Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدعلی زلفی‌گل گفت: تزریق روحیه امید، امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی مهم‌ترین نیاز در شرایط فعلی جامعه است، چرا که دشمنان انقلاب و معاندان نظام تمام توان خود را برای از بین بردن امید مردم بکار گرفته‌اند.

به گزارش ایران آنلاین و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی‌گل امروز شنبه (۲۷ آذرماه) در آیین گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه بوعلی‌سینا، افزود: دانشگاه‌ها با امیدآفرینی و ایجاد اعتماد در میان دانشجویان نقشی بی بدیل در تقویت اعتماد ملی و امید به آینده در راستای توسعه و پیشرفت کشور برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امیدآفرینی برای اعتمادسازی در جامعه بسیار ضروری است، تصریح کرد: اقدامات ارزشمند و قابل توجهی طی ۴۰ سال گذشته در کشور انجام شده چرا که در ابتدای پیروزی انقلاب و در آغاز جنگ تحمیلی، توان ساخت سیم خاردار را نداشتیم اما الان کشور توان تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته از جمله پهباد را دارد.

دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه باید نوع نگاهمان را تغییر بدهیم، تصریح کرد: برخی این همه پیشرفت انجام شده در کشور را نمی بینند و فقط ناامیدی را پمپاژ می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاهیان ما افراد متدین، باتقوی و مسئولیت‌پذیری هستند که برای ارتقا و پیشرفت کشور باید به علم، ایمان و تقوا مجهز شوند، افزود: دانشگاه بوعلی‌سینا همدان زمانی فقط ۲ دانشکده علوم پایه و کشاورزی داشت که اکنون همگان شاهد رشد چشمگیر و مطلوب این مجموعه علمی هستیم.

وی با بیان اینکه علم امروز دنیا مدیون بوعلی‌سینا است، گفت: دانشمندان به دنبال کشف مایع حیات و ماده‌ای بودند که با آن همه چیز را به طلا تبدیل کنند اما ابوعلی سینا در کتاب «ابطال کیمیا» گفته که این روش‌ها موهوم است و شیوه تجربی نوین را ابداع کرد که باید دنبال کیمیای علم باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در دانشگاه بوعلی‌سینا هیات‌های مختلفی وجود دارد و جلسات هم‌اندیشی، قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و این نشان می دهد که همه اساتید دانشگاه های ما انسان‌های متدینی هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان پرشور و شعف را می‌پذیرند و زمینه رشد آن‌ها را فراهم می‌کنند، افزود: مدیران موفق افرادی هستند که علاوه بر درس خواندن در یکی از انجمن‌های علمی، اسلامی و یا فرهنگی نیز فعال بوده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین با حضور در جلسه هیات رییسه این دانشگاه، با اعضای شورای دانشگاه بوعلی‌سینا دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، ضمن بررسی وضعیت فعلی دانشگاه در حوزه‌های مختلف، برنامه‌های کلان علمی و پژوهشی این دانشگاه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اعضای شورای دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در این دیدار، دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه و دانشگاه را با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کردند.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه بوعلی سینا تحقیقات و فناوری وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اعتراضات و تجمع گسترده دانشجویان در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل، گفت: جامعه دانشگاهی در قبال این جنایات سکوت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم، اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل‌کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت، اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم، عالم، خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده است که اجازه نمی‌دهد نیروهای امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

وی افزود: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی، علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود، شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آنها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی با اشاره به تناقض رفتار کشورهایی که خود را مهد آزادی می‌دانند، تصریح کرد: در دانشگاه‌های کشورهایی که مدعی مهد آزادی هستند، می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاهیان ما چنین رفتارهایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشورها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنم و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

وی گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی هم‌دردی کردند، مکاتبه خواهد شد و با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه‌بخش خواهد بود.

کد خبر 748397

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری