Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره فضاسازی‌های اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش این رژیم برای اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین و تداوم پیش رفت برنامه هسته ای ایران، نوشت: مقامات ارشد نظامی پیشین و فعلی اسراییل می گویند، اسراییل توان انجام حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند یا وقفه چشم گیری در آن ایجاد کند، حداقل می توان گفت چنین چیزی در زمانی کوتاه میسر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیویورک تایمز می نویسد: یک مقام رده بالای امنیتی فعلی می گوید، آماده سازی برای حمله ای که بتواند به برنامه هسته ای ایران آسیبی جدی وارد کند، حداقل دو سال طول می کشد. 

این روزنامه آمریکایی می افزاید: به گفته کارشناسان و مقامات رسمی، حمله ای در مقیاس کوچک‌تر که تنها به بخش هایی از برنامه هسته ای آسیب بزند، در مدت زمان کوتاه تری میسر خواهد بود اما تلاشی گسترده‌تر برای تخریب ده ها تاسیسات هسته ای در نقاط دوردست ایران‌ —چیزی که مقامات اسراییلی به آن تهدید کرده‌اند— فراتر از توان ارتش اسراییل خواهد بود. 

در ادامه این گزارش آمده است: رِلیک شافیر، یک افسر بازنشسته نیروی هوایی اسراییل در این باره می گوید،  این کار بسیار سخت است، حتی می توانم بگویم غیرممکن است بتوان حمله‌ای انجام داد که بتواند از پس تمامی این تاسیسات بر بیاید. 

همچنین در این گزارش اشاره شده است نیروی هوایی اسراییل برای طی کردن مسافتی طولانی تا هر یک از تاسیسات هسته ای ایران، فاقد هواپیماهای سوخت‌رسان با تعداد و کارآیی لازم است و کشورهای همسایه، به طور مثال امارات متحده عربی نیز به دلیل امتناع از مداخله در چنین اقدامی حاضر به ایجاد امکان سوختگیری برای جنگنده های اسراییلی نخواهند بود. 

گزارش نیویورک تایمز همچین اشاره می‌کند نیروی هوایی اسراییل به دلیل فقدان جنگنده هایی که قادر به حمل بمب های سنگرشکن باشند، قادر نخواهد بود حمله‌ای موثر انجام دهد.

منبع: ایسنا پربیننده ترین چرا اروپا با شروع مذاکرات وین از ایران فاصله گرفت؟ از اسکان خاوری تا اخراج ساواکی سابق گزارشی از هشتمین روز مذاکرات وین احتمال برگزاری کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه ملک سلمان بیمار است؟ این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برنامه هسته ای ایران رژیم صهیونیستی نیویورک تایمز اسراییل تاسیسات هسته ای تاسیسات هسته ای ایران تاسیسات هسته ای برنامه هسته ای نیویورک تایمز هسته ای ایران حمله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

کد خبر 751552

دیگر خبرها

  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • برندگان پولیتزر ۲۰۲۴ در بخش روزنامه‌نگاری و کتابمعرفی
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • روایت ژنرال اسرائیلی از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای بمباران تاسیسات اتمی!
  • رابرت دنیرو حمایتش از صهیونیست‌ها را تکذیب کرد
  • دروغ پردازی صهیونیست‌ها/ نتفلیکس و رابرت دنیرو تکذیب کردند
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن