Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام رادان بازیگر محبوب سینما است. بهرام رادان فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی است. در ادامه تصویر بهرام رادان را مشاهده می کنید.

بیوگرافی بهرام رادان

بهرام رادان متولد 1358/2/8 در تهران است. بهرام فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است؛ او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادان برای اولین بار با دیدن یک آگهی مربوط به کلاس‌های بازیگری در صفحه نیازمندی‌های روزنامه همشهری در این دوره آموزشی شرکت کرد و توانست نظر نادر مقدس را جلب کند.

وی سال ۱۳۷۹ با اولین حضور سینمایی در فیلم شور عشق تنها به‌واسطه چهره‌اش شناخته شد، شور عشق به سومین فیلم پرفروش سال تبدیل شد این بازیگر در همان سال در دو فیلم دیگر به نام‌های آواز قو و آبی جلوی دوربین رفت.

واکنش انتخاباتی بهرام رادان/عکس کارنامه هنری بهرام رادان

بهرام رادان در فیلم سینمایی آواز قو ساخته‌ی سعید اسدی در نقش پیمان فدایی حاضر شد و برای بازی در این فیلم در پنجمین دوره جشن خانه سینما نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

او در فیلم آبی ساخته‌ی حمید لبخنده نیز در نقش ارسطو ظاهر شد. داستان آن این است که دختری به نام مهتاب (هدیه تهرانی) با جوانی به نام ارسطو به‌عمد تصادف می‌کند و همین تصادف باعث آشنایی و درگیری آن‌ها باهم می‌شود.

رادان در سال ۱۳۸۱ در اولین همکاری خود با بهروز افخمی، در نقش راوی در فیلم سینمایی گاوخونی حاضر شد و برای بازی در این فیلم تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. او پس از گاوخونی، در فیلم سینمایی عطش ساخته‌ی محمدحسین فرح‌بخش بازی کرد. این بازیگر در سومین فیلم خود در سال ۱۳۸۱، برای بازی در فیلم سینمایی رز زرد و ایفای نقش داوود با داریوش فرهنگ همکاری کرد.

آخرین دیدار بهرام رادان با بازیگر «قهوه تلخ» +عکس فعالیت های بهرام رادان

بهرام در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار با پوران درخشنده همکاری کرد که حاصل این همکاری نقش‌آفرینی او در فیلم سینمایی شمعی در باد و اجرای نقش فرزین زربان بود. بهرام رادان برای بازی در این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. در همان سال ۱۳۸۲ این بازیگر برای اولین بار با مسعود کیمیایی نیز برای بازی در فیلم سربازهای جمعه همکاری کرد.

این بازیگر از سال ۸۲ تا ۱۳۸۵ در فیلم‌های مختلفی مانند گیلانه، رستگاری در بیست‌وهشت دقیقه، ازدواج صورتی، حکم، تقاطع، خون بازی و چهارانگشتی بازی کرد.

بهرام رادان در سال ۱۳۸۵ در فیلم سنتوری نقش علی بلورچی ملقب به علی سنتوری را ایفا کرد. این فیلم سینمایی هرگز اکران نشد و چند سال پس از پخش غیرقانونی‌اش مجوز نمایش در شبکه نمایش خانگی را دریافت کرد. سنتوری یکی از ماندگارترین فیلم‌ها و علی سنتوری یکی از ماندگارترین نقش‌های بهرام رادان به شمار می‌رود. ماشین لاکچری بهرام رادان در خیابان های تهران + عکس

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بهرام رادان بهرام رادان بازیگر مرد فیلم سینمایی بهرام رادان بهرام رادان برای بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، آتیلا پسیانی از پیشگامان تئاتر تجربی‌ست و چیزی حدود ۸۰ فیلم سینمایی در کارنامه بازیگری‌اش به چشم می‌آید؛ از نقش‌آفرینی برای بهرام بیضایی و تهمینه میلانی تا ابراهیم حاتمی‌کیا و بهروز افخمی.

آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوست‌داشتنی برای دهه شصتی‌ها بود، در تمامی سال‌های بلند فعالیت هنری خود در گونه‌های رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقش‌هایی که نمود آن‌ها در فیلم‌های بسیاری پیدا بود.

«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آن‌ها نقش‌آفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلی‌پور و تهمینه میلانی در فیلم‌هایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاری‌اش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلم‌های «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.

فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نام‌های «آخرین‌بار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه می‌خواند که قادر بود نقش‌های پیچیده و روانشناختی را به گونه‌ای ادراک‌پذیر ایفا کند.

گرچه «کما» ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی به‌شمار می‌رفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» توانایی‌های بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی این بازیگر فقید می‌توان خواند.

آتیلا پسیانی که آخرین نقش‌آفرینی او بازی در مجموعه «بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.

کد خبر 848317 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • تبریک عاشقانه به مناسبت تولد بهرام رادان + عکس
  • قرعه‌کشی جام حذفی؛ سپاهان به گربه‌سیاه خورد
  • عکس| تازه‌ترین عکس بهرام رادان با ظاهری جدید
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت