Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور سابق ارمنستان روز شنبه گفت که مردم ارمنستان صلح طلب هستند، اما با شرایط تحقیرآمیز برای صلح التماس نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور سابق ارمنستان گفت که مردم ارمنستان صلح طلب هستند،اما با شرایط تحقیرآمیز برای صلح التماس نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، اجازه نخواهیم داد خائنانی که سرزمین را تسلیم کردند با تصمیمات ضد مردمی و ضد دولتی بی وقفه جوسازی کنند. سرکسیان با انتقاد از مقام‌های کنونی ارمنستان افزود، عوام فریب‌های بی‌ریشه که به قدرت رسیدند، خیلی زود تمام وعده‌های خود را فراموش کردند و با نفرت انگیزترین روش‌ها به کشور حمله کردند.

بعد از شکست ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی که در نهایت به آتش بس میان طرفین ختم شد، انتقادها و تظاهرات علیه «نیکل پاشینیان»  نخست وزیر ارمنستان بیشتر شد. پاشینیان مدعی است که او با پذیرش آتش بس جلوی کشتار ۲۵ هزار نظامی ارمنستان در منطقه خان کندی، مرکز قره باغ کوهستانی را گرفت.

رسانه‌ها اخیرا از برگزاری تظاهراتی در پایتخت ارمنستان و درخواست مردم در اتخاذ مواضع قاطعانه‌تر از سوی دولت ارمنستان در تقابل با جمهوری آذربایجان خبر دادند.  در این دور از تظاهرات هواداران حزب مخالف در شهر «ایروان» پایتخت ارمنستان به خیابان‌ها آمدند و خواهان اتخاذ مواضع قاطعانه‌تر از سوی دولت ارمنستان مقابل باکو شدند. معترضان از مقامات ارمنستان خواستند اسناد تعیین حدود مرز بین دو کشور امضا نشود و با طرح‌های جمهوری آذربایجان برای ساخت کریدورهای حمل و نقل در سراسر ارمنستان مخالفت شوند.

نخست‌وزیر ارمنستان چندی قبل در جلسه کابینه در واکنش به هشدارهای اخیر جمهوری آذربایجان مبنی بر بازرسی شهروندان و وسایل نقلیه ارمنستان در بخشی از جاده «گوریس-کاپان» که باکو تحت کنترل خود درآورده است، گفت دولت ارمنستان تصمیم گرفته تا شهروندان و وسایل نقلیه این کشور از جاده جایگزین استفاده کنند.  پاشینیان در سخنرانی خود یادآور شد که از آگوست ۲۰۲۱، مقام‌های جمهوری آذربایجان از کامیون‌های باری ایران در بخش‌های «عیوزلی و چایزمی» که از قلمرو آنها در جاده گوریس-کاپان عبور می‌کنند، عوارض گمرکی دریافت می‌کند.

نخست‌وزیر ارمنستان تصریح کرد که کارهای ساخت و ساز بزرگ دیگری برای ساخت جاده‌های جایگزین در تاتو-لتسن، شورنوخ و وروتان و مکان‌های دیگر ادامه دارد.

پیش از این رسانه‌های ارمنستان گزارش کرده بودند که جاده 43 کیلومتری «تاتو» به «اغوانی» تا پایان ماه نوامبر آماده خواهد شد تا جایگزین جاده «گوریس-کاپان» شود.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان رئیس جمهور صلح رئیس جمهور سابق ارمنستان ارامنه جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حال عمومی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان که به تبریز منتقل شده‌اند، مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر جعفری روحی صبح امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران تعداد مصدومان این حادثه را ۱۴ نفر اعلام و اظهار کرد: تمام این افراد بامداد امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ از طریق مرز نوردوز میان ایران و ارمنستان و از طریق چندین دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس وارد آذربایجان شرقی شدند و بلافاصله به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مصدومان این حادثه رانندگی از بیمارستان مرخص شده است، افزود: ۱۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند که بیشتر آن‌ها دچار ضرب‌دیدگی و مصدومیت از ناحیه سر، پا و دست هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: چهار نفر از مصدومان را زنان و سایرین را مردان در سنین مختلف تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، اتوبوس ایرانی شامگاه _شنبه نهم اردیبهشت_ در نزدیکی روستای خوتانان در استان سیونیک ارمنستان از جاده خارج و واژگون شد. بر اثر این حادثه پنج نفر جان باختند.

کد خبر 749029

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد