Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:01:15 GMT

۴۰ درصد مبتلایان کووید ۱۹ فاقد هر نوع علامتی هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۰۱۹

۴۰ درصد مبتلایان کووید ۱۹ فاقد هر نوع علامتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان دانشگاه پکن چین در این مطالعه بررسی کردند که چه نسبتی از عفونت‌های تأیید شده کووید ۱۹ بدون علامت هستند. آنها دریافتند از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر هیچ علامت و نشانه‌ای نداشتند.

محققان می‌گویند که درصد بالای موارد بدون علامت کووید ۱۹ خطر انتقال بالقوه در جوامع را برجسته می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علائم کووید ۱۹ از نظر شدت متفاوت هستند، به طوری که برخی از افراد علائم عفونت تنفسی خفیف را تجربه می‌کنند و برخی دیگر به ذات الریه یا سندرم ناراحتی تنفسی حاد مبتلا می‌شوند. با این حال، برخی از افراد هیچ علامتی ندارند و بدون علامت هستند.

کسانی که بدون علامت هستند ممکن است به دنبال مراقبت‌های پزشکی نباشند و غربالگری دمایی ممکن است تشخیص ندهد که مبتلا به عفونت هستند. با این حال، ویروس همچنان می‌تواند از افراد بدون علامت منتقل شود.

نتایج یک مطالعه نشان داد که بارهای ویروسی تنفسی فوقانی در افراد بدون علامت مشابه با افراد دارای علامت است. مطالعه دیگری نشان داد که عفونت در زمان یا قبل از شروع علائم به اوج خود می‌رسد.

در مطالعه اخیر، محققان مروری بر ۹۵ مطالعه انجام دادند که در مجموع تقریباً ۳۰ میلیون نفر را شامل می‌شد. آنها درصد افراد بدون علامت را در بین افرادی که عفونت تایید شده داشتند و همچنین در بین افرادی که تحت آزمایش قرار می‌گرفتند محاسبه کردند.

آنها دریافتند از بین افرادی که نتیجه آزمایش مثبت دریافت کردند، ۴۰.۵ درصد بدون علامت بودند.

کد خبر 5378789

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 شیوع کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 واکسیناسیون جامعه پرستاری سویه اومیکرون کرونا واکسن روز پرستار نسخه الکترونیک نسخه نویسی الکترونیک فشار خون کمبود دارو بدون علامت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه ساری در انگلیس تلاش کرده اند محتوای چربی (لیپیدها) موجود در سلول‌های سرطانی را مشاهده و مطالعه کنند. 

این فناوری نوین با همکاری پژوهشگران دانشگاه کالج لندن، شرکت داروسازی GSK و شرکت‌های «یوکوگاوا» «Yokogawa» و «سایکس» «Sciex» توسعه یافته است.

نظارت بر محتوای چربی

لیپید‌ها اجزای مهمی در سلول‌ها هستند و به سلول‌های سرطانی اجازه رشد، تکثیر و متاستاز را می‌دهند.

پژوهشگران از سامانه تک سلولی شرکت یوکوگاوا موسوم به SS۲۰۰۰ استفاده و سلول‌های سرطانی منفرد را از یک ظرف کشت شیشه‌ای نمونه برداری کردند. این سامانه‌ی نوآورانه، سلول‌های زنده منفرد را با استفاده از لوله‌های کوچک استخراج می‌کند و امکان بررسی دقیق را فراهم می‌آورد.

عرض این لوله‌ها به سختی ۱۰ میکرومتر یعنی نصف قطر نازک‌ترین موی انسان است.

در گام بعدی، محققان با رنگ آمیزی این سلول‌ها با رنگ فلورسنت، توانستند قطرات لیپید را در طول آزمایش بررسی کنند. آنها سپس با سایکس برای ایجاد یک رویکرد جدید طیف سنجی جرمی همکاری کرده و توانستند لیپید‌ها را شکسته و ساختار واقعی سلول را مشخص کنند.

کل این فرآیند به مشاهده چگونگی تکامل سلول‌های سرطانی در پاسخ به تغییرات محیط اطراف منجر شد.

مجریان این مطالعه از دانشکده شیمی و مهندسی شیمی دانشگاه ساری می‌گویند مشکل سلول‌های سرطانی این است که «هیچ دو سلولی شبیه هم نیستند» و همین موضوع طراحی یک درمان مطلوب را سخت‌تر می‌کند، زیرا برخی از سلول‌ها همیشه بیش از سایرین در مقابل درمان مقاومت می‌کنند.

با این حال، همیشه ثابت شده مطالعه سلول‌های زنده با جزئیات کافی برای درک واقعی ساختارشان پس از خارج کردن آنها از محیط طبیعی، دشوار است.

به همین دلیل نمونه برداری سلول‌های زنده زیر میکروسکوپ و بررسی یک به یک محتوای چربی آنها برای محققان همیشه جذاب و هیجان انگیز بوده است.

دانشمندان همچنین از این رویکرد جدید برای مطالعه مولکول‌های چربی لیپید‌ها در چندین سلول سرطانی استفاده کردند. جالب است که محققان تفاوت‌هایی را در ویژگی‌های لیپیدی سلول‌های مختلف شناسایی کردند.

مجریان این پژوهش ادعا می‌کنند روش آنها راه را برای مطالعه سلول‌های سرطانی با جزئیاتی که قبلا دیده نشده هموار می‌کند. یک روز، ممکن است بتوان نحوه تعامل تک سلول‌های سرطانی را با سلول‌های اطرافش مشاهده کرد؛ پیشرفتی که به ارائه درمان‌های جدید و هدفمندتر منجر خواهد شد.

این شیوه فناورانه می‌تواند شناخت ارزشمندی از چگونگی پاسخ انواع سرطان به درمان‌ها ارائه داده و به پزشکان در درک تاثیر پرتو درمانی سلول‌ها کمک کند، به ویژه اینکه چگونه برخی از سلول‌های سرطانی در برابر پرتودرمانی مقاومت می‌کنند؛ مقاومتی که می‌تواند منجر به عود سرطان شود.

این یافته‌ها در مجله Analytical Chemistry منتشر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند