Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در آیین بزرگداشت روز « وحدت حوزه و دانشگاه» گفت: این جلسه ضمن اینکه به برخی از تلاش ها و مسیرها و آینده ها اشاره می کند به نوعی جلسه ای است برای نشان دادن اهتمام عزیزان به بحث وحدت حوزه دانشگاه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نشست یک نشست نمادین است، به این معنا که وحدت حوزه و دانشگاه اتفاقی نیست که بنا باشد در ۲۷ آذر به آن برسیم و ۲۷ آذر روزی است که این جریان وحدت دائمی یادآوری می‌شود و به اهمیت آن توجه می کنیم و رفع نقص و موانع و یا شتاب‌دهنده‌هایی که به مسیر وحدت حوزه و دانشگاه کمک می کند مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: هدف انقلاب اسلامی به تعبیر امام راه حل این است که « تمام مقصد ما مکتب ماست» و تمام آنچه که در دین مطالبه شده ما در انقلاب اسلامی به دنبالش هستیم.

وی با طرح این سوال که انقلاب اسلامی به دنبال چیست؟ گفت: انقلاب اسلامی به دنبال رقم زدن تمدن نوین اسلامی است، برای ابطال یا برای نشان دادن راهی غیر از مسیر باطلی که بشریت در حال طی کردن آن است که آخرین نماد آن لیبرال دموکراسی و تمدن غرب است.

رستمی افزود: انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری آغاز راهی است که نهایتش رقم زدن تمدن نوین اسلامی است و تمدن نوین اسلامی زمانی رقم می‌خورد و می توان مدعی شد که یک تمدن متولد شده که بتواند یک جامعه بشری که در آن سبک زندگی، دانش و فناوری، فرهنگ، باور، ارزش، تفریح و هر آن چیزی که در حوزه‌های نیازهای مختلف بشر می‌توانیم به آن توجه کنیم را این تمدن و این مبنایی که بر اساس آن پایه ریزی شده بتواند جواب دهد.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها گفت: زمانی ما می‌توانیم بگوییم به نیازهای بشر جواب دادیم که یک جریان دائمی تولید دانش مبتنی بر این مبانی در یک محیط شکل گرفته باشد و این جریان دائمی تولید دانش منجر به تولید پاسخ به انواع نیازها شده باشد و در یک جامعه الگویی ارائه شده باشد و از قلمرو اولیه اش شروع کند به خارج شدن و الگو شدن برای محیط‌های دیگر.

رستمی افزود: مگر می‌شود بدون دانشگاه و بدون حوزه، یعنی بدون آن محیطی که مبانی را کار و تبیین کرده باشد و بدون آن محیطی که در جنبه ها و ابعاد مختلف دانشی، تلاشگر و تولیدکننده دانش است به تمدن نوین اسلامی تازه در بخش اول آن که تولید دانش است دست پیدا کرد؟

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بنابراین آن چیزی که ما را ملزم می‌کند و بر ما وحدت حوزه و دانشگاه واجب می‌کند آن هدف نهایی است که رسالت همه انبیا و اولیا بوده است. اینکه بیاییم صِبْغَةَ اللَّه را در زندگی متجلی کنیم، با رنگ الهی زندگی کنیم و آن رنگ الهی تمام ابعاد وجودی بشر را، از فردیت درون خودش تا جامعه جهانی به عنوان محیط عام بشریت را شامل شده باشد و این اتفاق بدون وحدت حوزه و دانشگاه رقم نمی خورد و تمام تلاشی که برای برهم زدن وحدت این دو مجموعه می‌شود ناشی از همین حرکت است ولو اینکه جاهلانه این حرکت اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از اساتید، افزود: اخیراً دید که سخن تاسف باری را که یکی از اساتید از دانشگاهیان در حوزه ای که دین اخلاقی را ترویج می کنند بیان می‌کند و می گوید برای تضعیف یک حکومت، رنج و درد به مردم روا داشتن ارزشمند است و مردم را در رنج انداختن برای آنکه حکومت را تضعیف کنیم یک امر اخلاقی است! ببینید چقدر تفاوت مبنا به تفاوت موضع می‌رسد!

رستمی گفت: ماموریت و وظیفه تک تک اساتید دانشگاه و حوزه و مدیران این عرصه بلند آموزش عالی در این بخش مسئولیت خطیری است. موضوع پمپاژ دروغ و تردید همیشه در فضاهای ابهام و کج سلیقه‌ای اتفاق می‌افتد و الان ما در جریانی قرار داریم که مخاطبین ما در هجمه سهمگین توفان های تردیدافکنی قرار گرفته اند و به جز حوزه و دانشگاه چه جایی است که این دستگیری و نجات بخشی را داشته باشد و آنها را به ساحل امن و آرامش فکری برساند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه اظهار داشت: کارهای ارزشمندی در این راستا انجام شده است نباید به این تصور باشیم که وحدت حوزه و دانشگاه محقق نشده موفقیت‌های فراوانی از خدمات حوزه علمیه در فضاهای دانشگاهی وجود دارد و استفاده های بسیاری حوزه علمیه از علوم و روش‌های دانشگاهی برده اند و این وحدت حوزه دانشگاه باید هر روز مستحکم تر شود.

وی گفت:  تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه پیشنهاد خوبی است و انشالله بتوانیم سلسله نشست هایی را در باره وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشیم و از فضای مجازی هم در این راستا بهره بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه مقام معظم رهبری دانش انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!

به گزارش ورزش سه با حکم انضباطی صادر شده علیه دانیال اسماعیلی‌فر و یک جلسه محرومیت او به احتمال زیاد وحدت حنانوف به عنوان مدافع راست اصلی پرسپولیس در مصاف حساس مقابل سپاهان به میدان خواهد رفت.
حنانوف که در بازی‌های ملی فروردین ماه آسیب دید با همسترینگ مصدوم به اردوی پرسپولیس برگشت و تا اینجا هر چهار بازی سرخ‌ها در لیگ و جام حذفی را به علت مصدومیت از دست داده و در لیست تیمش نبوده است.

قرار بود حنانوف در بازی جام حذفی مقابل اراک به لیست تیمش برگردد چرا که چند روز قبل از این بازی به تمرینات گروهی تیم خود برگشته بود اما باز هم شرایط لازم برای این اتفاق برایش مهیا نشد و در لیست بیست نفره تیم خود قرار نگرفت.

با این حساب پیش‌بینی می‌شود در شرایطی که فرشاد فری در بازی با آلومینیوم در اراک روز خوبی را به عنوان مدافع راست پشت سر نگذاشت حنانوف جانشین اسماعیلی فر در ترکیب اصلی بازی چهارشنبه شب مقابل سپاهان باشد که این مساله با توجه به دوری طولانی مدتش از مسابقه ریسک بسیار بالایی خواهد داشت و شاید حنانوف نیز کیفیت قبلی خود و مد نظر اوسمار را ارائه نکند.

نکته عجیب اینکه این مدافع تاجیک ماه‌هاست برای پرسپولیس در ترکیب اصلی بازی نکرده است و از آخرین بازی او در ترکیب اصلی سرخ‌ها بیش از 7 ماه می‌گذرد!

وحدت در این فصل لیگ برتر تنها یک بار در ترکیب اصلی به میدان رفته و نود دقیقه در زمین بوده که به بازی هفته هشتم در انزلی مقابل ملوان برمی‌گردد که آنجا در نقش مدافع راست پشت سر دانیال اسماعیلی فر بازی کرد و نمایش بدی هم نداشت.حنانوف در مجموع کلا در شش مسابقه لیگ برتری تیمش در میدان بوده که کل دقایق حضورش در زمین به 176 دقیقه می‌رسد.

این در شرایطی است که او در بازی‌های لیگ قهرمانان در هر دو بازی مقابل تیم سابقش استقلال تاجیکستان فیکس بود و 90 دقیقه بازی کرد تا مجموع دقایق حضورش در آن تورنمنت با 182 دقیقه بیشتر از مجموع دقیق بازی‌هایش در لیگ برتر این فصل برای پرسپولیس باشد.

حنانوف که در بازی تیم‌های ملی عربستان و تاجیکستان آسیب دیده  بود آخرین بار در بازی عقب افتاده هفته یازدهم لیگ برتر مقابل نساجی در تاریخ  7 دی ماه یک نیمه بازی کرد و حالا بعد از چهار ماه قرار است دوباره در این رقابت‌ها به میدان برود.

وحدت  از زمان سرمربیگری اوسمار در لیگ برتر به میدان نرفته چرا که از بازی هفته پانزدهم در رفسنجان تا هفته بیست و یکم مقابل پیکان نیمکت نشین محض بوده و چهار بازی بعدی را هم به دلیل مصدومیت از دست داده است.

حنانوف در زمان سرمربیگری اوسمار تنها در بازی جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران تنها 22 دقیقه در نقش بازیکن جانشین به میدان رفته است و باید دید در صورت فیکس شدن در بازی مقابل سپاهان چه عملکردی از خود ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است