Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استانداری خوزستان بیان کرد: تاکنون ۲۰ درصد افرادی که یک دز واکسن زده‌اند هنوز برای دریافت دز دوم خود مراجعه نکرده‌اند که باید گفت این افراد در واقع هیچ واکسنی نزده‌اند.

وی افزود: کسانی که تنها یک دز واکسن تزریق کرده‌اند نه تنها از ارایه خدمات محروم می‌شوند بلکه در معرض خطر بیماری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون وضعیت تمام شهرستان‌های خوزستان آبی است که انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار اقدامات کادر بهداشت و درمان در این خصوص موثر بوده است.

وی ادامه داد: نگهداری وضعیت موجود بسیار مهم است و ما نباید از اینکه دیگر در خطر نیستیم، احساس امنیت کنیم. اکنون وضعیت بسیار عالی بوده اما لازم است که خانواده‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

سرمست گفت: ۲۰ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان هنوز برای دریافت نوبت اول واکسن خود مراجعه نکرده‌اند لذا از این افراد تقاضا داریم که همکاری کرده و نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند تا خدای نکرده حوادث ناشی از بیماری گریبانگیر آنها نشود.

وی موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا در کنار شیوه‌نامه‌های بهداشتی را انجام واکسیناسیون دانست و افزود: روند واکسیناسیون دز دوم در خوزستان بسیار خوب بوده و همچنان ادامه دارد؛ افراد بالای ۴۰ سال در خوزستان نیز باید دز سوم خود را هر چه سریعتر دریافت کنند تا در برابر سویه اومیکرون ایمن باشند.

سرمست گفت: سویه اومیکرون علاوه بر گسترش بسیار سریع، می‌تواند مرگ و میر هم داشته باشد لذا نباید آن را ویروس ساده‌ای تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه با تزریق دز سوم واکسن می‌توان ۷۰ تا ۹۰ درصد در مقابل سویه اومیکرون ایمنی ایجاد کرد ادامه داد: واکسن به میزان کافی در خوزستان موجود است و افراد به انتخاب خود می‌توانند واکسن مورد نظر را دریافت کنند.

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور ویروس کرونا خوزستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: شرایط استفاده از تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوس در استان اعلام شد و مالکانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند برابر سهمیه اختصاص یافته به استان از سهمیه کشوری، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

غزیعلی افزود: با توجه به محدودیت منابع اعتباری اولویت پرداخت با ناوگان فعال مدل پایین، در حال بازسازی، نیاز به بازسازی و دارای کارکرد مناسب (حداقل ۱۲۰ صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.

وی بیان کرد: متقاضیان از امروز ۱۰ اردیبهشت ماه به مدت سه روز می توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات به نشانی اینترنتی https://t۱۸.rmto.ir ثبت نام کنند.

غزیعلی تصریح کرد: تمامی مراحل ثبت نام و معرفی به بانک به صورت سامانه ای بوده و نیاز به مراجعه حضوری مالکین نیست. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به شرایط و ضوابط تسهیلات اشاره کرد و افزود: شرایط سنی متقاضیان سن ۱۸ تا ۷۰ سال، تقاضای کتبی مالک ناوگان، نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد است، دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه، مبلغ پرداخت تسهیلات بازسازی برای اتوبوس حداکثر ۷۰۰ میلیون تومان و عدم دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان در سال های گذشته از جمله این شرایط است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی