Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با شیوع سریع سویه جدید کرونا به نام «امیکرون» و در آستانه کریسمس و سال نوی میلادی، شماری از کشور‌های اروپایی از اعمال قرنطینه و محدودیت‌های شدید خبر دادند.

مارک روته، نخست وزیر هلند به همراه وزیر بهداشت این کشور در کنفرانسی خبری از قرنطینه کردن هلند خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرنطینه از روز یکشنبه (امروز) اجرایی می‌شود و دست کم تا ۱۴ ژانویه ادامه خواهد داشت.

این، دومین سالی است که هلند کریسمس را در قرنطینه جشن می‌گیرد.

همچنین فرانسه، دانمارک و جمهوری ایرلند از دیگر کشور‌هایی هستند که تدابیر سختگیرانه اعمال کرده‌اند.

دولت فرانسه کنسرت‌های عمومی و نمایش‌های آتش بازی را در مراسم جشن سال نو ممنوع کرد و از مردم خواست تا از تجمع‌های بزرگ خودداری کرده و جشن کریسمس را به اعضای خانواده محدود کنند.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه در یک کنفرانس خبری گفت: «موج پنجم با قدرت کامل اینجاست.» او همچنین گفت که انتظار می‌رود نوع امیکرون که به سرعت در حال گسترش است، در آغاز ژانویه سویه غالب در فرانسه شود.

در همین حال دولت دانمارک نیز روز جمعه اعلام کرد که سینماها، تئاترها، سالن‌های کنسرت را بسته و ساعات باز بودن رستوران‌ها را نیز به دلیل رکود زدن شمار موارد ابتلا به کرونا که بخاطر سویه امیکرون سرعت گرفته، محدود می‌کند.

دولت دانمارک همچنین قصد دارد تا دیگر مکان‌های تجمع به مانند شهربازی‌ها و موزه‌ها را ببندد. دانمارک از جمله کشور‌هایی است که بالاترین موارد ابتلا به کرونا را دارد.

همچنین در ایرلند که دارای یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون است، «مایکل مارتین» نخست وزیر این کشور اعلام کرده محدودیت‌های جدیدی به منظور محدود کردن شیوع سویه امیکرون را اعمال می‌کند و رستوران‌ها از روز یکشنبه تا تاریخ ۳۰ ژانویه بایستی از ساعت ۸ شب به بعد تعطیل گردند.

او همچنین اعلام کرد مراسم‌ها چه در فضای داخلی و چه در فضای سرباز – بایستی زودتر از ۸ شب بزگرا شده و به ۵۰ درصد ظرفیت شان محدود گردند و مراسم هخای عرورسی نیز باید حداکثر ۱۰۰ مهمان داشته باشد.

این در حالی است که درپی گسترش شیوع سویه اُمیکرون کرونا و افزایش تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های انگلیس شهردار لندن امروز را روز وقوع «حادثه بزرگ» اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی قرنطینه سراسری سویه امیکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

یک مقام اطلاعاتی اوکراینی از سقوط قریب الوقوع یک شهر راهبردی به دست ارتش روسیه خبر داد که اوضاع جبهه‌ها را به نفع روس‌ها تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیرو‌های ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیرو‌های این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیرو‌های اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آن‌ها بر شهر‌های بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیرو‌های این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روز‌های گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • (تصاویر) رولکس؛ نسخه «چه کسی اهمیت می‌دهد»
  • محبت‌های ما محدود به چیزهایی است که نوعی شناخت از آن‌ها داریم
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است