Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:49:48 GMT

ترامپ: اسرائیل بر کنگره آمریکا کاملا تسلط داشت

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۹۲۴۸

ترامپ: اسرائیل بر کنگره آمریکا کاملا تسلط داشت

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه یهودیان آمریکا دیگر اسرائیل را دوست ندارند، گفت که اسرائیل کاملا بر کنگره آمریکا تسلط داشته است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای که به تازگی منتشر شده است، می‌گوید که یهودیان آمریکا دیگر به اسرائیل اهمیت نمی‌دهند.

طبق گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ترامپ در بخشی از مصاحبه خود با «باراک راوید» خبرنگار پایگاه صهیونیستی «والا» گفت: «یهودیان آمریکا یا اسرائیل را دوست ندارند یا به آن اهمیت نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به شما می‌گویم مسیحی‌های انجیلی اسرائیل را بیش از یهودیان دوست دارند».

بیشتربخوانید: هراس اسرائیل از آغاز مذاکرات

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: «پیشتر، اسرائیل کاملا بر کنگره تسلط داشت؛ اما امروز من فکر می‌کنم که این کاملا برعکس شده است و اوباما و بایدن عامل این مسئله هستند».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منابع عبری‌زبان اخیرا با انتشار بخش دیگری از مصاحبه ترامپ با باراک راوید خبر دادند که او از حمایت کامل خود از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی سخن گفته است.

ترامپ در مصاحبه یادشده گفته بود: «کسی به اندازه من برای نتانیاهو کار انجام نداده است؛ کسی به اندازه من برای اسرائیل کار نکرده است. جولان معامله بزرگی بود. من این کار را پیش از انتخابات انجام دادم و بسیار به نتانیاهو کمک کردم. برخی به من گفتند که این هدیه (جولان اشغالی سوریه) ده‌ میلیارد دلار ارزش دارد. من این کار را پیش از انتخابات کردم. این کار به او خیلی کمک کرد. او بدون من شکست می‌خورد. به لطف من [در انتخابات] به تساوی رسید»

 پایگاه خبری «هیل» نیز بخش دیگری از مصاحبه مذکور را منتشر کرد که ترامپ در بخشی از آن گفته بود: «فکر نمی‌کنم که بی‌بی هرگز خواسته باشد [با فلسطینی‌ها] صلح کند. فکر می‌کنم او فقط ما را دنبال خودش می‌کشید. فقط می‌کشید می‌کشید می‌کشید، می‌دانید؟»

رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرده بود: «تمام زندگی من معاملات است. برای همین این را می‌فهمم. سه دقیقه از ملاقاتم با بی‌بی گذشته بود که حرف او را وسط جمله‌اش قطع کردم و گفتم بی‌بی تو نمی‌خواهی توافق کنی اینطور نیست؟»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهور سابق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • فون درلاین: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل قبول است
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم