Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریکاردو اهرمان، خبرنگار ایتالیایی در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او به دلیل پرسش سرنوشت‌سازش که باعث شد آلمان شرقی کمونیست دیوار برلین را بگشاید در خاطره‌ها خواهد ماند.

به‌گزارش تاریخ ایرانی، اهرمان بود که در سال ۱۹۸۹ سخنگوی دولت آلمان شرقی، گونتر شابفسکی را واداشت تا توضیح دهد سفر شهروندان به خارج از آلمان شرقی مجاز است و هنگامی که اهرمان اصرار کرد تا بداند از چه زمانی مجاز خواهد بود شابفسکی ناگهان اعلام کرد «از الان، از همین حالا».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در فاصلهٔ چند ساعت دیوار برلین فروریخت.

اهرمان سال‌ها بعد گفت به خوبی متوجه بود که حرف شابفسکی چه نتیجه‌ای خواهد داشت و پیامی فوری به ادارهٔ مرکزی خبرگزاری آنسا در رم فرستاد: «دیوار فروریخته». خبر به سرعت همه‌ جا پیچید و هزاران نفر از اهالی آلمان شرقی گروه گروه راهی دیوار برلین شدند و نگهبانان حیرت‌زده هم دروازه‌های کنترل را باز کردند تا مردم بگذرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه سینما جشنواره سینماحقیقت سینمای ایران آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه دیوار برلین آلمان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین

آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین باعث ایجاد دود غلیظی شده است، رسانه‌ها می‌گویند دیل یکی از شرکت‌هایی است که برای اوکراین سامانه‌های پدافندی تولید می‌کند.

دریافت 4 MB

دیگر خبرها

  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • لحظه فرو ریختن سقف مسجد مشهور بر اثر سیل
  • سقوط ام باپه مقابل دیوار زرد؛ محکوم به بازگشت
  • فرو ریختن سقف دانشگاه پس از بارش شدید باران در عربستان (فیلم)
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند