Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی،رئیس مرکز بهداشت قم در حاشیه جلسه بررسی روند واکسیناسیون با بیان این که واکسن کرونا باید حداقل در دو دُز تزریق شود، گفت: به طور معمول در انواع واکسن کرونا فاصله چند هفته‌ای میان تزریق دو دُز واکسن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اهمیت رعایت این فاصله گفت: رعایت این فاصله و تزریق به موقع دُز دوم واکسن در اثربخشی واکسن تاثیربسزایی دارد.

محبی در خصوص میزان فاصله میان تزریق دو دُز واکسن در انواع واکسن‌های کرونا افزود: در واکسن‌هایی مانند "برکت" و "سینوفارم" که از ویروس کشته شده ساخته شده اند فاصله تزریق مناسب ۲۸ روز است.

او اضافه کرد: نهایت یک یا دو هفته بیشتر از این مدت هم مجاز است، اما نباید بیش از این در تزریق واکسن تاخیر داشت.

محبی افزود: در این میان برخی افراد در فاصله تزریق میان دو دُز واکسن، مبتلا به کرونا می‌شوند و توصیه می‌شود این افراد چهار هفته بعد از شروع علایم بیماری اقدام به تزریق دز دوم واکسن نمایند.

او در ادامه فاصله میان تزریق دز اول و دوم واکسن آسترازنکا را هم ۲ ماه اعلام و تصریح کرد: از کسانی که دُز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند دعوت می‌شود تا در اسرع وقت نسبت به تزریق دز دوم واکسن خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا دوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی