Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اداره کل هواشناسی استان گیلان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: سامانه جوی وزش باد گرم (گاهی شدید و احتمالا خیلی شدید) و افزایش دما از امروز شنبه ۲۷ آذر ماه تا ظهر چهارشنبه اول دی ماه در استان مستقر خواهد بود.

در این مدت وزش باد گرم گاهی شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها احتمالا خیلی شدید موجب افزایش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در نقاط مختلف استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیب به سازه‌های موقتی و سست، گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، گسترش آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از خطرات احتمالی این بازه زمانی است.

بیشتر بخوانید

دمای هوای استان گیلان تا ۷ درجه افزایش می‌یابد افزایش تدریجی دمای هوا در گیلان ماندگاری هوای پایدار تا سه شنبه در گیلان

نداشتن تردد و استقرار در محدوده درختان و سازه‌های موقتی و سست، پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن، لغو فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در تردد‌های کوهستانی، لغو پرواز‌های سبک و تفریحی و گلایدر و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزش باد گرم هواشناسی گیلان افزایش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار در منطقه است.

وی با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار، ابرناکی و مه آلود شدن هوا برای امروز افزود: کاهش نسبی دما، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار، رعد و برق و احتمال تگرگ تا فردا پیش بینی می‌شود.

دادرس به کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا تا فردا اشاره کرد و گفت: این سامانه از بعد از ظهر و عصر شنبه تضعیف شده ضمن کاهش ابر و افزایش دما، رگبار و رعد و برق پراکنده تا دوشنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: انجام مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه توسط شالیکاران و تمهیدات لازم در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی طی این مدت دور از انتظار نیست، تصریح کرد: مردم و مسافران از برپایی و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 6095450

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان
  • هوای گیلان بعد از چند روز آفتابی ، بارانی می‌شود
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان