Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه در سال ۷۱  شورای عالی علمی کاربردی دانشگاه  جامع علمی کاربردی را به شورای گسترش آموزش عالی  پیشنهاد می‌دهد، گفت: شورای گسترش آموزش عالی تنها نهادی است که می تواند دستور ایجاد و انحلال موسسات آموزش عالی را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* براساس قانون فقط شورای گسترش آموزش عالی حق انحلال مراکز آموزش عالی را دارد

وی تاکید کرد که طبق مصوبات مجلس و براساس قانون فقط شورای گسترش آموزش عالی حق انحلال مراکز آموزش عالی را دارد، نه جای دیگر، شورای گسترش آموزش عالی مجوز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی را صادر کرد و قرار شد با توانمندی‌هایی که در بخش های دولتی و خصوصی وجود دارد به نیاز بازار کار توجه شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: آئین‌نامه‌ای هم در سال ۷۴ یعنی زمان فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی با همین مضامین به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد، در سال ۸۵ هم زمانی که من خودم مسئولیت دانشگاه جامع را داشتم، مصوبه‌ای را از شورای گسترش آموزش عالی گرفتیم و در دانشگاه کمیته‌ای تخصصی ایجاد شد که بر اساس آن مراکز دولتی، غیردولتی  و عمومی می‌توانند در تاسیس رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت کنند و نقش داشته باشند. در این کمیته مدیر کل گسترش آموزش عالی هم حضور داشت.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه  جامع علمی کاربردی با استفاده از تمام  زیرساخت‌های موجود در بخش دولتی و غیر دولتی و عمومی براساس قانون موظف است  به عنوان یکی از ارکان نظام به نیازهای جامعه بپردازد.

* اجرای مصوبه سال ۹۶ شورای عالی اداری در دانشگاه جامع اشکال اساسی دارد

بلندی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ مجلس  قانون جامعی را  تصویب و ابلاغ کرد، گفت: دو ماه بعد از قانون جدید مجلس، ابلاغیه‌ای می آید از شورای عالی اداری که مراکز آموزشی وابسته به دولت باید تعطیل شوند و نمی‌توانند دوره‌های آموزشی برگزار کنند، غافل از اینکه هیچکدام از مراکز علمی کاربردی چه دولتی،  چه غیر دولتی  و عمومی حق  صدور مدرک  ندارند و فقط مجری دوره‌های آموزشی هستند. در واقع وزارت علوم است که  از طریق  دانشگاه  جامع علمی کاربردی مدرک صادر می‌کند. متن این مصوبه درباره این دانشگاه اشکال اساسی دارد.

وی ادامه داد: جالب‌تر اینکه در سال ۱۳۹۰ در  مصوبه‌ای که شورای عالی اداری ابلاغ می‌کند، تاکید می‌شود که برنامه ریزی و سیاستگذاری  آموزشی دستگاه‌های اجرایی باید زیر نظر دانشگاه  جامع علمی کاربردی باشد و اینها تا بع ضوابط و برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی هستند. آن زمان معلوم است که ساختار کارشناسی و بدنه سازمان اداری استخدامی و شورای عالی کشور  خوب به این قضیه پرداخته و جالب است برای من که شورای عالی اداری  در سال ۹۶  بدون توجه به این مصوبات حکم بر تعطیلی مراکز این دانشگاه را داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به قابلیت‌های ویژه این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در تمام کشور شبکه گسترده‌ای دارد، ما از ظرفیت‌های ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کردیم. ما می‌توانیم برنامه درسی تصویب کنیم و برای این کار از شورای گسترش آموزش عالی مجوز داریم.

وی به تعطیلی ۵۰۲ مرکز این دانشگاه طی سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰۹ مرکز دولتی بودند. این مصوبه سبب شد که چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر از تعداد دانشجویان این دانشگاه کم شود، اگر فقط ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار شوند، اگر  این ۷۰ درصد را ضربدر ۲۰۰ هزار دانشجو کنیم، می‌شود ۱۴۰ هزار شغلی که مغفول واقع شده است، در حال حاضر برای هر شغل دولت باید ۴۰۰ ـ ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کند، این مصوبه چنین لطمه‌ای به کشور زده است و این در حالی است که در تعدادی از رشته‌ها از جمله رشته‌های مرتبط با وزارت نیرو تا ۹۵ درصد دانشجویانش جذب بازار کار می‌شدند.

بلندی تاکید کرد که در این مراکز دوره‌هایی برگزار می‌شد که بخش غیردولتی امکان و سرمایه برگزاری آن را نداشت و ما از زمان خواب این تجهیزات برای آموزش استفاده می‌کردیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین بلندی شغل شورای عالی اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی شورای گسترش آموزش عالی جامع علمی کاربردی شورای عالی اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد