Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@16:34:42 GMT

تأمین کود یارانه‌ای در ۱۷ استان

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۹۹۲۴

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در نخستین سال اجرای طرح کشت قراردادی گندم در کشور، کودهای مورد نیاز ۱۷ استان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و تحویل شبکه توزیع شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ حمید رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در هفت استان خوزستان، فارس، گلستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان ‌و بلوچستان نسبت به تأمین کودهای یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان مشمول طرح کشت قراردادی در وسعت ۲۵۰ هزار هکتار اقدام و کودهای موصوف به تدریج از طریق شبکه بزرگ کارگزاران این شرکت در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر استان‌های یاد شده، شرکت خدمات حمایتی نسبت به تأمین کودهای یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان مشمول کشت قراردادی با سازمان تعاون روستایی در ۱۰ استان دیگر نیز اقدام و کودهای مورد نیاز آنها را تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه برای سال آتی برنامه مفصلی در این خصوص پیش‌بینی شده است، گفت: مقرر شده است که این شرکت علاوه بر کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه مورد نیاز کشت قراردادی، نسبت به تأمین انواع بذرها و سموم مورد نیاز این طرح نیز اقدام کرده و کلیه نهاده‌های مورد نیاز تولید گندم توسط این شرکت تأمین و در مقطع کشت در اختیار کشاورزان عزیز قرار داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با عنایت به تجربه‌ای که در سال ‌جاری در اجرای کشت قراردادی گندم به دست آمده است، در سال آینده بخش اعظم کشت گندم در کشور در قالب طرح کشت قراردادی عملیاتی شود.

رسولی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را پشتیبان اصلی اجرای طرح کشت قراردادی گندم در کشور برشمرد و افزود: در سال جاری اجرای طرح کشت قراردادی گندم به عنوان یک مدل موفق و تجربه شده در سایر محصولات کشاورزی، تسهیلات و ظرفیت‌های بسیار مناسبی را برای طرفین قرارداد به ویژه کشاورزان مهیا ساخته و منجر به کاهش معنادار دغدغه‌های آنها خواهد شد.

به گفته وی، با عنایت به مزایای اجرای این طرح برای بخش کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از همان ابتدا از اجرای این طرح پشتیبانی و با وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری نسبت به تأمین کودهای یارانه‌ای مورد نیاز آن اقدام کرده است.

برچسب ها: کشت قراردادی گندم ، کشاورزان ، وزارت جهاد کشاورزی ، خرید تضمینی گندم ، کشت قراردادی ، کود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کشت قراردادی گندم کشاورزان وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم کشت قراردادی کود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشت قراردادی گندم کودهای یارانه ای طرح کشت قراردادی نسبت به تأمین مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان