Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی ناجا با برنامه سازان وتهیه کنندگان سینما و تلویزیون دیدار کرد و با رویکرد مثبت نگاه ویژه ای به همکاری با تهیه کنندگان و برنامه سازان در حوزه آثار پلیسی داشت و مباحثی که از سوی ایشان مطرح شد می تواند در ادامه این همکاری و همراهی به رشد کیفی و کمی تولیدات در عرصه آثار پلیسی که طبیعتا جزو ژانرهای پرمخاطب در همه دنیا محسوب می‌شود، بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر پروین حسینی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری‌اش فیلم و سریال‌هایی چون "خجالت نکش"، "آینه بغل"، "دوپینگ"، "ساخت ایران" و... دیده می‌شود در خصوص شرح جلسه کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با سردار حاجیان بیان کرد: در اصل سردار حاجیان این جلسه را برگزار کرده بودند تا بدانند چطور می‌توان همکاری‌ها را گسترش داد و تسهیل کرد و از پیشنهادات فعالین این عرصه باخبر شوند، ما هم به عنوان نماینده تشکل خود شرکت کردیم و پیشنهادهایی خدمت ایشان دادیم. من در جلسه قبلی پیشنهادی داده بودم و سردار حاجیان هم در حال فکر روی آن است تا به مرحله اجرایی برسد. در این جلسه هم خدمت ایشان عرض کردم که باید به تهیه‌کننده‌ها و سازنده‌ها بیشتر تخصصی نگاه کرد، به‌طور مثال اگر یک تهیه کننده در ژانر پلیسی اکشن موفق بوده است مجدد با همان تهیه کننده کار کنند به این دلیل که تهیه‌کننده‌ها معمولاً در بعضی از کارها یا گونه‌ها موفق‌تر هستند و وقتی سرمایه‌گذاری می‌شود تا تهیه‌کننده‌ای با کارهای پلیسی به صورت جدی تر آشنا شود، بعد از اینکه او به اندازه کافی مهارت به دست آورد رهایش نکنند و از این متخصصین و آدم های با تجربه در همان زمینه استفاده شود.

این فیلمساز درباره برنامه ریزی برای بالا بردن سطح تولیدات نمایشی در ژانر پلیسی اظهار داشت: من در جلسه عرض کردم زندگی ما با پلیس آمیخته است. یعنی در همه زمینه ها با پلیس ارتباطات زیادی داریم. در تولیدات نمایشی هم که معمولاً بخشی از زندگی را نشان می دهند پلیس قطعا حضور دارد و اگر این اتفاق نمی‌افتد باید دید مشکل کجاست و چرا تهیه کنندگان استقبال نمی کنند و روال طبیعی را کمتر دنبال می کنند. بحث اصلی در جلسه امروز این بود که چه چیز باعث می شود که حضور پلیس در کارها رو به کاهش باشد، در صورتیکه طبیعتاً و با تبعیت از زندگی واقعی باید خیلی بیشتر از این در فیلم و سریال ها حضور داشته باشند و دوستان در این جلسه در پی برداشتن موانع و تسهیل آنها بودند.

پروین حسینی درباره اینکه به چه چیزهایی برای رسیدن به یک استاندارد در تولیدات ژانر پلیسی نیاز داریم؟ گفت: در این خصوص باید آستانه تحمل طرفین بالاتر برود. یعنی بتوانیم با پلیس شوخی کنیم و یا بتوانیم پلیس بد را نشان دهیم. دستِ سازنده ای که درست انتخاب شده را بازتر بگذارند تا بتواند از تخصص خود استفاده کند زیرا هر چه محدودیت ها بیشتر باشد، برای مخاطب باور پذیر نخواهد بود و طبیعی است که تهیه کننده‌ها تمایل داشته باشند که خود را وارد گرفتاری نکنند.

این تهیه‌کننده در پایان درباره تفاوت ما با دیگر کشور ها در فیلم های ژانر پلیسی بیان کرد: ما با تولیدات کشورهای دیگر بسیار فاصله داریم. در کشورهای دیگر سریال های پلیسی ای ساخته می شود که بسیار واقعی است چون حتی پلیس فاسد، بد و خوب نمایش داده می شود و نگرانی ای ازین بابت ندارند و در نتیجه اثر تولید شده ارتباط بهتری با بیننده برقرار می کنند. من فکر میکنم نه اینکه آنها را الگو قرار دهیم اما از موفقیت کارهای دیگران می توان استفاده کرد با وجود این که آنها هم کار ناموفق زیاد دارند اما کار های موفق هم ساخته می شود همان طور که در ایران هم کار موفق داشتیم. در این رابطه، حدود دو سال پیش ناجی هنر از من به خاطر فیلم "خجالت نکش" به دلیل نمایش یک پلیس واقعی تقدیر کرد. نمونه‌های موفق دیگری هم در کارهای ایرانی داریم که می تواند تقویت شود و پلیس هم نظرات خود را بدهد تا برای بقیه سازندگان الگو شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما و تلویزیون رسانه استاندارد ایران سرمایه گذاری نیروی انتظامی ناجا فیلمسازی تولیدات نمایشی ناجی هنر امیر پروین حسینی ژانر پلیسی تهیه کننده سینما و تلویزیون سردار حاجیان کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری تهیه کنندگان تهیه کننده ژانر پلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • کدام بازیکنان استقلال به نبرد تبریز نمی‌رسند؟
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود