Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه پیگیری مصوبات سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به کوهرنگ با بیان اینکه اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ ابلاغ شده است اظهار داشت: روند بازسازی مناطق زلزله‌زده کند است، باید تخریب و آواربرداری به ۳۰ واحد در روز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه روند بازسازی مناطق زلزله‌زده کند است، افزود: برای پیگیری مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان باید فعال‌تر عمل کنیم، خوشبختانه اعتبارات بازسازی مناطق زلزله‌زده ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید

تخریب یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله کوهرنگ

حیدری با بیان اینکه اعتبار جداگانه‌ای برای هزینه پروانه و نقشه ساختمانی در مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است، اضافه کرد: هیچ هزینه‌ای نباید از زلزله‌زدگان دریافت شود، اگر هزینه‌ای از مردم دریافت شده باید در اسرع وقت عودت داده شود.

او با اشاره به اینکه سرعت آواربرداری در مناطق زلزله‌زده پایین است، گفت: باید تعداد تخریب و آواربرداری روزانه به ۳۰ واحد برسد، می‌توان از ماشین‌آلات استان‌های مجاور نیز استفاده کرد، بلافاصله پس از تخریب باید مصالح برای بازسازی تامین شود.

حیدری افزود: هنوز بانک ملت و سپه در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ مستقر نشده‌اند، باید پرداخت تسهیلات تسریع شود، همچنین نباید هزینه‌ای برای دریافت تسهیلات به مردم تحمیل شود، برای کاهش رفت و آمد به مرکز شهرستان باید امکانات را در محل تجمیع کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید تعداد اسکلت‌های فلزی پیش‌ساخته به ۵۰۰ مورد افزایش پیدا کند، یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تعداد اکیپ‌های بتن‌ریزی، انجام فنداسیون و پی‌کنی را افزایش دهد، می‌توان از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم محلی نیز استفاده کرد.

حیدری با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل مصالح برای ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده بالا است، توضیح داد: باید تلاش شود با استفاده از ماشین‌آلات راهداری و بنیادمسکن بار هزینه‌ای را کم کرد، همچنین اعتبارات بحث بازسازی زیرساخت‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و شیلات‌های آسیب‌دیده نیز دنبال شود.

او با بیان اینکه باید طرح هادی روستایی در مناطق زلزله‌زده پیگیری شود، تصریح کرد: طبق گفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی تنها مشمول روستا‌های ۲۰ خانوار به بالا می‌شود، این کار باید تسریع شود، برای بازسازی منازل در خصوص حمل مصالح مردم با مشکل مواجه هستند، زیرا معابر نامناسب است، از اعتبارات استانی و اعتبارات زلزله برای اجرای طرح هادی استفاده شود.

حیدری افزود: برخی از زلزله‌زدگان در کوهرنگ در شرایط مناسبی نیستند، باید هلال‌احمر و مدیریت بحران اقلام مورد نیاز مانند چادر، پتو، وسایل گرمایشی، موادغذایی و ... را تامین و توزیع کنند، برخی نهاد‌ها و بانک‌های عامل نیز برای تامین این اقلام اعلام آمادگی کرده‌اند.

او ادامه داد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ظرف دو هفته موضوعات مربوط به ماده ۲۳ پروژه‌های راه روستایی را پیگیری کند تا این پروژه‌ها فعال شوند، اولویت با مناطق زلزله‌زده کوهرنگ است، برخی راهدارخانه‌ها شن و نمک ندارند، باید باتوجه به بارش‌ها شن و نمک موردنیاز تامین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: افراد بی‌بضاعت که منازل آن‌ها در زلزله تخریب شده باید در بحث بازسازی در اولویت قرار بگیرند، یک هزار و ۵۰۰ واحد نیازمند تخریب هستند که در مرحله اول ۵۰۰ واحد اقدام شده است، همچنین برای احیای واحد کارخانه آسفالت کوهرنگ نیز اقدام شود.

او تاکید کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ یک بانک اطلاعاتی توسط فرمانداری تشکیل شود تا اقلام به‌صورت عادلانه توزیع شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق زلزله زده تخریب و آواربرداری بازسازی مناطق زلزله زده چهارمحال و بختیاری مناطق زلزله زده هزینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،کارشناس هواشناسی استان گفت: همچنین ایل بگی با ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان است.
مبینی افزود: دمای فعلی شهرکرد ۱۰ درجه سانتی گراد است.

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد