Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@14:06:13 GMT

جزییات استفاده از «کارت دامدار»

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۰۸۹۳

جزییات استفاده از «کارت دامدار»

آفتاب‌‌نیوز :

منصور پوریان در پاسخ به این پرسش که وزارت جهاد کشاورزی در راستای تسهیل در ارائه خدمات و رفع نیاز دامداران کشور خبر رونمایی کارت دامدار در هفته جاری را رسانه‌ای کرد و از دید شما این کارت تا چه میزان می‌تواند در کاهش مشکلات دامداران تاثیر بگذارد؟ گفت: وزارت جهاد با ارائه کارت دامدار، می‌خواهد از دامداران حمایت مالی کند که سقف این کارت نیز مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان سقف کارت دامدار، تصریح کرد: سقف این کارت ۲۰، ۵۰، ۱۰ میلیون است که با سود ۱ درصد در اختیار دامدار مناطق روستایی داده می‌شود و آن‌ها می‌تواند با این کارت نهاده مورد نیاز خود را تهیه و تامین کند.

بنا به اظهارات پوریان، دامدار بنا به میزان دامی که دارد می‌تواند کارت دریافت کند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی خواهان چنین حمایت‌هایی از دولت پیشین و دولت اخیر بودند؛ ما از دولت درخواست کردیم باتوجه به شرایط سخت تولید و خشکسالی، دامدار از لحاظ نقدینگی تامین شود. این کارت در جهت حمایت دامدار برای خرید مایحتاج دام است و چقدر خوب بود که این مهم زودتر از این عملیاتی می‌شد.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی دامداران، گفت: برخی از دامداران برای تامین نقدینگی مجبور شدند که دام خود را به حراج بگذارند و یا دام ماده خود را روانه کشتارگاه‌ها کنند؛ اگر این ابلاغیه حمایتی اجرایی شود اقدام ارزشمندی برای حل مشکلات دامداران است و باید منتظر خروجی مثبت تصمیمات حمایتی وزارتخانه باشیم.

به گفته پوریان، هزینه تولید در سال‌های اخیر به شکل ناعادلانه‌ای افزایش پیدا کرد تا جایی که برخی از تولیدکنندگان دست از تولید برداشتند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با اشاره به تصمیمات جدید ساداتی‌نژاد، تصریح کرد: خرید حمایتی دام، صادرات دام و ابلاغ کارت دامدار جزو اقدامات مثبت وزیر جدید جهاد کشاورزی است. چنین تصمیماتی بدون تردید نتیجه بخش خواهد بود و تاثیرات آن‌ها را در ماه‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی با انتقاد از عوارض صادراتی سال ۱۴۰۱، بیان کرد: به نظر من عوارضی که برای صادرات دام تعریف شده است غیرکارشناسی است چرا که روال این بوده است که عوارض روی مواد خام وضع شود. هم‌اکنون دامداران مشکلات زیادی دارند و با انباشت دام مواجه هستند از این‌رو چاره‌ای جز صادرات برای آن‌ها باقی نمانده است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: معاون بازرگانی وزارت جهاد بهتر است که در عوارض صادراتی جدید تجدیدنظر کند چرا که صادرات در ایران دائمی نیست و بیشتر فصلی است یعنی در زمانی که کشور مازاد دام دارد.

پوریان در پایان خاطر نشان کرد: صنعت دامداری در کشور برای اینکه سر پا بماند نیاز به حمایت همجانبه ۵ ساله دارد تا به شرایط نرمال برسد؛ بنابراین انتظار داریم که موانع پیشروی صادرات رفع شود.

رییس شورای تامین دام کشور بابیان اینکه هنوز صادرات دام صورت نگرفته است، گفت: برای صادرات دام نخست باید سلامت آن‌ها از سوی سازمان دامپزشکی تایید شود به همین دلیل دام‌هایی که قرار است صادر شوند در محدوده‌های قرنطینه این سازمان هستند.

وی با اشاره به لزوم توسعه صادرات، گفت: اعمال تحریم‌ها علیه ما باعث شده است که امکان مراوده‌ات مالی ما با کشور‌های هدف صادراتی دشوار شود پس پیش از صادرات لازم است راهی برای بازگشت ارز در نظر بگیریم و راهکار بازگشت ارز شفاف شود. در حال حاضر نمی‌توانیم از طریق سیستم بانکی ارز حاصل از صادرات به کشور برگردانده شود.

به گفته این فعال اقتصادی، تا به امروز یک راس صادر نشده است.

پوریان ادامه داد: قرار بود در راستای حمایت از دام عشایر این مصوبه عملیاتی شود. این دام‌ها در بازار داخلی خریدار ندارند و وزن آن‌ها بالا رفته است. کشور‌های حوزه خلیج فارس خریدار دام زنده هستند به همین دلیل گوسفند با اوزان بالا که یک سال از عمر آن‌ها گذشته است خریداری می‌کنند این در حالیست که بازار داخلی خریدار بره است.

رئیس شورای تامین دام کشور بابیان اینکه دام زنده کیلویی ۶۲ هزار تومان از عشایر خریداری می‌شود، افزود: باتوجه به اینکه از سال گذشته دام زیادی در کشور موجود است از این‌رو باید صادرات دام را عملیاتی کنیم. به نظر من بیش از هزار راس دام باید صادر شود تا از تولید عشایر حمایت شود.

به گفته وی، صادرات هزار راس دام، در حدود ۲۰۰ هزار دلار می‌شود که باید بازگشت آن از طریق صرافی‌ها صورت بگیرد.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور، در پاسخ به این پرسش که آیا صادرات دام تاثیراتی در بازار داخلی ایجاد می‌کند، افزود: صنعت دامداری در کشور در شرایط رکود تورمی قرار دارد، از این‌رو باید تلاش کنیم که این رکود شکسته شود. بدون تردید صادرات دام تاثیر روانی بر بازار می‌گذارد که بعد از مدتی عادی خواهد شد، اما باید بر این نکته تاکید کنم که صادرات خللی در بازار داخلی ایجاد نمی‌کند و باکمبود دام مواجه نخواهیم شد.

وی بابیان اینکه باید جزییات صادرات دام شفاف و دقیق بازگو شود، ادامه داد: هنوز درگیر کاغذبازی هستیم و نتوانستیم برای صادرات دام اقدامی انجام دهیم باید بگویم که درگیر رفع مشکلات پیشرو هستیم باید این موانع رفع شوند تا از محل آن سودی عاید دامداران شود. در حال حاضر اتحادیه دامداران سبک و اتحادیه عشایری متولی این مهم هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کارت دامدار وزارت جهاد کشاورزی شورای تامین کارت دامدار بازار داخلی صادرات دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • آخرین جزییات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور