Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوباشی گفت: عرصه اجتماعی عرصه گسترده‌تری از آسیبهای اجتماعی است و مسئله‌های مختلفی از کشور را شامل می‌شود و متاسفانه آنقدری که به آسیبهای اجتماعی توجه داریم به ظرفیتهای اجتماعی توجهی نداریم.

محمدحسین دوباشی مدیرعامل ستاد پیشرفت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام «ره» در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: از سال ۹۸ به بعد در ستاد اجرایی مجموعه‌هایی شکل گرفت که علاوه بر فعالیتهای اقتصادی متعددی که دارد، در سایر حوزه‌های مرتبط با پیشرفت کشور اقدام کنند و این امور نیازمند داشتن یک نقشه جامع و کامل برای تحقق اهداف مورد نظر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی در گام دوم انقلاب نیازمند روی دادن تغییرات و تحولاتی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب کشور باید در مدار پیشرفت قرار بگیرد و این کار با در نظر گرفتن ابعاد مختلف جغرافیایی و همچنین مشارکت مجموعه‌های مردمی و شکل گیری گفتگوهای جدی در این خصوص، قابل انجام است.

دبیر ستاد پیشرفت ستاد اجرایی فرمان امام «ره» خاطرنشان کرد: بر این اساس رئیس اسبق ستاد اجرایی ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای را راه اندازی کرد.

دوباشی در ادامه یادآور شد: رویداد ملی نوپیا که مخفف نوآوری و پیشرفت ایران است، قرار است بستری برای حضور و مشارکت فعالان زیست بوم حوزه نوآوری اجتماعی باشد و در نهایت بتوانیم با این رویکرد برای رفع معضلات و با بهره‌گیری از فعالیت‌های اجتماعی قدمی در راستای رفع مشکلات اجتماعی و بدنه آن برداریم.

وی اضافه کرد: در این مسیر فعالیتهای زیادی را در طول ۲ تا ۳ سال گذشته انجام دادیم و گفتگوهای مفصلی هم در این باب صورت گرفته است.

دبیر ستاد پیشرفت ستاد اجرایی فرمان امام «ره» تاکید کرد: همانطور که همه مطلع هستیم کشور ما با مسائل متعددی روبرو است و برای حل این مسئله ها به مردم و مجموعه‌های اجتماعی خیلی توجه نمی‌کنیم و آنقدری که به آسیبهای اجتماعی توجه داریم به ظرفیتهای اجتماعی توجهی نداریم.

دوباشی در ادامه یادآور شد: عرصه اجتماعی عرصه گسترده‌تری از آسیبهای اجتماعی است و مسئله‌های مختلفی از کشور را شامل می‌شود که باید بتوانیم هم مسائل را به درستی حل کرده و هم نقش مردم را در این مسئله ها مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش افرادی که در عرصه نوآوری اجتماعی فعالیت دارند این است که با مشارکت مردم به حل مسائل مختلف کشور در زیست بوم خود بپردازند و رویکرد نوپیا که در اسفند ماه پیش رو برگزار خواهد شد فضایی برای حضور این افراد نوآور ایجاد می‌کند.

دبیر ستاد پیشرفت ستاد اجرایی فرمان امام «ره» تاکید کرد: در طول دو سال گذشته و سال جاری، کنشگران زیادی را در عرصه‌های مختلف پیشرفت فکری، تحقیقاتی، مجموعه‌های تخصصی و عمومی و سایر گروهها که کنش اجتماعی دارند را شناسایی کرده‌ایم.

دوباشی در ادامه تصریح کرد: تا کنون حدود ۴ هزار نفر از افراد کنشگر اجتماعی که الگویی موفق به شمار می‌روند شناسایی و به رویکرد نوپیا در اسفند ماه سال جاری دعوت شده‌اند و فراخوانی هم برای جذب گروههای کنشگر جدید منتشر شده است.

وی اظهار کرد: رویداد نوپیا اولین گردهمایی فعالان حوزه نوآوری اجتماعی کشور خواهد بود و تلاش ما این است تا همه افرادی که در مسیر پیشرفت ایران اسلامی قدم برمیدارند را در کنار هم برای حل مسائل جمع کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام ستاد پیشرفت نوپیا ستاد پیشرفت ستاد اجرایی فرمان آسیبهای اجتماعی اجتماعی توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت، طی پیامی روز بزرگداشت مقام معلم را به معلمین حوزه حج و زیارت تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام آمده است: در طول تاریخ، همواره بر بزرگداشت و تکریم مقام معلم، تأکید شده و سخنان بسیاری درباره جایگاه معلم گفته شده است؛ به گونه‌ای که تلاش برای نوشتن جمله‌های تازه درباره شأن و منزلت والای مقام معلم و آموزگار به تکرار خواهد انجامید. بی‌شک پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل ِ آینده‌ساز جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان، تکریم جامعه است.

در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، بی شک نقش ارزشمند اساتید و معلمین بیش از پیش پررنگ می‌شود. استادان، به عنوان یکی از ارکان توسعه علمی کشور در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانشجویان نقشی ماندگار دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به اساتید و معلمین گرانقدر و بالاخص آموزگاران خانواده بزرگ حج و زیارت تبریک و تهنیت عرض نموده و برایشان از درگاه خداوند منان سلامتی و موفقیت در کلیه امور را خواستارم.

کد خبر 6094061

دیگر خبرها

  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند