Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شبکه عبری زبان "کان" با اشاره به سفر رونین بار، رئیس شاباک به امارات همراه با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دلایل این همراهی را اعلام نکرد.

روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه کان اظهار کرد: رئیس شاباک همراه بنت به امارات سفر کرد، اما دو طرف (ابوظبی و تل‌آویو) این موضوع را مخفی نگه داشتند.

شارون افزود: تا این لحظه کسی دلیل سفر بار به امارات را نمی‌داند؛ اما می‌توان گفت بحث درباره تدابیر امنیتی است چراکه تعداد زیادی شهروند اسرائیلی و همینطور مسؤولان اسرائیلی در امارات حضور دارند و ممکن است همکاری در حوزه تامین امنیت میان دو طرف شکل گرفته باشد و همچنین احتمال دارد موضوع مربوط به مسایل امنیت منطقه‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونین منلیس، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: دلیل سفر رئیس شاباک به ابوظبی احتمالا تامین امنیت سفارت اسرائیل و منافع اسرائیل در امارات است.

بنت یکشنبه گذشته به دعوت محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای اولین بار سفر رسمی به امارات داشت و دوشنبه نیز به اراضی اشغالی بازگشت.

گرچه در بیانیه مشترک امارات و رژیم صهیونیستی که پس از دیدار بنت و بن زاید منتشر شد، اشاره‌ای به ایران نشده بود اما ایران بخش بزرگی از مذاکرات میان دو طرف بود.

در این رابطه آموس هرئیل، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص، سفر بنت به ابوظبی و اظهارات ماه گذشته عمیکام نورکن، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را که مدعی شده بود، "تهدید روبه‌فزونی پهپادی از سوی ایران حامل فرصتی استراتژیک است"، به یکدیگر مرتبط دانست.

هرئیل گفت: "اسرائیل" می‌تواند با توسعه برنامه‌های دفاع منطقه‌ای برای بازدارندگی، شناسایی و رهگیری پهپادها در کنار توسعه عمق استراتژیک موردنظر خود در نبرد مستمرش با ایران، به بازیگری اصلی و ذخیره‌ای برای کشورهایی تبدیل ‌شود که با خطر پهپادهای ایران مواجه هستند.

این تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه هاآرتص در ادامه گفت که اظهارات نورکن اشاره‌ای به اقدام آتی اسرائیل برای راه‌اندازی رادارهای سامانه‌های خود در شرق  و در کشورهای حوزه خلیج فارس برای تجهیز این کشورها و نیز اسرائیل به بازدارندگی زودهنگام در برابر حملات پهپادی باشد و این راه‌حل خود می‌تواند برای مقابله با خطرات دورتر و بزرگتری همچون موشک‌های بالستیک استفاده شود.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1583994

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد