Web Analytics Made Easy - Statcounter

توماس وست که جانشین زلمی خلیلزاد شده است، روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خوشحالم که در اسلام آباد برای شرکت در نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، با تمرکز بر وضعیت بشردوستانه در افغانستان حضور دارم.  این یک ابتکار به موقع و مهم است.
به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار بررسی اوضاع افغانستان، بامداد یکشنبه به وقت محلی وارد «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی همچنین اظهار داشت در این هفته با سناتور باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور جمیز ریش عضو ارشد این کمیته در خصوص مسیر پیش رو در افغانستان مشورت کردم.

وی افزود: همچنین از توصیه های مهم از مجریان برنامه های انسان دوستانه مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ، شورای پناهندگان نروژ و همچنین همکاران در سازمان ملل دریافت کردم. کار آنها جان انسان ها را نجات می دهد و ما باید به آنها کمک کنیم و ابهامات در مورد سیاست آمریکا را برطرف کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان مدعی شد: در حالی که ما به دیپلماسی شفاف با طالبان  در مورد مسائلی چون حقوق بشر، تروریسم، و دسترسی به آموزش، در کنار بسیاری از مسائل دیگر ادامه می دهیم، مردم افغانستان در مرکز ملاحظات ما باقی خواهند ماند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا ۲۰ سال پیش به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی به افغانستان حمله و در طول این مدت، آن کشور را اشغال کرده بود. در حقیقت باید گفت اگرچه آمریکا در جنگ افغانستان هزینه‌های گزافی صرف کرد، اما در واقع این افغانستان بود که هزینه جنگ‌طلبی‌های کاخ سفید را در طول دو دهه پرداخت.
جان باختن هزاران کودک و زن و مرد غیرنظامی، آوارگی و ویرانی و شرایط فاجعه‌بار جنگی و تشدید همه‌گیری تنها گوشه‌ای از این زخم‌های ناسور است.

یک تحقیق دانشگاه براون می گوید که ارتش آمریکا از زمان وقوع حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، تاکنون ۱۴ تریلیون دلار برای طرح موسوم به "مبارزه با تروریسم جهانی" هزینه کرده که ۴.۴ تریلیون دلار آن عاید شرکت‌های اسلحه‌سازی این کشور شده است.

به گزارش ایرنا از "بیزینس اینسایدر"، در تحقیق موسسه امور عمومی و بین المللی واتسون از دانشگاه براون، مشخص شده است که نیمی از مجموع بودجه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۰ که به ۱۴ تریلیون دلار می‌رسد، به شرکت‌های تسلیحاتی این کشور رسیده است.

این موسسه در گزارش خود افزود: دولت آمریکا پس از وقوع حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، به بهانه "جنگ جهانی با تروریسم" و همچنین تامین مالی اشغال افغانستان، هزینه‌های نظامی خود را بشدت افزایش داده است.

هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران قرار است روز یکشنبه در هفدهمین نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی حضور یابد.

نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور هیات‌های مختلف از جمله هیات کشورمان به ریاست «سید رسول موسوی» دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غرب وزارت امور خارجه روز شنبه در سالن اجتماعات مجلس سنای پاکستان برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن سخنرانی در نشست وزیران خارجه، آخرین مواضع کشورمان در بحث افغانستان و تحولات پیرامون منطقه را تشریح خواهد کرد.
 

برچسب‌ها افغانستان ایالات متحده آمریکا ایران پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا ایران افغانستان ایالات متحده آمریکا ایران سازمان همکاری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت