Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان, «نصر الشمری» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی جنبش «النجباء» در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه النجباء گفت: «از توجیه حضور اشغالگران آمریکایی در خاک عراق تعجب می‌کنیم، زیرا اغلب شرکت کنندگان در گفتگوی راهبردی از متحدان واشنگتن بوده اند».

وی با اشاره به اینکه سخنرانی «اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش همه چیز را روشن و شفاف کرد، گفت: «ما از اشغالگران آمریکایی انتقام خواهیم گرفت و متقاعد نخواهیم شد مگر اینکه آخرین سرباز بیگانه آمریکایی از خاک عراق خارج شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هیچ خروجی از خاک عراق اتفاق نیفتاده بلکه آنچه پیش آمده فقط تغییر عنوان‌ها بوده است.فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا گفته است ما خاک عراق را ترک نخواهیم کرد.

سخنگوی جنبش النجباء عراق با طرح این پرسش گفت: «آیا هر کمیته ملی می‌تواند از پایگاه‌های عراقی اشغال شده بازدید کند».

وی در ادامه این مطلب افزود: سلاح مقاومت اهدافش مشخص است و هدفش وارد شدن به نزاع‌ها و کشمکش‌های سیاسی نیست. اگر برخی نیرو‌های سیاسی در عراق نیمی از قدرت نیرو‌های بسیج مردمی عراق و گروه‌های مقاومت را در اختیار داشتند مخالفان خود را به تیر‌های برق آویزان می‌کردند و این را علنا ​​می گفتند.

براساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خاک این کشور را ترک کنند. اما درحالیکه تنها چندین روز به پایان سال میلادی مانده است نظامیان عراق همچنان در این کشور حضور دارند و شواهدی که نشان دهد آمریکا قصد خروج نیروهایش را دارد، موجود نیست.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بار‌ها اعلام کردند درصورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکنند آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند. در همین راستا ائتلاف الفتح عراق که نزدیک به جنبش‌های مقاومت است ساعاتی پیش اعلام کرد اگر نیرو‌های آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پنج شنبه گذشته قاسم الاعرجی، از پایان ماموریت‌های رزمی نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق خبر داد، اما پس از آن مک کنزی با اظهاراتی در تایید ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور، افکار عمومی مردم عراق را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: النجبای عراق نیروهای آمریکایی تحولات عراق خاک عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!

جانتان گرینبلات، سیاستمدار و مشاور اوباما مدعی شد ‏همانگونه که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد، گروه‌های دانشجویی یهودی و فلسطینی نیز نیروهای نیابتی ایران در دانشگاه‌ها هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا