Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امشب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان چالوس، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و آیت‌الله مفتح، اظهار کرد: این روز به‌عنوان روز مهم وحدت و دانشگاه به‌عنوان روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری است که با دیده وحدت کاملا همخوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تفرقه، جنگ، نزاع و اختلاف مظهر خشونت و برخواسته از افراطی‌گری‌ها است، اضافه کرد: بعید است بتوانیم جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری‌ها به وجود بیاوریم مگر اینکه امام غائب ما ظهور پیدا کند و این مهم را عملا محقق کند اما ما می‌توانیم مقدمات و سطوح مختصری از این ایده را با تلاش‌های خودمان بسازیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه با تلاش دولت سیزدهم بالای ۱۵۰ میلیون دز واکسن در همان روزهای اولیه وارد شد، اضافه کرد: تصمیم اولیه این دولت مهار کرونا و تامین واکسن بود و الان جمعیت بالایی دو دز واکسن را تزریق کردند.

این مسؤول بیان کرد: سال گذشته جلسه وحدت حوزه و دانشگاه را به‌دلیل شرایط کرونا نداشتیم که امسال با این فضای مناسب به وجود آمده دو جلسه نسبتا بزرگ را در شهرهای چالوس و ساری داریم که جای تقدیر دارد.

محمدی لائینی به سابقه دیرینه ارزشی شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: این میراث ارزشمند و ارزشی را وارثان نسل به نسل حفظ کنند.

*اهمیت بالای حوزه علمی و فرهنگی 

وی با اشاره به اینکه وحدت مساله بسیار مهمی بوده و وحدت بین دوقطب علمی و فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است، یادآور شد: اگر حوزه و دانشگاه همدلی و وحدت را تحکیم ببخشند سرریزش به تمام بخش‌های دیگر جامعه وارد می‌شود در غیر این صورت به‌جای وحدت، نفرت، تفرقه، بدبینی و واگرایی به جامعه سرایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دردمندانی همچون دکتر مفتح در مسئله وحدت پیشگام شدند، افزود: مساله‌شناسی دقیق انجام شده که این موضوع به حل مساله بینجامد، پیشگام، دردمند و مساله‌شناس که ورود حوزویان در حوزه دانشگاه‌ها و بالعکس در عمل پیاده شد.

این مسوول با هشدار اینکه اگر تاریخ تفرقه تبیین شود بسیاری از کشورهای استعمارگر دست‌شان رو می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز به تفرقه‌شناسی داریم و خود تفرقه به‌عنوان مساله جای کار کردن دارد.

محمدی لائینی بیان کرد: در آستانه فاطمیه یک فرد عالم نمای سنی سخنانی را مطرح کرد, می‌خواستند در گلستان آرام، جنگ شیعه و سنی به راه بیندازند، این وحدت را نمی‌توانند ببینند علمای اهل سنت و شیعه با اظهار ناراحتی همه هشدار دادند که هدف برهم زدن وحدت و ایجاد تفرقه بوده است.

*پیشرفت‌های علمی بعد از انقلاب 

رئیس دانشگاه آزاد واحد چالوس در ادامه مراسم، اظهار کرد: در مهر ماه مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبلیغ به‌معنای تبیین دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف دادند، براساس آمارهای بین‌المللی در این حوزه به‌ویژه در حوزه علم و دین قبل از انقلاب ۴۰ درصد از دانشجویان در خارج از کشور تحصیل می‌کردند اما درحال حاضر حدود یک درصد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند.

یوسف تقی پوریان افزود: نرخ میانگین مهاجرت در ایران یک درصد است که میانگین این نرخ در دنیا حدود سه درصد و در خاورمیانه حدود ۸ درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد چالوس بیان کرد: قبل از انقلاب دانشمند برتر دنیا صفر بوده ولی شمار دانشمند برتر دنیا در ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

پوریان با اشاره به حمایت از دانشجویان نخبه توسط بنیاد ملی نخبگان، گفت: در ابتدای انقلاب ۳هزار مدرک علمی ثبت شده اما درحال حاضر ۳۹۷هزار مدرک علمی بنام ایران در پایگاه‌های علمی دنیا ثبت شده است.

وی با اشاره به رتبه اول ایران در بین کشورهای اسلامی در بحث مقالات، افزود: ایران رتبه نهم از لحاظ کتب منتشر شده را دارا است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد چالوس با اعلام اینکه سریع‌ترین نرخ رشد علمی در جهان مربوط به ایران است، گفت: در شرایط تحریم بحث دیپلماسی علمی در سال ۲۰۱۲ در دنیا ۱۸، در سال ۲۰۱۶ چهار درصد رشد پیدا کرده است.

تقی پوریان با اعلام اینکه بحث امید به زندگی ۵۴ سال بود که نرخ میانگین به ۷۶ سال رسیده است که رتبه هفتم در دنیا است، اضافه کرد: موفقیت‌های علمی ایران در عرصه‌های مختلف با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست به‌طوری‌که از نظر اختراعات ثبت شده ۶۴ عنوان بوده که به ۱۳هزار و ۶۰۰ با افزایش ۲۱۳ درصدی بوده است.

وی گفت: دشمن با دروغ و تحریف جای مظلوم و ظالم را عوض خواهد کرد و ترس استکبار و غرب از ایران بخاطر همین پیشرفت‌های ایران است.

*ضرورت نیازسنجی پژوهشی در مازندران 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان اینکه سرمنشا وحدت حوزه و دانشگاه از دکتر مفتح است، اظهار کرد: شهید مفتح از علمای کم تواضع و پرتحرک بود و مرجع جوانان دانشجو بود و اعتقاد داشت حوزه‌های علمیه از حصاری که دور خود کشیدند بیرون خواهند آمد.

حجت‌الاسلام صدرالله اسماعیل‌زاده افزود: وحدت حوزه و دانشگاه با انقلاب شکل گرفت و الان هم وحدت این دو حوزه می‌تواند خود را در حوزه فرهنگ نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر حوزه و دانشگاه آسیب‌های شهرستان را احصا کرده و به کمک این نهادهای اجرایی می‌توان هر سال یکی از مسائل شهرستان را پوشش دهیم؛ اگر این دو نهاد با محوریت امام جمعه‌ شهرستان به‌دنبال حل مسائل باشند آن وقت نقش دانشگاه و حوزه پررنگ خواهد شد.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: موضوع مهم وجود دشمن مشترک هوشیار نیاز است این دو نهاد علمی در کنار هم باشند؛ تقابلی که بین دین و علم می‌خواهند ایجاد کند حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت طرح نیازسنجی پژوهشی در مازندران، خاطرنشان کرد: اگر پایان‌نامه‌های دانشجویان به سمت حل این آسیب‌ها برود کمک شایانی خواهد کرد.

*توجه به محرومیت‌های چالوس

امام جمعه شهرستان چالوس نیز با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حدود ۴۰ سال قبل خون پاکش سنگ‌فرش دانشکده الهیات شد و با خون پاکش دو مرجع حوزه و دانشگاه به وحدت و کمال رسیدند.

حجت‌الاسلام سیدداود موسوی به محرومیت‌های شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: در این زمینه نگاه به تمامی مشکلات ضرورت دارد؛ اگر گاهی بحث از جدائی غرب از شرق استان مطرح است همین مساله محرومیت‌ها و کاستی‌ها است که ضروری است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران وحدت حوزه و دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان چالوس قبل از انقلاب افراطی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان

در این تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گرد هم آمدند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سردادند.

در این مراسم معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن کینه‌ای تمام نشدنی در دل مردم و مسلمانان ایجاد کرده‌اند و مطمئن باشند مسلمانان نمی‌گذارند خون‌های پاک هدر رود.
سردار عوضعلی فقیری افزود: جهاد و شهادت عامل اصلی سعادت، عزت و سرافرازی مسلمانان است و ملتی که از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی در طول عمر نکبت بار خود به دفعات چهره خبیث و حیوانی خود را به جهانیان نشان داده و ثابت کرده که در راه سلطه جویی از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.
هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت و حماس برای عملیات طوفان الاقصی از روحیه مردم نظام جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم