریح کرد: تا امروز ورقهای API-X42، X60، X-65، X-70 بومی سازی شده و در فولاد اکسین به صورت روتین تولید می شوند و کشور را از واردات اینگونه محصولات استراتژیک و خروج ارز در این زمینه بی نیاز کردیم و این محصولات برای اولین بار در ایران و توسط فولاد اکسین بومی سازی شده است.
حیدریان در مورد تاریخچه واردات محصولات مشابه در کشور گفت: بدون استثنا همه ورق های فولادی ما در این حوزه و تا سال 98 وارداتی بود که در سال 98 شروع تولیدات API X60 محیط ترش جهت پروژه استراتژیک خط لوله گوره به جاسک بود و در نهایت در این سال با پروژه گوره به جاسک کاملاً اسلب و ورق مدنظر بومی سازی شد.
وی در این خصوص تصریح کرد: امروزه ما می توانیم کلیه درجه های فولادی API را در کارخانه فولاد اکسین به صورت داخلی تولید و به مشتریان ارائه کنیم.

این مقام مسئول در فولاد اکسین خوزستان در مورد امکان استفاده از محصولات این مجتمع تولیدی برای جایگزینی با خطوط لوله فرسوده کشور نیز گفت: طول عمر مفید لوله ها براساس طراحی و ضخامتشان ملاک قرار می گیرد.یعنی سیالی که از درون لوله عبور میکند بعد از گذشت سالها باعث میشود ضخامت آن تغییر می کند و وقتی ضخامت لوله به حد بحرانی برسد باید تعویض شود. برای جایگزینی لوله ها نیز تا به حال واردات انجام می شد ولی به لطف خدا در حال حاضر برای تعویض و افتتاح خطوط جدید مثل پروژه استراتژیک خط لوله گوره به جاسک که 1100 کیلومتر لوله نیاز داشت و اسلب و ورقهای آن تولید داخلی شده و تحویل لوله سازی اهواز گردید که این نشان می دهد ما قادر هستیم در این زمینه ها به کمک شرکت های نفتی و گازی بشتابیم.
وی در مورد اهمیت فعالیت شرکت فولاد اکسین در کشور گفت: فولاد اکسین اولین شرکت تخصصی است که برای تولید ورقهای مورد نیاز پروژه های نفت و گاز، طراحی و ساخته شده است. در ابتدا به علت نبود مواد اولیه خاص اینگونه محصولات API استراتژیک، با محصولات ساختمانی تولید خود را آغاز کرد، اما خوشبختانه از زمانی که حمایت از تولیدات داخلی ملاک قرار گرفت، باشرکت های نفت و گاز وارد مذاکره شدیم و توانایی کشوررا در حوزه تولید ورق های فولادی API به اثبات رساندیم.

حیدریان همچنین در مورد کیفیت اسلب هایی که شرکت فولاد مبارکه تولید می کند و در اختیار فولاد اکسین قرار می دهد نیز تصریح کرد: در خصوص کیفیت محصولات، بهبود مستمر در دستور کار قرار گرفت تا تولید محصولات باکیفیت و در محدوده پذیرش استانداردهای مربوطه و قابل قبول مشتری انجام شود و با هم افزایی بیشتر و ارتباط مناسب بین متخصصان فنی دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین ، در حال حاضر اسلب های تولیدی فولاد مبارکه ، کیفیت قابل قبول و مطابق با استانداردهای مورد نظر مشتری را دارا میباشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه فولاد اکسین فولاد خوزستان اکسین ابوالفضل حیدریان آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه فولاد اکسین خوزستان شرکت فولاد اکسین ورق های فولادی تولید ورق فولاد مبارکه گوره به جاسک بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی

بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.

شهروز همتی، رئیس بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران با بیان اینکه این کنگره ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته، برگزاری کنگره مصادف با روز آزمایشگاهیان بود، اما به واسطه مسائلی که پیش آمد، امسال کمی با تاخیر صورت گرفت.

او مطرح کرد: کنگره ما در بخش علمی ۲۵ محور دارد و کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. نکته مهم این است که کنگره ارتقای کیفیت به عنوان بزرگترین کنگره در زمینه طب آزمایشگاه، همواره سعی کرده محور‌ها و کارگاه‌ها را طوری انتخاب کند که در ارتقای دانش تاثیر گذار باشد. انتخاب کارگاه‌ها براساس نیاز شرکت کنندگان و محور‌ها براساس مسائل روز دنیا خواهد بود.
حضور بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

همتی گفت: پیش بینی می‌کنیم حدود ۷ تا ۱۰ هزار نفر از کنگره و نمایشگاه جانبی بازدید داشته باشند. در بخش نمایشگاهی بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان که تولید کننده یا وارد کننده محصولات آزمایشگاهی هستند محصولات خود را ارائه می‌کنند.

امیرحسن زرنانی، دبیر علمی کنگره نیز با بیان اینکه این کنگره پر افتخار ین کنگره در زمینه علوم آزمایشگاهی در سطح کشور است، عنوان کرد: تمام نگاه‌های افراد متخصص در حوزه آزمایشگاهی به این کنگره است.

او ادامه داد: در این کنگره حدود ۲۵ پنل برگزار خواهد شد. کنگره فقط یک کنگره بازآموزی صرف نیست نقش و رسالت کنگره این است که آخرین پیشرفت‌های علمی در جهان را به سمع و نظر مخاطبانش برساند. یکی از چالش‌هایی که کنگره دارد این است که چه حوزه‌هایی را در کارگاه‌ها بگنجاند.
۸۰ درصد تشخیص‌های پزشکی به کمک آزمایشگاه است

‌زرنانی با اشاره به دو محور برگزاری کنگره که یکی از آن‌ها نقش آزمایشگاه‌ها در تشخیص پزشکی است، بیان کرد: حدود ۸۰ درصد تشخیص‌های پزشکی و بالینی با کمک‌های آزمایشگاه انجام می‌شود. آزمایشگاه نقش بسیار مهمی در حوزه سلامت عمومی دارد. با توجه به مشکلاتی که برای آزمایشگاه‌ها وجود دارد و هزینه‌ها برخی آزمایشگاه‌ها در حال بسته شدن هستند چرا که نمی‌توانند از پس مخارج بر بیایند.

او با تاکید بر بحث آموزش و تامین گنجینه‌های انسانی، گفت: یکی از اهداف این کنگره احیای مجدد دوره دکتری علوم آزمایشگاهی است و یکی از پنل‌ها هم به این حوزه مربوط است. در تمام پنل‌ها سعی شده افرادی که جایگاه علمی و عملی در جامعه هستند در پنل‌ها صحبت‌های خود را ارائه بدهند.

دبیر علمی کنگره مطرح کرد: محور دومی که این کنگره روی آن تاکید دارد. هوش مصنوعی است. ما روزانه به صورت ملموس با هوش مصنوعی سرکار داریم. هوش مصنوعی اطلاعات را جمع آوری می‌کند ما هستیم که یاد آن می‌دهیم چگونه عمل کند.
ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های آزمایشگاهی

او با بیان اینکه در حال حاضر هوش مصنوعی در پاتولوژی و تصویربرداری وارد شده است، گفت: پیش‌بینی انجمن علوم آزمایشگاهی این است که در یک دهه آینده تشخیص‌های آزمایشگاهی مبتنی بر همش مصنوعی خواهد بود و این تشخیص‌ها دقیق‌تر و سریع‌تر خواهد بود. رسالت ما این است از همین الان آینده را پیش بینی و راه حل‌های مواجهه با آن را بررسی کنیم؛ که این اتفاق در کنگره در حال رخ دادن است. پیش نیاز‌های ایجاد آزمایشگاه هوشمند و کسب اطلاعات برای تشخیص بهتر نیز مورد بررسی است.

زنانی گفت: از حوزه‌های دیگر که این کنگره به آن می‌پردازد، ارائه نتایج و جواب آزمایش یکسان در تمام آزمایشگاه‌ها است.
برگزاری کارگاه شناخت رشته علوم آزمایشگاهی برای دانش آموزان

علی شیرین، دبیر علمی در امور کارگاه‌های کنگره بیان کرد: در کنگره ارتقای کیفیت، کارگاه‌ها در راستای محور‌ها هستند. در کنگره ما ۴۵ کارگاه داریم که ویژگی‌های مختلفی را دارد.

او با اشاره به ناشناخته بودن علوم آزمایشگاهی برای دانش آموزان اعلام کرد: مکاتبه کردیم با اداره کل آموزش و پرورش استان تهران تا با کارگاه ویژه برای دانش آموزان این رشته را برای آنان توضیح دهند.

او گفت: بحث اعتباربخشی، یکی دیگر از رویکرد‌های کنگره در کارگاه‌هایی است که برگزار می‌کند. به طوری که مسئولان اعتباربخشی در این کارگاه حضور دارند.

وی افزود: دو محور عمومی قانون کار و مالیات را هر سال در کنگره داشته ایم که امسال در کنار این دو محور، بحث حقوقی را به کارگاه‌ها اضافه کرده ایم.

غلامرضا حمزه‌لو دبیر اجرایی کنگره نیز بیان کرد: آزمایشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در نظام سلامت دارند و بدون وجود آزمایشگاه‌ها، روند تشخیص و درمان بیماری‌ها دچار مشکل خواهد شد.
عمده اطلاع رسانی‌ها الکترونیک است

او با اشاره به حضور ۵ هزار شرکت کننده در کنگره امسال، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد اطلاع رسانی برنامه‌های ما به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه جانبی کنگره با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در علوم آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۱۰ شرکت در نمایشگاه امسال، غرفه دارند.
حضور ۱۱ سخنران خارجی در کنگره

در ادامه، فریبا شایگان همکار دبیر علمی در امور بین الملل، گفت: در کنگره امسال، ۱۱ سخنران خارجی از کشور‌های آمریکا ایتالیا، کانادا، استرالیا، هلند، هند، آلمان و عربستان خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دارای کمترین شکایت هستند
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب