Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@02:04:22 GMT

21 سند استانی آمایش صنعتی، معدنی و تجاری تهیه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۹۵۰۶

21 سند استانی آمایش صنعتی، معدنی و تجاری تهیه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد تشکینی امروز در نشست هم‌اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با نهادهای سرمایه‌گذار بخش صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: یکی از برنامه‌های وزارت صمت موضوع آمایش صنعتی، معدنی و تجاری است که عدم توجه به آن در دهه‌های گذشته مشکلات بسیار زیادی را به‌دنبال داشته است. 

وی افزود: بنابراین در این حوزه چند گام عمده و مشخص را برمی‌داریم که در ابتدا برای هر استان به تفکیک هر شهرستان باید مشخص کرد که چه تعداد اشتغال در چهار سال آینده مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تصریح کرد: در گام بعدی باید مشخص کرد کدام فعالیت در بخش‌های صنعت، معدن و بازرگانی، تجارت داخلی و تجارت خارجی می‌تواند اشتغال مورد نیاز در آن شهر و استان را تأمین کند. 

وی افزود: در این حوزه چند مؤلفه مورد توجه است که از جمله آنها می‌توان به طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد، طرح‌های توسعه‌ای، طرح‌های ایجادی و احیای معادن اشاره کرد. 

وی ادامه داد: وزارت صمت با کمک سازمان‌های صمت استانی چهارچوب اولیه را تدوین می‌کند و گام بعدی نیز موضوع راستی‌آزمایی برای این سند آمایش است که مورد تأکید وزیر صمت است و در این خصوص از نظرات نمایندگان مجلس، بخش خصوصی، خانه‌ صنعت و معدن استفاده خواهیم کرد.

تشکینی افزود: بنابراین پس از مشخص شدن اشتغال مورد نیاز و فعالیت‌های دارای ظرفیت برای تأمین این اشتغال باید مشخص شود کدام فعالیت‌ها در این حوزه‌ها قابل عملیاتی شدن است. 

وی افزود: 21 نسخه اولیه سندهای استانی آمایش سرزمینی بخش صنعت، معدن و تجارت به تفکیک شهرستان‌ها آماده شده که این اسناد نقشه راه وزارت صمت در چهار سال آینده است و تقسیم کار لازم با استانداران، فرمانداران و بخش‌های خصوصی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تجارت بخش صنعت وزیر صنعت اشتغال آمایش سرزمین تشکینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد