Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج پدر سردار شهید کوروش باباپور که وصیت نامه‌اش در خصوص تبدیل کاخ سفید به حسینیه بسیار معروف است به رحمت ایزدی پیوست.

حاج الیاس باباپور پدر سردار شهید کوروش(حسن) باباپور پس از یک دوره بیماری درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست.

 سردار کوروش باباپور همان شهیدی است که بخشی از وصیت نامه اش در دوران دفاع مقدس بسیار معروف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید در این وصیت نامه می گوید: ما نمی خواهیـم فقط کربــلا و قدس را آزاد کنیــم، بلکه هدف ما این است که کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم.
 
در پی درگذشت پدر سردار شهید کوروش باباپور، سرتیپ دوم پاسدار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح  استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر کل بنیاد شهید استان به طور جداگانه پیام تسلیتی صادر کردند. 

سردار شهید کوروش باباپور ۱۰ مهر ۱۳۴۲ در شهر یاسوج به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در این شهر پشت سر گذاشت. این دوران مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی و راهپیمایی های مردمی علیه نظام ستم شاهی بود. این شهید والا مقام همراه برادر و سایر دوستانش وارد عرصه مبارزاتی گردید و اعلامیه های حضرت امام را بین مردم پخش می‌کرد.

در دوره دبیرستان شاهد فتنه های منافقین و توزیع اقلام فرهنگی آنان بود با دوستان صمیمی و معلمان انقلابی خود، نسبت به شناسایی، گردآوری کتاب ها، اعلامیه ها و دست نوشته های منافقین و خارج کردن آنها از کتابخانه ها همکاری می کرد.

در زمان جنگ تحمیلی چندین بار به عنوان بسیجی رهسپار جبهه ها شد و نهایتاً گمشده خود را در نهادی که برخاسته از انقلاب و مبلغ اندیشه های امام بود، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیدا کرد و پیراهن مقدس پاسداری را بر تن کرد. وی در جبهه رشادت های بی بدیلی از خود نشان داد و مسئولیت های مختلف و مهمی از جمله فرماندهی دسته، گروهان و گردان را نیز به عهده داشت.

این شهید بزرگوار سرانجام در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۱۳۶۵ به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت دست یافت و به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کاخ سفید دفاع مقدس حسینیه خبرگزاری فارس پدر سردار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین معارفه سرپرست جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در محل سالن اجتماعات ریاست این دانشگاه برگزار و صغری باباپور به‌عنوان مسئول امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس معرفی شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران است و از مسئول امور بانوان انتظار می‌رود، توسعه و نوآوری فرهنگی امور بانوان مبتنی بر پژوهش و فناوری و کارآفرینی در واحد دانشگاهی مربوطه، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش‌های فرهنگی در درون واحد دانشگاهی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های دینی مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه در حل مسئله حجاب و عفاف و استفاده از توان بانوان فعال واحد دانشگاهی برای رفع چالش‌های ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

در ادامه حکم سرپرستی امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به باباپور اهدا شد.

در حکم افشاری خطاب به باباپور آمده است: امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح کشور در توسعه دانشگاه کرده و با صداقت کاری، امانتداری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

به گزارش آنا، بانوان و دختران دانشجو برای اطلاع از برنامه‌های ویژه می‌توانند در گروه «بانوان نقش‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس» به سرپرستی دکتر باباپور به آدرس تلگرام https://t.me/banooqods/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • آسمانی شدن پدر شهید در نقنه