Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@00:27:56 GMT

دست پر یزد در سفر استانی رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۱۷۲۱

دست پر یزد در سفر استانی رئیس جمهور

سفرهای استانی رئیس‌جمهور سفرهایی به غایت کم هزینه و در عین حال فشرده که دست دولت را برای انجام آن به‌صورت پیاپی و با فاصله زمانی کم، باز گذاشت و الحق که توانست تا نمایی از یک دولت چابک و کارآمد را نشان دهد. انجام 11 سفر در یکصد روز تأییدکننده این ادعاست.

روزنامه ایران/ و اما یزد در روزهای پایانی آذرماه، مقصد دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور، معاونان ایشان و چند تن از وزرا شد تا دیار دارالعباده، بهار در خزان را تجربه کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی اغراق مصوبات و دستاوردهای این سفر را می‌توان بهبودبخش شرایط نیازمند توجه استان یزد دانست که امید می‌رود با عملیاتی شدن آنها، کالبد استان، جان تازه کند.

استان یزد با همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌بدیلش، با چالش‌های بزرگی نظیر محدودیت شدید منابع آبی پایدار، خشکسالی‌های پی‌در‌پی و کاهش نزولات جوی، آلودگی هوا و توسعه نامتوازن و نامتعادل مواجه است که مستلزم تغییر در نگرش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق توسعه و پیشرفت عادلانه و ساختارمند با نگاه به آمایش سرزمین و سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم است.

خشکسالی‌های پی‌در‌پی استان یزد نیازهای آبی استان در گذر زمان را به‌طور مستمر افزایش داده به‌طوری که در سال‌جاری نیاز استان به آب شرب و بهداشت به بیش از 111 میلیون مترمکعب رسیده و با وجود انتقال آب از سرچشمه‌های کوهرنگ، با کمبود آب شرب و بهداشت به میزان 1800 لیتر بر ثانیه مواجه است. از این‌رو افت کیفیت آب شرب و سختی بین 1400 تا 2500 آب مصرفی، تهدیدی جدی برای سلامت مردم استان محسوب می‌شود.

نباید از نظر دور داشت که در برنامه‌ریزی‌ها و تنظیم مصوبات آنچه ضروری می‌نمود، اتخاذ رویکردی عادلانه به رشد مناطق مختلف استان برای نیل به توسعه متوازن، منضبط و قاعده مند، تأمین مسکن، حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزایش تاب‌آوری استان در برابر چالش‌هایی همچون فقدان منابع آبی پایدار، خشکسالی و آلودگی هوا و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود بود که منجر به تصویب موارد ارزشمندی شد که توجه به تأمین آب شرب با کیفیت و پایدار در دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت، اختصاص 7700 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 173 پروژه کد دار و واجد 50 درصد پیشرفت فیزیکی و اخذ مجوز برای پرداخت تسهیلات بانکی به میزان 66 هزار و 885 میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه 106 پروژه و تأکید بر احیای فرهنگ دارالعباده و لحاظ شدن یزد به‌عنوان پایلوت مهندسی فرهنگی و نوآوری و بهره‌وری و ایجاد منطقه ویژه گردشگری و سلامت و قطب انرژی خورشیدی منطقه، شمه‌ای از این همه است تا نویدبخش حرکت استان در مسیر توسعه باشد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس یادگاری کارگران با رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه، صبح سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) با حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور رئیس جمهور رئیس جمهور کد خبر 848370 منبع: ایرنا برچسب‌ها کارگری کارگران خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم ايران خودرو

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳