Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرزبان عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طولانی شدن روند تکمیل تقاطع غیرهمسطح سنجان اظهار کرد: طولانی شدن روند اجرای پروژه مذکور به دلایل مختلفی اعم از تغییر چندباره طرح، عدم جابجایی تأسیسات، عدم آزادسازی املاک و مشکلات هدایت ترافیک بوده است که همگی خارج از اختیار این اداره بود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر زمان که مشکلات موجود برطرف شود اداره کل راه و شهرسازی نیز با سرعت و بدون فوت وقت اقدام به اجرای عملیات کرده و پیشرفت فیزیکی پروژه به ناگاه روند صعودی به خود گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر در استان مرکزی ۱۰۵ کیلومتر آزادراه و ۱۶۵ کیلومتر بزرگراه و حدود ۱۳۰ کیلومتر راه‌های اصلی در دست ساخت است، گفت: در مجموع تاکنون در استان مرکزی در قالب طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکن آغاز شده است.

بیش از ۲۱ هزار واحد سهمیه ابلاغی وزرات راه و شهرسازی برای استان مرکزی

مرزبان عنوان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد سهمیه ابلاغی وزرات راه و شهرسازی برای استان مرکزی در نظر گرفته شده بود که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد سهم شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران و ۸ هزار و ۸۹۰ واحد سهم شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با متولی گری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۷ هزار و ۴۴۹ واحد تأمین زمین و عملیات ساخت آغاز شده است.

مرزبان گفت: هزار واحد نیز برای نیروهای مسلح بوده و ۳۸۰ واحد پروژه مشارکتی ابلاغی در طرح اقدام ملی مسکن بوده است.

سهمیه ۴ هزار و ۷۱۴ واحدی اراک در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه در شهر اراک سهمیه اقدام ملی ۴ هزار و ۷۱۴ واحد بوده، عنوان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۸۶۵ نفر ثبت نام کرده و ۷ هزار و ۷۰۳ نفر واجدین شرایط بوده‌اند.

مرزبان در ادامه گفت: در مجموع هزار و ۸۸۱ واحد واریز وجه صورت گرفته است. با توجه به تقاضای مردم اراک، مسئولین و نمایندگان تلاش بر این شد که در اراک موقعیتی ایجاد شود که مردم بتوانند خانه دار شوند که در این راستا زمینی ۲۴ هکتاری با عنوان کوی سردار شهید سلیمانی با ظرفیت هزار و ۳۲۰ واحد در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: ۶۰۰ واحد نیز در کوی کوثر با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این طرح گنجانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: سهمیه ابلاغی شهر ساوه ۱ هزار و ۶۲۵ واحد بوده که ۵ هزار و ۲۲۸ نفر ثبت نام کرده‌اند و هزار و ۸۴۸ واحد واریز وجه صورت گرفته که برای تمامی این واریزی‌ها تأمین زمین صورت گرفته است.

مرزبان ادامه داد: همچنین زمین برای ساخت ۴۲ واحد برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سهمیه ابلاغی غرق آباد ۴۰ نفر بوده که ۴۰۲ نفر ثبت نام کرده و ۱۶ نفر واریز وجه داشته‌اند اما زمین برای ۴۲ نفر تأمین شده همچنین در شهر نوبران سهمیه ابلاغی ۲۰ نفر بوده و برای ۵۲ واحد زمین تأمین شده و بنیاد مسکن مشغول ساخت است. در آشتیان از بین ثبت نام کنندگان ۱۵۴ نفر واریز وجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: سهمیه ابلاغی شهرستان کمیجان ۵۹ واحد بوده که ۲۰۹ نفر ثبت نام کننده داشته و ۱۰۲ نفر وجه را واریز کرده‌اند و برای ۱۰۶ نفر عملیات ساختمانی اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: همچنین زمین ۸ واحد نیز برای کمیته امداد تأمین شده است. سهمیه ابلاغی تفرش ۱۰۷ نفر بوده که از ۶۶۹ واجد شرایط ۲۴۶ نفر واریز وجه داشته و با احتساب ۲۰ واحد کمیته امداد جمعاً ۵۹۲ واحد در حال ساخت است.

مرزبان ادامه داد: سهمیه ابلاغی شهرستان شازند ۱۳۵ واحد بوده که ۷۷ نفر واریز وجه داشته‌اند و با احتساب ۲۱ واحد برای کمیته امداد برای ۱۰۸ نفر تأمین زمین صورت گرفته است. در سایر شهرهای استان نیز تأمین زمین به میزان کافی انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع در استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن عملیات اجرایی ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی گفت: سهمیه استان مرکزی در این طرح ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد برای ۴ سال است که ۴۲ هزار و۱۲۷ واحد سهمیه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. سهمیه سال اول استان مرکزی ۱۷ هزار و ۳۵۰ واحد است و ۱۹ هزار واحد سهمیه شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران است.

۴۵۲ هکتار اراضی با قابلیت مسکونی یا تغییر کاربری شناسایی شده است

وی بیان کرد: از زمان ابلاغ این طرح، شناسایی اراضی آغاز شده و امروز خوشبختانه ۴۵۲ هکتار اراضی با قابلیت مسکونی یا تغییر کاربری و الحاق به محدوده به استعداد ساخت ۲۹ هزار واحد شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: زنان سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال، افراد نخبه و معلولان جسمی و حرکتی و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام برای سایر مجردین در شورای مسکن مطرح و با کلیات آن موافقت شده است.

کد خبر 5378652

منبع: مهر

کلیدواژه: راه وشهرسازی استان مرکزی اراک طرح اقدام ملی مسکن نهضت ملی مسکن زنان سرپرست خانوار معلولان بوشهر ویروس کرونا گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها آلودگی هوا بارش باران سانحه تصادف شب یلدا ایام فاطمیه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی طرح اقدام ملی مسکن استان مرکزی استان مرکزی سهمیه ابلاغی کمیته امداد نفر ثبت نام تأمین زمین واحد سهمیه واحد بوده هزار واحد نفر بوده آغاز شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند