Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:30:03 GMT

آلودگی هوای اصفهان در سال ۱۴۰۱ بودجه ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۴۲۲

آلودگی هوای اصفهان در سال ۱۴۰۱ بودجه ندارد

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای آلودگی هوای اصفهان در سال ۱۴۰۱ در ردیف بودجه‌های ملی، تملک دارایی‌های سرمایه و هزینه‌های جاری دولت، اعتباری پیش‌بینی نشده است.

او با بیان اینکه بودجه آلودگی هوا بیشتر صرف رصد و پایش واحدهای آلاینده می‌شود اما در هزینه‌های جاری سازمان محیط‌زیست نیست، افزود: اگر قانون هوای پاک اجرا شود با درآمدها از محل صنایع آلاینده می‌توان ظرفیتی را در اختیار نظام مدیریت کشور و استان قرار داد که بتوانند براساس آن آلودگی را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اعتباری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای آلودگی هوای اصفهان پیش‌بینی نشده است اما تلاش می‌کنیم منابعی را برای کاهش آلودگی هوای اصفهان در بودجه ۱۴۰۱ مصوب کنیم.

آبرسانی به ۳ شهرستان جنوبی اصفهان از حوضه زاینده رود غیرقانونی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای درباره آبرسانی به شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و سمیرم از حوضه زاینده رود نیز اظهار داشت: سهمیه‌ای از حوضه زاینده‌رود در تابلو منابع و مصارف برای این سه شهرستان وجود ندارد زیرا براساس اسناد بالادستی وزارت نیرو آب شرب شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و سمیرم باید از جنوب استان از سرچشمه‌های دنا تأمین شود.

طغیانی با اشاره به اینکه هر گونه بارگذاری جدید با هر عنوانی بر حوضه آبریز زاینده‌رود طبق مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب ممنوع است، خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی گلاب ۲ برای تأمین شرب اصفهان و ۱۴ شهرستان است اما این پروژه تخصیص جدید نیست بلکه همان تخصیص قبلی (سامانه اول آبرسانی، باباشیخعلی) اما از یک مسیر جدید است و شرب مردم اصفهان و ۱۴ شهرستان قرار است از مسیر جدید منتقل شود که امکان برداشت غیرمجاز آن وجود نداشته باشد و از سوی دیگر آلوده نشود.

فاضلاب بیش از ۷۰ روستا در رودخانه تخلیه می‌شود

او ادامه داد: در مسیر کنونی (سامانه اول آبرسانی به اصفهان) حدود ۷۰- ۸۰ روستا هستند که فاضلابشان را به رودخانه می‌ریزند از این رو به لحاظ پدافند غیرعامل نباید آب یک شهر ۲ میلیون نفری از یک مسیر تأمین شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرضا، دهاقان و سمیرم جزو سامانه اول آبرسانی نبودند، خاطرنشان کرد: اضافه شدن این شهرستان‌ها به سامانه دوم آبرسانی (گلاب ۲) بارگذاری جدید بر حوضه زاینده رود محسوب می‌شود و طبق مصوبات قانونی ممنوع است؛ اگر با فعالیت‌های محلیِ نماینده‌ای یا مسئولی در طرح گلاب ۲ بارگذاری جدید شود از نظر ما مردود است و پذیرفته نیست.

طغیانی با تاکید براینکه آب با کیفیت باید در اختیار مردم شهرضا، دهاقان و سمیرم قرار گیرد، ابراز داشت: بهترین و با کیفیت ترین آب از سرچشمه‌های دنا در سمیرم می‌تواند به این شهرها منتقل شود و از ابتدا براساس اسناد بالادستی برنامه برای این سه شهرستان همین بوده است.

او اضافه کرد: تصمیم افزایش شهرهای سامانه گلاب ۲ از ۱۴ به ۱۵ شهرستان، بارگذاری جدید و عمق بخشیدن به بحران حوضه زاینده رود است و اعتراضاتی که چندی پیش شاهد بودیم نتیجه همین تصمیمات پراکنده و غلط است.

کد خبر 5378867

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا لایحه بودجه 1401 تونل گلاب 2 اصفهان مهدی طغیانی ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران آلودگی هوا ایام فاطمیه شب یلدا سانحه تصادف آلودگی هوای اصفهان حوضه زاینده رود دهاقان و سمیرم بارگذاری جدید مردم اصفهان گلاب ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳