Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در یمن با میانجیگری عراق میان تهران و ریاض، به کشور باز می گردد.

به گزارش عصرایران، مقام ارشد حوثی های یمن (انصارالله) اعلام کرد با میانجیگری عراق بین ایران و عربستان سعودی، سفیر ایران در صنعا به وسیله هواپیمای عراقی به تهران منتقل می شود.

  یمن به یکی صحنه های رویارویی تهران و ریاض تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"محمد عبدالسلام" با انتشار توییتی نوشت: "ایران و سعودی از طریق بغداد به توافق رسیده اند. براساس این توافق، سفیر ایران در صنعا به دلیل شرایط سلامتی اش، با استفاده از هواپیمای عراقی جابجا شد. روایت ها و احتمالاتی که در رسانه ها منتشر می شود نادرست هستند".

"عبدالملک العجری" دیگر مقام حوثی های یمن هم توییت کرد: "سفیر ایران تنها به دلایل سلامتی کشورمان را ترک کرد و ربطی به اختلافات با دوستان ایرانی ما ندارد."

رسانه های منطقه گفته اند عربستان سعودی نیز با این انتقال موافقت کرده است.

یک مقام سعودی هم در این باره گفت سفیر ایران در صنعا یمن به وسیله هواپیمای عراقی از یمن به بغداد منتقل شد و سپس از بغداد به تهران می رود. 

یک منبع سعودی دیگر هم گفت که ایران از طریق عمان از سعودی خواست سفیر ایران در صنعا به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از یمن خارج شود. سعودی هم به دلایل بشردوستانه با این اقدام، موافقت کرد.

هم اکنون آسمان یمن و مرزهای زمینی و دریایی این کشور در کنترل و محاصره کامل ارتش عربستان سعودی قرار دارد.

قبل از این روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" نوشته بود حوثی ها از عربستان سعودی خواسته بودند اجازه دهد سفیر ایران از طریق مسیر هوایی، یمن را ترک کند.

روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود مسوولان سعودی این اتفاق را علامتی از بروز تنش میان تهران و گروه انصارالله می دانند.

این روزنامه اضافه کرد ریاض به سران حوثی های یمن گفته است به ایران اجازه نمی دهد برای انتقال سفیر خود به یمن، هواپیما بفرستد. همچنین تنها هواپیماهای عمان یا عراق می توانند برای این انتقال، استفاده شوند. همچنین ریاض اجازه خروج سفیر ایران از یمن را نمی دهد مگر اینکه حوثی ها برخی اسرای جنگی سعودی را آزاد کنند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران هم قبل از این درباره وضعیت سفیر ایران در صنعا یمن گفته بود: آقای ایرلو از چند روز قبل مبتلا به ویروس کرونا شده است و با توجه به ضرورت رسیدگی پزشکی عاجل به ایشان، وزارت امورخارجه برای انتقال وی به کشورمان جهت معالجات لازم تماس‌ها و رایزنی‌هایی را با برخی کشور های منطقه بعمل آورد که سرانجام منجر به فراهم شدن مقدمات لازم جهت انتقال ایشان گردید که بحمدالله هم اکنون انتقال وی به جمهوری اسلامی ایران درحال انجام می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین "از کشور های دست اندر کار این اقدام انسانی قدردانی کرد" و گفت "برخی خبرسازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای را در این رابطه عاری از صحت هستند". 

یمن هم اکنون دو دولت دارد. اولی دولت حوثی ها (انصارالله) یمن مستقر در شهر صنعا که از سوی ایران مورد حمایت است و به رسمیت شناخته می شود اما از سوی سازمان ملل یا دیگر به رسمیت شناخته نمی شوند. دولت دوم مستقر در بندر عدن (جنوب یمن) که مورد حمایت سعودی است و از سوی سازمان ملل و دیگر کشورها به رسمیت شناخته می شود.

همچنین یادآور می شود ایران و عربستان سعودی در یک سال اخیر مذاکرات مستقیم را در بغداد با میانجیگری عراق برگزار کرده اند و این مذاکرات در حال انجام است. این مذاکرات درباره موضوعات اختلافی میان دو کشور در حال انجام است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفیر ایران در صنعا میانجیگری عراق هواپیمای عراقی عربستان سعودی حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 یوسف علاونه چهره رسانه‌ای سعودی برای چندمین بار از تجزیه ایران و طرح برخی اعراب برای چنین پروژه‌ای گفت. اظهارات این کارشناس ضدایرانی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • اصرار چهره رسانه‌ای سعودی: ایران باید تجزیه شود!
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران