Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر یونس پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا امکان تولید صنعتی واکسن کرونا در کشور فراهم است، افزود: برخی از تولیدکنندگان واکسن به توفیقات خوبی دست یافتند و قطعا با گذشت زمان امکان تولید انبوه محقق خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی به این هدف دست می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مطمئن هستم که یکی دو واکسن ایرانی آینده درخشانی خواهند داشت.

پناهی با اشاره به اینکه باید بررسی شود که ساخت تجهیرات و امکانات برای تولید واکسن برای ما مقرون به صرفه است یا نه، تاکید کرد: ساخت دستگاه هایی که نبود آنها، تولید ما را محدود یا شرایط وابستگی ما را فراهم می کند، جزو اولویت ها خواهند بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: اگر واکسن های ایرانی کرونا در عرصه صادرات فعال شوند، توجیه اقتصادی برای ساخت این تجهیزات هم فراهم می شود.

دولت به دنبال حمایت تولیدکنندگان واکسن داخلی کرونا است

پناهی بیان داشت: دولت به دنبال حمایت از مراکز تحقیقاتی و تولیدکنندگان واکسن داخلی کرونا است. پلتفرم های مختلفی در حوزه ساخت کرونا در داخل کشور وجود دارد و امروز ما واکسن هایی هم برپایه پروتئین های نوترکیب و هم ویروس کشته شده داریم که افتخاری برای کشور است.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر ۶ واکسن کرونای ما تاییدیه را دریافت کردند و اغلب آنها محصول خود را در اختیار هموطنان قرار دادند. قبل از شیوع کرونا حتی تولید واکسن های نسل اول شامل ویروس های کشته شده برای ما سخت بود، اما اکنون در حال ساخت واکسن های پیشرفته کرونا هستیم و این موضوع نشان دهنده توانایی محققان ما است.

به دنبال ادامه روند واکسیناسیون در کشور هستیم

پناهی افزود: به دنبال ادامه روند واکسیناسیون در کشور هستیم تا تمام جامعه هدف واکسینه شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، روند واکسیناسیون کرونا در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: واکسیناسیون به صورت معقول و منطقی و در زمان مناسب انجام گرفت.

پناهی به کاهش چشمگیر مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با این اقدام تعداد فوتی های روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در روزهای اخیر به بین ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده است.

وی بیان داشت: این تعداد مرگ بر اثر کرونا هم بسیار زیاد است و با ادامه روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی حتما شاهد کاهش محسوس فوتی های ناشی از بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.

معاون وزیر بیان داشت: در کنار واکسیناسیون باید رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری و حضور نیافتن در تجمعات را همچنان رعایت کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 اختصاصی ایرنا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 اختصاصی ایرنا ویروس کرونا واکسن کووید 19 اختصاصی ایرنا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روند واکسیناسیون وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است