Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@10:24:56 GMT

شاسی بلند جدید لکسوس

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۰۷۷۴

شاسی بلند جدید لکسوس

اخیرا تصاویر مربوط به نمای خارجی جدیدترین کراس اوور لکسوس با نام RZ ۴۵۰e منتشر شده که اصالت این تصاویر نیز بطور رسمی توسط کمپانی سازنده تایید شده است.

نکته جالب در رابطه با آر زد ۴۵۰ای شباهت آن با پلتفرم کراس اوور جدید تویوتا یعنی bZ۴X است. البته در قسمت دماغه، لکسوس امضای اختصاصی خود را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تویوتا توجه ویژه ای به توسعه و بهره برداری از برنامه ای دارد که در کراس اوور bZ۴X به نمایش گذاشته است. اگر به خاطر داشته باشید، سوبارو سولترا ۲۰۲۳ نیز بر پایه همین پلتفرم شکل گرفته است.

 

در رابطه با بخش فنی لکسوس جدید اطلاعاتی منتشر نشده اما bZ۴X و سولترا هر دو از پیشرانه الکتریکی استفاده می کنند که مجموعا ۲۱۵ اسب بخار خروجی دارند. نحوه جانمایی موتورهای الکتریکی نیز به شکل یک موتور در ارتباط با هر محور است.

در رابطه با برد حرکتی دقیق تویوتا مجهز به سامانه تمام چرخ الکتریکی اطلاعات رسمی در دسترس نیست اما در رابطه با سولترا به حضور باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعت و برد حرکتی ۳۵۴ کیلومتر اشاره شده است.

از فضای داخل کابین لکسوس جدید هم تصاویر منتشر نشده ولی تویوتا و سوبارو شرایط مشابهی دارند، بنابراین انتظار می رود در رابطه با لکسوس نیز طراحی مشابهی وجود را ببینیم.

یکی از مهمترین ویژگی های کابین در پلتفرم جدید تویوتا به حذف سیستم سنتی فرمان مربوط می شود که قبلا و در این لینک به توضیح آن پرداختیم. بنابراین RZ ۴۵۰e نیز باتوجه به شباهت کامل به کراس اوور تویوتا قطعا از این فناوری استفاده خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد، کراس اوور bZ۴X اولین محصول تولید انبوه تویوتا است که آپشن "فرمان با سیم" را پیش روی مشتریان قرار می دهد. در این سیستم فرمان هیچگونه اتصال مکانیکی با چرخ ها ندارد. مهمترین ویژگی این فناوری بهبود فرمان پذیری خودرو و کاهش انتقال لرزش به فرمان است.

منبع:عصر ایران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شاسی بلند جدید لکسوس شاسی بلند شاسی بلند سایپا شاسی بلند آئودی شاسی بلند برقی کراس اوور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند، اما این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

 

چند سال پیش قانونی در ایتالیا تصویب شد که به باشگاه های فوتبال اجازه می‌داد برای خرید بازیکنان و ستارگان خارجی دست بازتری در هزینه کردن داشته باشند. یکی از نتایج ملموس این قانون، عملکرد بسیار خوب ایتالیایی ها در میادین اروپایی بود، به طوری که نمایندگان این کشور در 4 سال اخیر، چهار فینال اروپایی را تجربه کرده اند. با این وجود، این قانون از ابتدای سال 2024 لغو شده است و باید دید آیا این فعل و انفعال، بر کیفیت و نتیجه گیری تیم های ایتالیایی در سال های پیش رو تاثیری خواهد داشت یا خیر.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی