Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@09:19:55 GMT

امید برای رونق بازار سرمایه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۰۴۰۸

به گزارش بورس تابناک، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ که طی روزهای اخیر تقدیم مجلس و نمایندگان شد دارای نقاط قوت و ضعف هایی است،گفت: با حضور پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، جلسه‌ای درباره بررسی نقاط قوت و ضعف بودجه ۱۴۰۱ برگزار و پیشنهادها و راهکارهایی در این زمینه ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین کرمی افزود: در این جلسه مقرر شد، جلسه‌ای بعد از تعطیلات یک هفته ای نمایندگان برگزار و بررسی‌های نهایی درباره بودجه انجام و سپس تقدیم کمیسیون تلفیق شود تا اشکال‌های موجود بررسی و رفع شود.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱، کاهش فروش اوراق توسط دولت و استقراض از بانک مرکزی بوده است و در این لایحه بر استفاده از توانمندی داخلی تولیدات و تقویت بخش تولید در کشور بسیار تاکید شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس گفت: در این لایحه، مالیاتی که از مشاغل پر درآمد دریافت می شود در حوزه تولید و نیازهای اصلی مردم هزینه خواهد شد و خروجی این موضوع بر بازار سرمایه موثر بوده و به رونق بازار و به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک خواهد کرد.

کرمی ادامه داد: با توجه به تعریف جدیدی که از فروش نفت شده است می‌توان به اتفاقات خوب در اقتصاد کشور امیدوار بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید بررسی های بیشتری صورت گیرد و این موضوع شاید تورم ۷ تا ۸ درصدی را در کشور ایجاد کند که امیدواریم با نظارت خوب در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقشی که می‌تواند در تولید کشور داشته باشد، واسطه‌ها حذف و اثر ملموس آن بر اقتصاد کشور مشاهده شود.

وی درباره کسری بودجه و یا کاهش آن در سال آتی گفت: منابع درآمدی در این لایحه به شکلی تعریف شده که امیدواریم شاهد کاهش کسری بودجه در کشور نباشیم .

 

منبع: سنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه بازار سرمایه رونق بورس لایحه بودجه آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند. مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند. جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند. «کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید. شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه