Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهار نظر نماینده روسیه در سازمان های بین المللی درباره روند مذاکرات وین و اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در پایتخت عراق از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۲۷۴ میلیون و ۵۳۹ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۳۶۶ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۲۴۶ میلیون و ۳۴۲ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بهبود یافته اند.

*مسکو: ایران در احیای برجام جدی است

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توییتر خود تاکید کرد «به عنوان رئیس هیئت روسیه در مذاکرات وین که از نزدیک با هیئت ایرانی ملاقات کرده ام، تردید ندارم که ایران در رسیدن به توافق و احیای برجام جدی است.»

*اصابت راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

رسانه‌های عراق گزارش دادند که ۲ فروند راکت «کاتیوشا» به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرده است.

*استعفای وزیر برگزیت دولت انگلیس

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که «دیوید فراست»، وزیر برگزیت دولت انگلیس از سمت خود کناره گیری کرده است.

*آمریکا پشتیبانی تسلیحاتی از اوکراین را بررسی می‌کند

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که مقامات آمریکا ارسال تجهیزات نظامی جمع آوری شده در پی خروج از افغانستان شامل بالگرد‌های نظامی، به اوکراین را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خروج رسمی روسیه از پیمان آسمان‌های باز ناتو: آماده اعتمادسازی در برابر روسیه هستیم *ارتش آمریکا قربانیان حملات هوایی خود را در کشور‌های دیگر اعلام نمی‌کند

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که ارتش این کشور شمار غیرنظامیانی را که بر اثر حملات هوایی آمریکا در افغانستان، سوریه و عراق جان خود را از دست داده اند، کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کند.

*بازداشت ۱۷۶ نفر در ترکیه به اتهام اقدامات تروریستی

دادگاه ترکیه طی هفته گذشته حکم بازداشت ۱۷۶ نفر را به اتهامات تروریستی صادر کرده است.

*ارمنستان نماینده ویژه خود را در ترکیه تعیین کرد

وزارت خارجه ارمنستان گزارش داد که این کشور «روبن روبینیان»، معاون رئیس پارلمان خود را به عنوان نماینده ویژه برای عادی سازی روابط با ترکیه منصوب کرده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا عراق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها