Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@05:27:32 GMT

قاتل عمه خانم در انتظار حکم مجازات

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۱۹۷۳

قاتل عمه خانم در انتظار حکم مجازات

به گزارش اقتصادآنلاین، ایران نوشت؛ این جنایت سال گذشته در محدوده شهرک ولیعصر تهران رخ داد. مرد جوانی که خبر مرگ مادرش را به پلیس اعلام کرده بود گفت: مادرم 79 ساله بود و تنها در خانه‌اش زندگی می‌کرد. اما  چون بیماری قلبی داشت من در خانه‌اش دوربین مداربسته گذاشته بودم تا همیشه او را ببینم و مراقبش باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز حادثه متوجه شدم دوربین‌های خانه مادرم خاموش شد.  به‌همین‌ خاطر سراسیمه به خانه مادرم رفتم اما جسد او را پیدا کردم که طلاهایش نیز سرقت شده بود.

در ادامه ردپای یک آشنا در این جنایت پیدا شد و مأموران دریافتند پسر جوانی که از بستگان مقتول است چندباری به خانه این زن که عمه پدرش بوده رفت و آمد داشته است.

با دستگیری و بازجویی از این پسر وی به قتل عمه پدرش اعتراف کرد و گفت: من در یک کارگاه تولیدی کمد دیواری کار می‌کردم اما به‌ خاطر شیوع ویروس کرونا کارگاه تعطیل شد و بیکار شدم. ۱۰ میلیون تومان از صاحبکارم قرض گرفته بودم اما نمی‌توانستم بدهی‌ام را بدهم. به  همین خاطر تصمیم گرفتم از این زن سرقت کنم یک روز به بهانه اینکه می‌خواهم برایش بسته معیشتی ببرم وارد خانه شدم و وقتی به آشپزخانه رفت تا برایم چای بیاورد با ماهیتابه به سرش کوبیدم و طلاهایش را سرقت کردم.

در حالی ‌که پزشکی قانونی علت مرگ را عارضه قلبی ناشی از ضربه جسم سخت به سر اعلام کرده بود متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه فرزندان قربانی برای متهم  درخواست قصاص کردند.

متهم وقتی برای دفاع از خود در جایگاه ایستاد گفت:  من واقعاً قصد قتل نداشتم و فقط به‌ خاطر نیاز شدید مالی وسوسه شدم. الان هم  پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند اما با اعتراض وکیل متهم، قضات دیوان عالی کشور پرونده را بررسی کردند و با این استدلال که طبق نظریه پزشکی قانونی ضربه ماهیتابه به سر مقتول نوعاً کشنده نبوده و مقتول به‌دلیل بیماری زمینه‌ای، سن بالا و استرس ناشی از حادثه دچار عارضه قلبی شده و فوت کرده است حکم قصاص را نقض کرده و پرونده را دوباره به شعبه بازگرداندند تا متهم دوباره محاکمه شود.

در این جلسه فرزندان مقتول گفتند: مادر ما بیماری زمینه‌ای نداشت و سالم بود و این پسر او را کشته است و برایش قصاص می‌خواهیم.

وقتی نوبت به متهم رسید او گفت: من  نمی‌دانستم عمه‌خانم  دارو می‌خورد و بیمار است با این حال ضربه را فقط در حدی زدم که بی‌هوش شود تا طلاهایش را بدزدم.

بدین ترتیب در پایان جلسه  قضات برای تصمیم‌گیری دوباره در این پرونده  وارد شور شدند.

منبع: ایران پربیننده ترین اثر انگشت، تنها سرنخ از مقتول خانه وحشت محاکمه مرد سالخورده به اتهام قتل همسر صیغه ای طرح رییس قوه قضاییه برای قانونی کردن برخی احکام بی‌ سابقه جایگزین حبس رییس قوه‌ قضاییه وارد گرگان شد قضات برای تعطیلی نیروگاه‌های مصرف‌کننده مازوت، حساس‌تر باشند این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قتل قاتل قصاص قتل خانوادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری

سرهنگ کریمی گفت: بعد از وقوع قتل در عنبرآباد سه نفر عامل مرتب با این قتل دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی، به رغم اینکه متهم دائم مکان حضور خود را تغییر می‌داد هویت قاتل را شناسایی و در نهایت با پی‌جویی‌های بی‌وقفه این متهم را طی یک عملیات شبانه در مخفیگاهش دستگیر و به فرار وی پایان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد
  • کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش
  • قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
  • دستبند پلیس عنبرآباد بر دستان قاتل فراری