Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر دوره‌ی گذشته، چون خودشان می‌دانستند امسال باید مسوولیت مدیریت شهری را به گروه جدیدی واگذار کنند برای همین کار فنی و کارشناسی مناسبی روی بودجه انجام نداده بودند. سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص شرایط لازم برای تحقق وعده‌ی شهرداری مبنی بر وارد کردن هزار دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت به میزان گفت: تا جایی که من اطلاع دارم و بر اساس صحبت‌های قبلی که انجام شده از این هزار دستگاه اتوبوس حدود هفتصد دستگاه آن همان اتوبوس‌های قبلی هستند که برخی از آن‌ها نیاز به قطعات جدید دارند و برخی دیگر هم نیاز به اورهال کامل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درکنار این سیصد و ده دستگاه اتوبوس جدید از ایرانخودرو خریداری شده است. برای باقیمانده آن هم تا سقف سیصد دستگاه اتوبوس جدید تا پیش از عید نوروز خریداری خواهد شد. پس وعده‌ای که درباره هزار دستگاه اتوبوس جدید داده شده به این شکل تامین خواهد شد.
وی در واکنش به اینکه آیا برای تامین اتوبوس‌های جدید هیچ مشکلی از نظر مالی وجود ندارد گفت: ما هیچ مشکل خاصی از این بابت نداریم. چون قرارداد مربوط به خرید اتوبوس‌های جدید تقریبا بسته شده تا این کار به سرعت انجام بشود. بررسی‌های مربوط به این کار هم به انجام رسیده است. اینکه مثلا کدام اتوبوس به چه قطعاتی نیاز دارد و چه مشکلاتی باید رفع بشود مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.   بیشتر بخوانید: نباید برای تولید مد‌های حمل و نقل بازار انحصاری ایجاد کرد
آقامیری در پاسخ به این پرسش که آیا تصویب لایحه‌ی اصلاحیه‌ی بودجه سال جاری و کاهش بخشی از رقم آن که اخیرا در شورای شهر انجام شده آسیبی برای توسعه‌ی حمل و نقل به حساب می‌آید گفت: این طور نیست. ما در موضوع حمل و نقل پنج هزار میلیارد تومان را برای مترو و اتوبوس به تصویب رسانده ایم. با این اقدام کمبود‌هایی که در حوزه اتوبوس و مترو وجود دارد از طریق آن رقم پنج هزار میلیارد تومانی که به تصویب رسیده به صورت مستقیم تامین خواهد شد. اما درمورد آن رقمی که از بودجه امسال کسر شده نکاتی وجود دارد. آن بودجه‌ای که سال گذشته برای امسال بسته شده بود بودجه‌ی واقعی نیست. من البته نمی‌خواهم این طور تعبیری را به کار ببرم که آن چیزی که در دوره‌ی گذشته به تصویب رسیده یک بودجه‌ی سیاسی بوده است. اما انگیزه‌های مطلوبی برای بستن بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ وجود نداشته است. یا حداقل اینطور می‌توانم بگویم که یک کار کارشناسی مناسبی برای تدوین بودجه‌ی ۱۴۰۰ به انجام نرسیده بود. برای همین این بودجه به صورت غیرواقعی بسته شده است.   عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کار شورای شهر قبلی در بستن بودجه‌ی ۱۴۰۰ مثل کار کسی بوده که می‌خواهد وظیفه‌ای را از سر خودش باز کند و حواله بدهد به دیگران که بروند و این بودجه را تامین کنند. اعضای شورای شهر دوره‌ی گذشته، چون خودشان می‌دانستند امسال باید مسوولیت مدیریت شهری را به گروه جدیدی واگذار کنند برای همین کار فنی و کارشناسی مناسبی روی بودجه انجام نداده بودند. بودجه‌ای که آن‌ها برای امسال تصویب کرده اند کاملا غیرواقعی است. روی این حساب و علی رغم اینکه بخش بزرگی از این بودجه غیر واقعی بود، اما به هرحال شهرداری و شورای شهر در تلاش هستند تا این مقداری که هست را مصوب کنند و انشاالله تا آخر سال به تحقق برسانند. شورای شهر و شهرداری آن مقداری هم که واقعا غیر واقعی بوده را از بودجه کم کرده اند که این‌ها بعدا باعث بروز مسائل حاشیه‌ای برای مدیریت شهری نشود. چون واقعا محقق شدن این مقداری که از رقم بودجه امسال کم شده غیر ممکن بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: سیدمحمد آقامیری شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر تهران حمل و نقل عمومی دستگاه اتوبوس شورای شهر شهر تهران حمل و نقل بودجه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۲۱ با عنوان توزیع اعتبارات نیروهای مسلح را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو برای آن پیش‌بینی کردیم و این بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور است.

کد خبر 6092799 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • نورافکن: در ۲ سال گذشته سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است!
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد