Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از "تایمز او اسرائیل"، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت: این رزمایش شامل آموزش‌های مختلف برای آمادگی در مقابل چالش‌های دفاع سایبری بود. این مشارکت استراتژیک بین اسرائیل و آمریکا است و به هر دو امکان می‌دهد تا برتری در شبکه سایبری را بدست آورند.  
به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، این رزمایش در مقر فرماندهی سایبری آمریکا انجام شد و ششمین رزمایش از این نوع میان جوخه دفاع سایبری اسرائیل با فرماندهی سایبری آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
برگزاری رزمایش سایبری در اسرائیل در حالی انجام می‌شود که این رژیم خود با تولید جاسوس‌افزار و بدافزارهای مختلف به سایر کشورها از جمله ایران حمله کرده است.  
بر پایه این گزارش، جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس حدود سه ماه پیش و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به تلفن‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.  
تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی و همچنین سیاستمدار در سراسر جهان استفاده شده است.  
طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یک از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این نرم‌افزار جاسوسی هک شده است، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.  
کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات می‌شوند.  
محققان توانستند بیش از هزار نفر را از طریق تحقیق و مصاحبه در چهار قاره شناسایی کنند: چندین نفر از اعضای خانواده سلطنتی عرب، حداقل ۶۵ مدیر بازرگانی، ۸۵ فعال حقوق بشر، ۱۸۹ روزنامه نگار و بیش از ۶۰۰ سیاستمدار و مقام دولتی، در میان افرادی بودند که گوشی آنها با نرم‌افزار پگاسوس هک شده بود.  
اولین بار برنامه جاسوسی اسرائیلی "پگاسوس" در سال ۲۰۱۶ فاش شد؛ هنگامی که از سوی یک سری برنامه‌های جاسوسی بسیار پیشرفته، تلفن همراه «احمد منصور» فعال اماراتی هک شد که در پی آن منصور بازداشت و تاکنون زندانی شده است.  
بارزترین ویژگی این برنامه، فناوری "ZERO click" یا هک گوشی بدون تماس کاربر با لینک مشکوک است و پیشرفته‌ترین تکنیک برای هک گوشی و جاسوسی از کاربران آن بدون آگاهی آنها است، زیرا بسیار گران بوده و قیمت آن بیش از سه میلیون دلار است.  
این شرکت صهیونیستی اعلام کرده که هدف اصلی این برنامه مبارزه با آنچه تروریسم نامیده می‌شود، است، اما قربانیان هدف قرار گرفته -به گفته جیک مور کارشناس امنیتی انگلیس- فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، سیاستمداران و برخی افراد ثروتمند بودند، بنابراین هر کسی که پشت این برنامه قرار گیرد، افراد مشخص و خاصی را هدف قرار می‌دهد.  
آمریکا شرکت ان اس او را در لیست سیاه قرار داده است با این حال، در ماه جاری میلادی، منابع آگاه اعلام کردند که تلفن‌های همراه ۹ مقام وزارت خارجه آمریکا به وسیله جاسوس‌افزار پگاسوس ساخت شرکت صهیونیستی "ان اس او" هک شده است.

برچسب‌ها پگاسوس ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پگاسوس ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی پگاسوس ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی نرم افزار جاسوسی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز جمعه شب به نقل از یک مقام صهیونیستی که نامش را فاش نکرد، این خبر را منتشر کرد و افزود که سفر بلینکن در روزهای آتی انجام خواهد شد.

آخرین باری که بلینکن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد ماه مارس بود یعنی زمانی که آمریکا درباره تبعات حمله به رفح هشدار داد. دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از آن هنگام تاکنون بارها درباره این حمله هشدار داده است.

سفر بلینکن در شرایطی انجام خواهد شد که هنوز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه به نتیجه نرسیده است. نیویورک تایمز نوشته که گفت‌وگوهای وزیر خارجه آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بر آزادی اسرای صهیونیستی متمرکز خواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش‌بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دومینوی استعفاها در اسرائیل
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند