Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، شفیق دیوب، سفیر جمهوری سوریه در ایران و هاشم داداش پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در راستای توسعه همکاری‌های علمی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که به دنبال سفر وزیر علوم سوریه به ایران و پیگیری‌های توافق های انجام شده برگزار شد، دکتر هاشم داداش‌پور گفت: ما آمادگی داریم کمک کنیم هر چه سریعتر توافق صورت گرفته اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای اینکه بتوانیم جزییات این توافق نامه را اجرایی کنیم لازم است کارگروهی اجرایی با مشارکت نمایندگان سفارت و سازمان تشکیل شود تا با همفکری بتوانیم هر چه سریعتر به یک جمع بندی مشترک رسیده و توافق نامه را اجرایی کنیم.

داداش پور افزود: آن چیزی که برای ما روشن است تقویت ارتباطات با سوریه جزو اولویت های راهبردی دولت سیزدهم بوده و ما به عنوان یکی از اجزائ این دولت تلاش خواهیم کرد که این ارتباط را در حوزه دانشجویی تقویت کنیم.

معاون وزیر علوم گفت: با تاکید بر پذیرش و آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوریه ای و توافق های انجام شده شرایطی را در نظر گرفتیم که در فرایند های اجرایی به آن توجه شده است و اگر مورد توافق دو طرف باشد این امر به نتیجه برسد.

دکتر داداش پور در خصوص مشکل ورود و خروج دانشجویان بین الملل گفت: با پیگیری های انجام شده با دستگاه های مرتبط و توافق های صورت گرفته در حال رفع مشکلات هستیم و به زودی دانشجویان بین المللی به مدت تحصیل از شرایط اقامت و ورود و خروج برخوردار خواهند شد.

سفیر سوریه نیز ضمن تشکر از برگزاری این دیدار گفت: امیدوارم این دیدار گام دیگری برای همکاری های علمی، فناوری و تکنولوژی میان دوکشور باشد.

وی گفت: هدف من از این ملاقات پیگیری توافق های انجام شده در سفر وزیر علوم سوریه به ایران است و از رئیس سازمان بر ای تمامی تلاش های که در این زمینه انجام دادند تشکر می کنم.

سفیر سوریه گفت: یکی از اولویت های دولت و آموزش عالی سوریه تقویت روابط علمی و فناوری و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران و همچنین تقویت روابط همکاری میان دانشگاه های دو کشور است.

دکتر شفیق دیوب گفت: ما برای همکاری در تمامی زمینه ها با کشور ایران اعلام آمادگی می کنیم و نیازمند این هستیم که روابط را در این زمینه‌ها تقویت کنیم.

سفیر سوریه از نشست های مشترک رئیس سازمان امور دانشجویان با دانشجویان سوریه ای شاغل به تحصیل در ایران تشکر کرد و افزود: خوشحالم از پیگیری و توجه شما به مشکلات دانشجویان و امیدوارم با پیگیری های شما به زودی این مشکلات حل شوند.

سفیر سوریه از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور ایران رئیسی قدردانی و گفت: قطعاً با حمایت های رهبری و رئیس جمهور شاهد پیشرفت ایران خواهیم بود.

گفتنی است؛ در این نشست، فراس الشنتا رایزن فرهنگی سفارت سوریه، دکتر سلمان پور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، دکتر مسعودی سرپرست اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، دکتر رازقی سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی و دکتر لباف زاده سرپرست اداره کل امور دانش آموختگان سازمان حضور داشتند.

کد خبر 5378730

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان سوریه دانشجویان بورسیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران هفته پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش امتحانات پایان ترم آزمون کارشناسی ارشد دانشجویان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها نخبگان آموزش پزشکی دانشگاه امیرکبیر دانشگاه فنی و حرفه ای سازمان امور دانشجویان انجام شده رئیس سازمان سفیر سوریه داداش پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»